Hjälp!
Så nu i helgen fick jag hem min lilla My ;D
En Löwenhona på 8 veckor, bilder har jag inga ännu. Den första dagen flög förbi och hon verkade inte mkt till nervör här hemma. Hon var glad och nyfiken och gillade att sitta i famnen andra dagen. Tyvärr visste inte min katt att han skulle hålla sig borta och jag vet inte vad som hänt, men Lilla My är rädd , man får inte röra henne nu eller lyfta henne
..
Någon som har ett tips?? Lilla My är förresten Innekanin å bor i mitt rum ;)
När du ska lyfta henne se till att hon har fått hälsat på dig först , tex luktat på din hand elr aa. Sen när du väl lyfter henne så prata lugnande med henne. Lycka till :)
Man ska helst låta kaninen vara ifred för det mesta första veckan.
Not your mom, not your milk.

#1. Jao hon sniffar på min hand och är frammåt hela tiden :D Nyfiken är hon också, så ibland när jag låter burdörren stå öppen hoppar hon ut och springer av sig på golvet.
#2. Jo, jag lyfter inte henne så ofta och hon sitter mest i buren. Men hon verkar vilja ut hela tiden. ;P

Skrev lite fel förut, hon skuttar fritt på golvet när jag inte lyft henne, men hon vet att när jag säger " Hem " så hoppar hon in till sig. Men jag lyfter sällan ;P
Låt henne komma till dig, ha godis/matbit i handen så får hon komma fram till din hand och äta ur din hand och sedan börjar du klappa henne sakta. börja senare när du lyckas med handen och klappningen, att lyfta lite lätt under magen så hon vänjer sig vid det och sedan fortsätter du att lyfta normalt :) Hoppas det är till någon hjälp :) Jo och så brömm henne när och är ducktig :)

#5 tack ;D
Jao, fast inte är hon någon matglad kanin men jag har upptäckt hennes kärlek till gurka ;P