rädd...
Jag köpte kanin för några månader sen och när jag hemtade honom så märkte jag att han var jätte rädd för att åka transportbur.Betyder det att jag inte kan ta med honom på semester i sommar?
Han är 1 och ett halft år ungefär och då är det kanske svårt att vänja honom med transportburen eller?
okej
Tycker din kanin att det är okej att åka bil?
bara undrar
Det är bara att träna! :)
Som #1 säger, låt han sitta i sin transport bur när du städar.
Bär honom i den till hagen från buren, och tillbaka in igen.
Kanske buren kan stå i hans bur? Så han kan skutta i den, på den och undersöka den.
Sedan kan du prova ha den i bilden och åka kortare sträckor för att sedan öka.
Lycka till!
Se till att han har något roligt att pyssna med, lätt in en mjukfilt, en kvist , grönsaker eller så.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
tack clariiz ett jätte bra tips? att lägga in den i buren ska göra det så fort som möjligt
Håller med Clara, #3. :) Jag brukar ha transportburen i hagen också, så att kaninerna kan gå in i den och de brukar föredra den, trots att de har ett hus i hagen. ;)
Kom ihåg att inte tvinga, och att ta det lugnt. :)
Jag brukar även ta och bära kaninen i transportburen när vi är på skogspromenader om den skulle bli lite trött, för då finns det inte en så stor risk att den rymmer och ifall man skulle behöva transportera kaninen så blir det inte så skrämmande för den. ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
en kanin vi haft hon måde dåligt av att åka bil tror hon vart åksjuk. Men så har vi en nu som är pigg o vaken av sig under hela resan jag tor man kan göra som man gör med katter träna åka bil kortare sträckor sen förlänga färden lite smått.