Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 574 ggr
Matilda_91
0

Envis kanin?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Puh, Idag har jag byggt en utebur till albin av kompostgaller. När jag var klar efter lite trixande kom Albin på att han kunde sticka ut huvudet genom hålen i gallret. Jättekul. Nä, för om han stack ut framtassarna också så fassnade han nästan. Hm.. Då kom jag på den smarta idén att fläta in grenar av pil runt om hela nederkanten av gallrerna. Aha! tänkte Albin, han hade fått en ny favoriträtt och en rolig lek att sysselsätta sig med. Att äta upp bladen på pilen och tugga sönder kvistarna till småbitar. När det var gjort fortsatte han att sticka ut huvudet i hålen, det fanns ju massor av spännande saker på andra sidan! Jag försökte en tredje gång med hönsnät som jag satte runt gallret och den här gången lyckades jag. Om inte Albin kommer på en till idé, envis som han är,  för isåfall får han faktiskt vänta tills han har vuxit till sig lite och inte kan sticka ut huvudet! :)

Cherry
0

Smart xD

KajsaM
0

Hehe Lite busig ;)

Tina-A
0

hahahah :) tokstolle

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

trollet85
0

ja vågar inte ha hermeliner i kompistgaller. vet att många av min går rakt igenom enbart kompostgaller. oftast hålen längst ner på hörnen som är mite större än alla andra

Hopi
0

Oj, jag hade ju tänkt köpa kompost-galler till min hermelin.. Men då är det nog bättre att bygga galler själv av hönsnät o träribbor. Vill ju inte ha en liten kanin på rymmen…

Matilda_91
0

man kan ha kompostgaller men en remsa hönsnät längst ner, det är inte så jobbigt att bygga och funkar bra för mig :)

Tina-A
0

#6: Bra tips? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

Albin är en riktig sötnos tycker jag :D

Cherry
0

din kanin är ju så sööt!!! kan stirra på den bilden flera timmar!!!

Matilda_91
0

hihi tackar ;) Det ska jag säga till honom när jag går ut med kvällsmaten :)