Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 545 ggr
Tappsveden
0

OT - Kom hem Nizze!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är förtvivlad, tårarna rinner som bara den och de tar aldrig slut.

Ska föröska berätta altt så ni hänger med. Pappa och jag begav oss ut vid halv 11 idag för att skotta ner snön från plåttaken eftersom det blir för tungt. Katterna släpptes ut och jag såg inte riktigt vart nizze tog vägen. katterna var itne vid stallet där vi skottade. Vid ett hade vi gjort klart och gick in. Vi tänkte då inte på vart Nizze är, hennes syster Pizze kom in. Vid halv 3 upptäckte jag att Nizze inte var inne och jag gick ut och ropade på henne. Ingen katt, jag gick ut och började leta och blev då livrädd för att hons kulle ha råkat bli begraven under all snö. PÅ baksidan vet jag att hon itne gått för dte skulle ha synats i vanliga snön. Jag började skott alite och grät, pappa hämtade mamma från jobbet och vi började skotta och leta efter henne i de stora snöhögarna. Snön vi skyfflade ner från taket var lätt från början så hon borde inte kunnat bli begraven. nu var snön hård men vi skottad eigenom allt  utan att hitta nånting. Vi fortsatte att ropa och jag tog min häst och red för att leta efter henne. Hittade ingenting. Vi slutade för en stund sedan. Detta är verkligen inte likt henne! Hon är aldrig borta så här länge. Hon brukar alltid titta in då och då och håller sig alltid hemma på gården! Jag är rädd, rädd för att aldrig få se henne igen, få känan hennes buffar på pannan. Hennes slickar på händern och ha henne tätt intill mig på kvällarna…Jag vet inte vad jag ska göra….

Tejoos
0

Åh nej så hemskt, håller tummarena för att hon (?) dyker upp snart!

Veero
0

Hå vad hemskit, Hoppas ni hittar Nizze!

Tappsveden
0

tack! Hon har fortfarande inte kommit hem. Jag hoppas och ber omatt hon inte blvit levande begravd! Jag älskar henne så mycket!

Jojsan
0

Vad hemskt! Ge inte upp, fortsätt leta, håller tummarna för att hon kommer hem välbehållen..

Em--ma
0

Håller tummarna för dig! Lycka till .) <3

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tappsveden
0

hon är fortfarande borta..kan inte sluta gråta,huvudet bultar som bara den. jag vet inte alls vad jag ska göra. jag är helt slut i krpppen å hela familjen är helt nere…jag vill att min älskade kisse ska komma hem! Som jag sa förut så är jag vansinnigt rädd för att hon ska ha blviti levande begravd. Eller att hon har fastnat någonstans och inte kommer därifrån. det är ju ändå 60 cm snö och 4½ minus ute.

RosaGosa
0

Jag har fortfarande hoppet kvar… vår älskade lilla kisse kommer att komma hem! Inte ge upp… jag är dock väldigt rädd för att hon kanske sitter fast någonstans, tror itne hon är överkörd eftersom det är så lite bilar som åker hos oss speciellt när det är så mkt snö. underligt att det inte finns några spår…

*kram systra*

[Niike]
0

Åh :( Hoppas verkligen hon kommer hem. <3 Håller tummarna stenhårt!

Starfall
0

Jag säger bara så här,, vad ni ärn gör så GE ALDRIG UPP! Jag vet hur hemskt det känns när ens lilla katt försvinner. Min katt Sotis försvann en varm junidag, och kom hem en kall novemberkväll.  Han var borta över 4 månader men kom hem helt oskadd:)

Jag tror det är så att din kisse vart rädd av ljudet som kom avsnön som föll från taket när ni skottade av det.Jag tror att hon gömt sig i en bod där det är ganska varmt och mysigt samt hö eller något liknande där inne. Men det var bara en tanke:) Hoppas kissen din kommer hem ikväll, vem vet hon kanske just nu i skrivande stund ligger och spinner i ditt knä.  :)

Håller tummarna!

Kramar/Carro

Tappsveden
0

om 15 minuter har min älskade katt varit borta i 24 tim. vi har nu på morgonen mamma och jag gått runt överallt och letat efter henne. i vart enda vrå. Det finns inga spår efter henne.

Tappsveden
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom hem älskade Nizze! Det är så tomt utan dig, jag saknar dina fjuttiga jamningar och buffarna mot mitt huvud. Du är så otroligt saknad!

RosaGosa
0

det är en mardröm… hela natten har jag legat o väntat påa tt telefonen ska ringa o att du berättade att nu var hon hemma. Kan inte gråta, känns bara så tomt! älskade lilla Nizzeboll!

tesiresh
0

ååh jag hoppas att din katt kommer hem igen.<33 . är ingen katt expert men katter brukar väl vara rätt bra på at hitta hem igen. ge inte upp hoppet !!!  nizze kommer säkert tillbaks!!kramar härifrån..

Tappsveden
0

Vi har lagt ut tråd på övernaturligt och en tjej säger att hon finns inomhus nånstans i en bod/källare men hon är instängd, nämde något blott kan det vara blått? Min mamma mår pyton och har så onte imagen att hon mår illa. Jag sätter mina känslor åt sidan så länge och fokuserar på vart hon kan vara.

[Niike]
0

#11 så vacker!

Min katt brukar ge sig iväg på sommaren och vara borta ibland minst en vecka i sträck. Men på vintern känns det lite konstigt om katten skulle göra det.. Hoppas ni hittar henne iaf.

kaningodis
0

Nej, fy så tråkigt =(

Ge inte upp! Ibland så har vissa av våra katter försvunnit och varit borta i flera dagar men sen har de kommit tillbaka, när man minst anar det.

Så ge inte upp och hoppas att hon kommer tillbaka!

Kastanjegårdens Kaniner

Tappsveden
0

Nizze är hemma!!!!

MajaaR
0

Skönt att hon är tillbaks ! :D

kaningodis
0

Vad roligt!=D Skönt att hon kom hem igen!

Kastanjegårdens Kaniner

Jordgubbsgodis
0

Vad roligt!!

Fnyan
0

Vart var hon?? ;o kul att hon är hemma igen å alla är glada! :D

RosaGosa
0

Vi vet inte vart hon har varit - hon är väldigt rädd och reagerar på minsta lilla ljud så vi tror att hon blivit skrämd eller ajgad av lo eller räv och legat någonstans och gömt sig. Annars är hon oskadd, inte ens smutsig. dock väldigt hungrig och kissnödig… :-)

Fnyan
0

#22 okej ;o :)

Tappsveden
0

Idag är hon mera avslappnad av sig, igår när jag kollade på hells kitchen la hon sig i soffan vid mig och gosade men ryckte till då det lät från våran vedspis, "blåst" men hon känner mera avslappnad nu. Dock går hon mycket på toa och äter lite då och då.Vi får se om det rättar till sig. Just nu ligger hon på min skrivbordsstol och sover. <3

gullenos
0

va bra att de fixa sej ;D

Tejoos
0

Härligt att eran katt är hemma igen! Glad