Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 786 ggr
mimmibackman
0

Bedömning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en stamtavle kanin, som heter Tzilkes Sweet Lady, kallas Lisa :) lr fisen x) Jag har aldrig riktigt ställt ut henne för aldrig fattar hur det har fungerat, så tänkte om någon vill vara snäll och ge snabb bedömning extriört? :) skulle vara jätte snällt :)för har alltid tyckt att hon har fint huvud, men vet inte riktigt.

Och jag vet att hon har dubbelhaka, men det är för att hon har var tjock för förra vintern, och den gråa fläcken på ryggen är för att hennes förra unge rev upp ett stort sår, tror vi här hemma men vet inte riktigt.

mimmibackman
0

nr2

mimmibackman
0

nr3

mimmibackman
0

nr4

mimmibackman
0

nr5

Tossan
0

HEJ Vaaa söööt hon är

Nu vet jag inget om utställning

Men jag var bara tvungen att svara för jag har själv en liten helt underbar hane nio månader från Tzilkes Han heter Grigior

Tänkte ställa honom någon gång… Hoppar med honom vilket han är kanon på

Vilka föräldrar är det tlll din lilla tös?

Min kommer efter Tzilkes Tornado och Tzilkes Amazon

Sashhi
0

Tyvärr kommer hon få avdrag av sin dubbelhaka, och man ska helst inte ställa ut dem när de fäller. Men hon ser ganska ok ut annars. Möjligen lite blek färg.

Not your mom, not your milk.

Thumper-KG
0

Kaniner med hakpåse (dubbelhaka) blir nollade = 00 poäng.

D.v.s. de blir diskvallificerade.

Fläcken bör försvinna vid nästa fällning.

Siggen
0

#7 De måste väl inte bli nollade om den är ganska liten? Jag har hört att de får avdrag.. Men nu har jag ju själv inte ställt ut någon gång, men det är vad jag har hört/läst.

Mvh Sigrid

Zvintos
0

Huruvida de blir nollade beror väl helt på hurpass stor hakpåsen är och Vilken ras?.
Frassar brukar väl inte bli nollade för hakpåse, eftersom dessa tydligen tenderar att få det lätt.
Det är ju inte önskvärt, men de blir väl inte nollade?

Emma-lundqv
0

#7: Det har väl ändrats i år att honor får ha hakpåsar? Läste det i kaninuppfödaren tidigare, men kan inte komma på vilket nummer det var i. 
De får avdrag men blir inte nollade, det blir hanar däremot har jag för mig.

Thumper-KG
0

Jag menade ju naturligtvis Dvv, men det kan ju som de andra säger, ha ändrats…hittar inget i KU just nu.

JBFFJ
0

Vart det inte ett ärr efter att ungen rev upp?

mimmibackman
0

#5 Jaha, så kul :) Hon är efter moens ullstrumpa xD och mamma är Dalla imoe :) men hur gammal är din lilla kanin, för Lisa fyllde tre i sommras :)

mimmibackman
0

#6 #7 Jo, det vet jag hade henne på sån registrering förra året och då blev hon nollad pg a det.

mimmibackman
0

#12 Asså det växte ut och blev mörkt som på bilderna.

Vi fick klippa sönder och socka och trä på henne den, hon var så sjukans söt och knäckte mig varje gång när hon sprang runt inonhus, men det läkte jättefint Glad

mimmibackman
0

#5 Ops missade att du hade skrivit att han var 9 mån :P

Kan ju säga att Lisa gillar inte att hoppa xD är typ inget stort fan av att gå i koppel, hon får springa lös ist :)

Sen är Grigior väldigt gosig och mysig? för lisa hon verkligen älskar att bli klappad och kliad typ under ögonen, käkbenen är lr vad det blir :)

Tossan
0

Ser att du svarat nuGladGrigior,,fast han kallas Jum-Jum,är sååå gosig

Han är nog en av mina keligaste kaniner..Pussas hela tiden..

Jag har fem kaniner och två schäfrar..Men det är Jum-Jum som får springa lös med hundarna hela dagarna…

Dom andra kaninerna har ju varandra, två kärlekspar  ,,honor med kastrerade hanar..

Han ska ställas nu 14 dec,,får se hur det går..

Han ska ner lite i vikt,,,,,Ha ha det gillar han inte!!!

mimmibackman
0

# Awh, man måste verkligen älska när dem är så ;) men brukar du släppa lös den lille rackaren på gräsmattan? lr han kanske är lite för ung, jag vågade inte testa förrän typ förra sommaren :)

haha, lycka till :D

Tossan
0

Inga problem med att släppa honom   Han går efter mej var jag än går

men när jag tar ut honom i skogen så får han ha sele +lina

Han springer fram till alla hundar och katter han serRynkar på näsanTror att alla vill busa lite

med honom

man är ju lite skraj att han ska bli någons middag

Ps: väntar på att få se filmen på "tjejen "din

Ha det ; )

mimmibackman
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kmr filmen på min lilla tjej :D

Tossan
0

Ava söööötaGladVill också ha en kull ungar någon gång!!

Alla var ju superpigga och fina..

Synd att det bara var en som klara sej 07 men han var ju bara så söt lilla curry

Tar för sej av maten klarar ju hon så bra själv "lilla fröken Lisa",,inte så lätt att banta ner dom dåFlört

Ha det  ,, Jum-Jum kan ställa upp om Lisa vill ha fler sa han

Behöll du inte lillgrabben Curry?

mimmibackman
0

hehe, Jaa riktigt söta små saker :D  haha, hon är ett litet matvrak ><  awh så snällt, tyvärr så vågar jag inte riktigt, för det året som hon fick curry så fick hon missfall och mamma och pappa fick leka barnmorskor och dra ut en förstor bebis som gick i två delar :/

Nä, det var en tjej som hade paxat honom men hon ångrade sig i sista minuten så han fick bo i en separat bur sen när han blev för gammal, under Lisas bur. plus att Lisa fick ett stort sår på ryggen som vi inte riktigt vet om det var Curry eller något annat som hade gjort det. Och sen smet han tyvärr därifrån och vi vet inte var han tog vägen :/