OT - the sims
Hejsan, jag har ett problem.. hoppas någon av er kan hjälpa mig :)
jo det är så att jag har the sims livets historier och så har jag ett småbarn. nu är det så att småbarnets hygien är jättedåligt, helt rött!! men jag vet inte hur jag ska kunna få upp den! att sitta på pottan hjälper inte. och när jag trycker på det där "skötbordet" kommer det bara upp "byta om till pyjamas" som alternativ. och när jag är mamman och trycker på småbarnet kommer det inte upp någonting alls som skulle kunna vara byta blöja.
hur/vad ska jag göra?! :P
Medarbetare på Hundar.ifokus
Tvätta barnet i ett badkar/tvättställ? Om det är det är ett jättelitet barn ska man tvätta i tvättställ och om det är ett lite större ska man tvätta i ett badkar. Bara vissa tvättställ funkar att bada i. :)
ahaa! ska prova, tack så jättemycket johanna!!! :D (tror det är det du heter) hehe ^^
#2 No problem, japp jag heter Johanna :)
hehe fint namn, (jag heter också det)
men tack så mycket ska prova nu :)
#4 Jaha, ^^ Vad kul ;D
Annars kan man gå ut i kvateret och slå in kåden: boolprop testingCheats Enabled true
Då kan man dra upp alla saker, typ vänskap och sånt också :)
Emma
#6 Men jag torr inte man kan använda koder på sims livets historier :P min bror har det och de går iaf. inte för oss :S
#7 jaså :) har inte det så jag bara skrev ;)
Emma

boolprop testingcheatsenabled true
skriv false i slutet för att stänga av :b
Motherlode - ger pengar
maxmotives - höjs mätarna automatiskt ;]
move_objects on (off när du stänger av) - lägg möbler vart du vill, använd den dock inte när du lägger fönster/dörrar då blir dom bara på ena sidan väggen ;p
boolprop snapObjectsToGrid false - å här är det TRUE för att stänga av :P
#9 Men dom där koderna är till The sims 2. Noa-Nisse har The sims livets historier, det är en viss skilnad :)
När jag spelar The sims livets historier trycker jag t.ex. på "a" så gör han/hon det som behövs automatiskt, så om du har miljö, elr hygien och trycker på en bokstav för han/ho det själv ;) det står vilka bokstäver som är till vad. Koder verkar inte funka i Livets historier.
Annars funkar väl tvättstället?

#10 okej :b tvätt stället funkar om det är ett spädbarn, annars badkar :]