Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 616 ggr
PetraS
0

Neeeej! Inte Bill! :'(

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte vart jag ska ta vägen, kan inte somna och fattar helt ärligt ingenting…
"Imorse" (jobbar kvällar) innan jag skulle till jobbet såg jag att Bill hade blivit lös i magen över natten.
Pang tjoff bara sådär.. igår va han helt som vanligt.. och inte hade han fått något annorlunda att äta heller..
Hade bajsat ner överallt och sig själv, så tvättade av honom och tog bort allt för honom förutom vatten och hö innan jag var tvungen att åka.
Ikväll när jag kom hem va han fortfarande dålig så fick tvätta av han igen, och försökte verkligen få han att dricka..
Hoppades att skulle vara bättre imorgon, om inte hade jag tänkt att antingen åka till apoteket och köpa sånt där aktivt kol eller vad det nu heter, kan inte tänka helt klart för tillfället.. eller åka in med han till veterinären beroende på hur han mådde.
Men sen ikväll när jag skulle gå och lägga mig och skulle säga godnatt till skrutten så bara låg han där helt död.. :'(
Fattar ingenting… mindre än ett dygn… (?)
Vet ju att det är hyffsat vanligt att kaniner blir dåliga i magen, men hade jag vetat det här hade jag sjukskrivit mig och åkt till veterinären på en gång..
Men lätt att vara efterklok.. oavsett vad så får man ju alltid skuldkänslor när något sånt här händer sina älsklingar, vad gjorde jag för fel? Kunde jag ha gjort något annorlunda? Usch, jag orkar verkligen inte det här för tillfället…
Jag som va så glad för min underbara Bill, han var verkligen den perfekta kaninen i mina ögon..
Det här som är baksidan med att ha djur, ibland undrar man varför man utsätter sig för smärtan när man mister en älskling, men samtidigt skulle jag inte klara mig utan dom små liven.
Har förlorat många djur genom åren, men det gör verkligen lika ont varje gång…

Förstår om ingen ens orkar läsa, men va bara tvungen att skriva av mig lite..

moonsi
0

fy va tråkit , beklagar

lomsen
0

R.I.P Bill!Gråter

kaningodis
0

Beklagar sorgen =(

Instämmer precis i det du skriver!

Kastanjegårdens Kaniner

Clariiz
0

Usch vad tråkigt :'/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Noa-Nisse
0

usch vad tråkigt!! men han kan ju ha varit dålig långt innan, kaniner är så grymt bra på att dölja att de är sjuka eftersom de är bytesdjur..

RIP!!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

PetraS
0

Tack alla!

Usch, det känns så tomt.. nog för jag har hunden och alla marsvinen, men något fattas verkligen… ingen liten Bill som skuttar runt i lägenheten, och ingen liten lurvboll som kommer hoppande när man ropar i hopp om att få nått gottis.. :'(

Cagi
0

Vad ledsen jag blev, usch vad hemskt!

Jag har fällt några tårar, känns som om det var nån av mina kaniner som hade dött, på sätt och vis är det väl så också….

Åhh,Bill….Rynkar på näsan

PetraS
0

# 7 Förstår det.. det är ju du som hade hand om snutten från att han föddes.. man får ju ofta speciella band med egenuppfödda.

Usch vad jag är ledsen, han var verkligen helt underbar på precis alla sätt.. :'( och kan för mitt liv inte förstå vad som egentligen hände? Gör det hela ännu jobbigare..

[Wera]
0

Samma sak hände min hermelin. Efter att jag ägt han i 2 månader så fick han kraftig diarré det var som vatten nästan, han fick bara vatten och hö så morgonen efter låg han död :(

Förstår hur det känns, man vet inte vad man gjort fel! Jag fick lov att ge han vatten genom spruta i munne, tänk om det var mitt fel? Man får skuld kännslor. "/

Bör vara jobbigt för dig.

FijaahM
0

Rip bill "/

Mvh Fijah! 
Fridamanheij.blogg.se

Baralisah
0

Beklagar! :/

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

MajaaR
0

Usch vad hemskt :'(

[Niike]
0

Beklagar sorgen, vad hemskt =(

EbbaB
0

Vad hemsk! :(

R.I.P! <33

Mammsie
0

Ush så hemskt, förmodligen hade han inte gått att rädda ändå men förstår hur du känner. RIP

MarHai
0

RIP <3

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jojsan
0

Beklagar :(