Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 552 ggr
[Stampelina]
0

För oss som älskar frassar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gud så fort han växer min lilla Glenn.

Hade in honom nu för en snabbis av vägning och gos samt lite socialträning med vår boxerhund Otto.

Passade på att ta lite bilderGlad

Och så undrar jag bara en sak också om det är någon som vet. Han väger nu vid 9 veckors ålder 2045 gram, har nästan ökat 500 gram sen han kom hit. Bra eller dåligt?

Han känns bra i hullet, undrar bara om det är en "normal" ökning.

[Stampelina]
0

Glenn 9 veckor. Jag tycker han ser mycket större ut redan i ansiktet.

[Stampelina]
0

I alla fall om man jämför med denna bild då han var 8 veckor.

Tejoos
0

Kommer ihåg att jag tyckte att Texas växte jättefort i början också.  Jag tror bara det är bra. Har för mig att en bra vikt för fransk vädur vid 8v är runt 2000g.

Han är jättefin din Glenn!

Fullt upp här hemma just nu så jag har tagit lite paus från i Fokus, men var bara tvungen att svara när jag såg att du hade startat en frassetråd… Glad

[Stampelina]
0

Kul att Du har fullt upp, men var inte borta för länge bara!Flört

Men om 2000 gram är en bra vikt för en 8 veckors så behöver jag ju inte oroa mig för att han får för mycket, snarare tvärtom eller? Kan jag ju fortsätta skämma bort honom lite extra, eller hur?

Tejoos
0

Man brukar säga att de ska väga ungeffär lika mycket i kg som de är gamla i månader upp till 6 månader ungeffär. Så din på 2 månader bör väga runt 2 kg.

Minsta tillåtna vikt på utställning för en fullvuxen är ju 5.51 kg så bara han kommer över det strecket tills han är fullvuxen så är allt bra. Och tills dess ska han ju i stort sett växa som ogräs… Tungan ute

Hade gott så länge!

[Niike]
0

Tycker det låter som han ligger bra i vikt, snygg är han också! Skrattande

Min tös vägde 1,8 kg vid 8v, men hon var lite för liten då hon endast kom upp i 5,4 kg som vuxen.

Baralisah
0

Gud så fin har är!
Han har växt till sig väldigt mycket ser man på korterna! :)

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

[Stampelina]
0

Tack! Han är min lilla ögonsten…Flört

moonsi
0

söt han ärGlad

så roligt med blå färgen ena kortet ser han verkligen blå ut nästa så ser dom nästan gråa uten levande härlig färg :-)

[Stampelina]
0

Håller med, men den färgen som stämmer överrens med hur han ser ut i verkligheten är ju dock bilden längst ner, sen är det klart att det beror lite på dagsljus/kvällsljus/soligt/molnigt osv.

Men jag älskar verkligen den blå färgen, den är uuunderbar!Glad

moonsi
0

ja de är den jätte fin :-)