Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 354 ggr
Matilda_91
0

en liten idé..

Jag går och funderar på att skaffa en flickvän till Albin:) Han är ju så ensam i sin stora bur., Först tänkte jag kastrera Albin direkt när kaninflickan ska flytta in men när jag såg alla bilder på dom vrålsöta kaninungarna så började jag fundera på att få en kull ungar först. självklart kommer jag ju inte klara av att sälja alla ungarna utan isåfall behåller jag en hona. Om man kastrerar mamman och pappan, skulle man isåfall kunna ha alla tre på en stor yta, eller skulle det bli bråk mellan honorna?

Lotta_A
0

Vilken bra idé! Kaninungar är verkligen supersöta. Och det är extremt roligt att följa deras uppväxt och se hur dom blir större och större :D

Jag tror att det skulle kunna fungera att ha alla tre på en stor yta, men det beror ju på kaninerna. Hur väl dom kommer överrens och hur aggresiva dom är i temperamentet…

Matilda_91
0

ååååh! jag vill ha bebisar nu!! Man blir ju aldeles varm i magen av att se alla söta bilder :) Funderar bara lite på det här med att honan helst ska vara under ett år, det är ju inte kul om inte honan känner sig trygg och litar på mig när hon har ungar, för då kanske hon inte låter en hålla på lika mkt med dom. Ska iaf skaffa en hona efter vintern till Albin, så får vi se om det blir några ungar :)

Lotta_A
0

Mmm. Det är ju bra om man har haft honon ett tag så hon litar på dig. Det är viktigt att kunna titta till ungarna och ta bort dom som dör.

Lycja till :)

Matilda_91
0

Ja precis, för ungarna lär ju sig av mamman och om mamman inte är tam så blir ju ungarna svårare att få tama. :)