Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 809 ggr
[Niike]
0

Komma in

Om era kaniner är ute i rasthage/utebur, vill dom komma in då? Skuttar dom fram till kanten för att bli upplyfta, eller gör dom allt för att ni inte ska kunna ta in dom? (;

[Niike]
0

Niike och Humle brukar alltid komma fram till kanten och nästan klättrar på gallret för att få komma in/bli upplyfta. Tjejerna däremot, vill inte alls komma in. ^^

Kristall
0

Curry kommer fram när han vill, vilket beror på om honorna/flickorna fortfarande är i hagarna, hehe. ;) Om de är det, stannar han nog hellre. :) Fast så går han lös också för det mesta, så han går liksom efter en ofta och kräver lite uppmärksamhet. :) 

Saga kommer fram ibland, men för det mesta vill hon få skutta lite till i hagen. ;)

Tingan vägrar, hon vet att hon ska komma in i buren om jag inte sätter mig ner och bara vill gosa med henne. ^^, Så hon rejsar oftast runt ett tag innan jag får lyfta henne. =)
Pantouffe är inte lika fullt omöjlig, kan lyfta upp henne ganska direkt från hagen men hon verkar inte sådär jättenöjd när jag sätter in henne tillbaka i buren. ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

kaningodis
0

Först så kommer alla fram men sen när de märker att jag inte har någon mat med mig så springer de iväg (alla utom en) ^^

Det är bara en som man kan gosa med och lyfta upp. Det kan ta skjukt lång tid innan jag får tag i de andra om jag ens lyckas "/

Kastanjegårdens Kaniner

Emma-lundqv
0

Alla mina brukar springa fram, jag vet inte om dem vill komma in men dem verkar inte ha något emot det. Ungarna följer efter en överallt i hagen ^^

Zvintos
0

Alla utom Järnsaxa skuttar fram för att bli upplyfta.
Järnsaxa flyr däremot på en gång, för hon vet att transportburen väntar.

kaningodis
0

#5 Du får alltså ta in Järnsaxa genom att lura in henne i transportburren?

Jag måste iallafall ta till transportburen när jag ska ta in vissa av mina kaniner…suck "/

Kastanjegårdens Kaniner

Zvintos
0

#6: Har inget annat val, än att "lura" in henne i transportburen.
Är lite svårt att bära en höjdrädd 7,5-kilos kanin från baksidan av gården, till gaveln på huset där burarna står. Oskyldig

ciss
0

Essy och Engla kommer fram till gallret, men vill inte bli upplyfta. Sätter man sig i hagen kommer de fram nästan direkt, så det är inte alls svårt att få tag i dem och ta in dem.

Truls springer iväg och vill inte bli upplyft.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

emms
0

Inne i mitt rum följer han efter mig för det mesta ^^ föruton när han vilar :).

När han är ute i hagen på sommaren kommer han oftast fram till gallret och ställer sig mot det. När han är lös ute så får man gå efter honom istället ;) det är ju så mycket roligare när man är lös :D

Emma

thexclub
0

Alla utom Sera kommer fram och blir upplyfta. Vet inte hur jag skulle orka "jaga" in dem, haha .. ;P verkar asjobbigt.

the vanity, it becomes insanity

SagaoAlfred
0

Alfred vill alltid bli upplyft men de andra springer hellre iväg.
Eller, det beror på vilken tid jag ska ta in dem. Saga tex. är så himla smart. 9 gånger av 10 så släpper jag ut dem mellan 10-12 och tar in dom runt 22 tiden på sommaren och runt 15, 16 nu på vintern.
När jag går till hagarna på dagarna, bara för att gosa med dem så kommer hon alltid fram och vill gosa, men när jag kommer för att ta in dem så springer hon iväg. Har ingen aning om hur hon vet när jag ska ta in dem, å när jag ska gosa, men ja. På nätt sätt gör hon det. :)

MajaaR
0

Först när jag kommer mot hagen så rusar de fram till gallret och vill "hälsa" men när det märker att jag tänker ta in dem i buren så rusar dom iväg :/

[Caaassie]
0

Lippo kommer ALLTID fram och är jättelätt att lyfta upp ur hagen. Men Viggo får jag "jaga" ibland för att få tag i honom, den lilla rackaren :)

Taci
0

Bianca är i värsta trotsåldern, så hon springer alltid iväg. Hugo ligger antingen kvar o kelar, eller hoppar självmant in i buren, eftersom han vet att det är dags. :)

Berit springer fram o kelar, o sen när man säger till henne så hoppar hon själv in i buren :)

Emelie-E
0

I början när jag hade kaninerna så fick man springa runt och jaga in dem i buren. Oftast fick jag tag på en av dem och då var det lättare att jaga in den andra.
Men nu, nu räcker det med att man går fram till fodertunnan och de springer in i buren. De vet att de får mat då=)
Och nu för tiden så brukar de även springa fram till kanten av hagen för att hälsa när man kommer=)
Blir lika glad varje gång=)

Noa-Nisse
0

om jag kommer ut till hagane hoppar han till mig så det är svårt att undvika honom, men så kan han ju hoppa upp i sin bur när han vill så jag behöver aldrig lyfta in honom liksom. men om jag ska stänga burdörren efter honom för natten eller liknande, så kommer jag till hagen, han hoppar fram till mig som vanligt och jag bara plockar upp honom :) & sätter in honom i buren och stänger den, snabbt och enkelt.

våra förra kaniner var OMÖJLIGA dom sprang bara runt runt runt och ville absolut inte in i buren :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Jordgubbsgodis
0

Liga hon kommer direkt fram till gallret och ibland kan hon bli så ivrig att hon hoppar mot gallret. Pelle han springer runt runt och sen stannar han vid gallret så att man kan ta upp honom och Walter han springer ju lös på gården så han är för det mesta vid Ligas Hage och då kommer han direkt när han ser mig

matilds
0

Båda kommer fram. Myran blir helt galen och grymtar och klänger på gallret :) <3 Så det är lätt att ta in dem ;)

"Var dig själv - det finns redan så många andra"

[Wera]
0

Nalle kommer direkt fram som en raket :D <3 oftast om han inte har annat för sig och inte märker mig men men :)

Mumin och My, tja dom gör olika. Dom kommer sällan fram till gallret men dom sticker sällan iväg. Isa vet jag inte :P

Jojsan
0

Bebbe är i princip alltid där jag är, följer efter mig när jag går runt och om jag går ut ur mitt rum följer hon med… Går jättelätt att lyfta upp henne och ta in henne i buren. Channie kan springa en bit ibland men oftast är hon inte svår alls att få tag i. Mitt rum är som deras Hage då.