Orolig matte
Usch vad jag är orolig ^^.
Idag har mamma beatällt tid för Muffins kastrering. Han kommer kastreras på onsdag alltså om en vecka. Och jag bara hoppas att allt ska gå bra för min lilla älskling <3 vet inte vad jag gör om han försvinner för mig :'(. Är det stor risk att han dör? :(
Och till sist har ni några bra tips?? Bottenmatrial, "rastning", höjder? Vill inte att något ska hända. Vet själv hur det är att bli opererad. :P
Önska oss lycka till! :)
Emma
När jag lät veterinär kastrera min fd kanin (hane) så sa hon att jag bara fick ha tidningar första veckan sen spån/halm :P
Tror inte det är stor risk att han inte klarar sig! Jag tycker det är ovanligt att en kanin inte klarar det om dom är i rätt ålder vill säga :)
Tror faktiskt risken för att något ska gå snett (att han inte vaknar efter nedsövningen) är väldigt liten.
Kolla vad din veterinär tycker, det är nog bäst, om det är en kunnig veterinär vill säga.
Klart det kommer gå bra :) Håller tummar och tassar, lycka till!
#1 Okej tack :D tror du man kan använda en filt istället? Såndär fleece. Okej hoppas allt går bra. Han är ju bara 7 månader :P
Emma
Tidningar de försat veckorna^^
Hur gammal är han?
#2 Okej tack :)
Emma
#4 7 snart 8 månader. :)
Emma
Skulle tro att fleece går utmärkt att ha som bottenmaterial!
#7 Jag med :P
#7&8 okej :D då tror jag jag använder det :D
Emma
Ja en fleece går nog jättebra, det är ju mjukt att ligga på + att det är värmande.
#10 fast värmen spelar ingen större roll ;) han är innekanin :D
Emma
Ok, nej då håller han sig ju varm ändå!
Usch snart är det dags :( Vad nervös jag är! :O
Emma
#13 Det går nog bra ska du se!
Jag och kaninerna håller tassarna!
Kastanjegårdens Kaniner
#14 Tack :)
Emma
Det går nog bra :)
Risken är väldigt liten, och de flesta som inte vaknar upp igen, har ev. hjärtfel och liknande som inte visat sig tidigare.
Är han ung och frisk tror jag har klarar sig utmärkt!
Lycka till med den lille! <3
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#16 Tack så mkt <3
Emma

jag tror nog att allt går bra, det brukar inte vara några problem, speciellt inte om dom är sådär ung! :)
Men lycka till iallafall! :D
#18 Tack tack till dig med :)
Håller tummarna här hemma ;)
Emma

Det kommer säkert gå jätte bra:)
Muffins bror blev kastrerad för ett tag sen och han klarade allt utmärkt:)
Hoppas allt går bra
Jag håller tummarna!
#20 Tack Emma <3
Är så himla glad att jag har honom :) Så himla söt och mysig och rolig och knasig <3 ;)
Emma

Allt kommer säkert gå bra Emma<3
Lycka till<'3 Fast du behöver inte ora dig!! ;')
Håller tummarna<3
#22 tack jennie <3
Emma
det kommer säkert gå jättebra ska du se
förstår att du e orolig hade själv tänkt beställa tid för kastrering åt min lilla nin .
#24 Tack :)
Emma
Håller tummarna, allt kommer säkert gå jättebra! 

Det går säkert jättebra. Här hålls tummar.
Marsvin 4-ever
.
Om kanin är i bra hull, kondition och är frisk brukar det inte komma några komplikationer :)
Kastrerade Albin när han var 1år^^ så jag tror Muffin är i bra ålder.
#26 Tack tack :)
#27 Tack :)
#28 Tack :D
Emma
Lycka till! Det går säkert superbra, :)
#30 Tack :)
Emma
:D Det gick jättebra och nu är han hemma igen :) han äter (iallafall lite godis (A) ) Han är lite trött, men det går nog över snart ;)
Emma
Vad skönt! :)