Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 479 ggr
Alexaandraa
0

Rambo är kvar.

Igår dog ju Stumpan. Jag har fortfarande kvar en. Men det som är tråkigt är att Rambo bara varit utan henne en dag, det har typ gått ett dygn sen hon dog. Och jag har hört att den kaninen som är kvar kan också dö, dö av saknad eller nåt.

Dom har varit tillsammans hela livet, dom var tillochmed i samma bur i djuraffären.. Så hur stor chans tror ni att han också dör? :S

thexclub
0

Jag har för mig att det inte är så jättevanligt att kaniner dör av sorg, händer väl i vissa fall.

Umgås med honom mycket och se till så han äter/dricker.

the vanity, it becomes insanity

teddykaniner
0

#1: Som Thexclub säjer.. Umgås jättemycket med honom och så.. gosa och så så blir han nog van att  vara ensam.

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Wera]
0

Jag tror det är sällan kaninen dör p.g.a sorg, min kompis hade en hermelin hane som var kastrerad, han bodde ihop med en annan hermelin hane som var kastrerad, dom hade bott ihop i 1-2 år kanske? Och när en av hanarna dog mat vägrade den andre hanen i ett par dagar men sen började han äta själv men jag tror det kan vara vanligare att dom mat vägrar, men oftast börjar äta efter någon dag.

Du kanske akn rpova hitta en ny kompis till Rambo? Min kompis köpte en hona för att prova om dom kunde gå ihop men hanen vela inte gå ihop med någon annan iaf. "/

Alexaandraa
0

Jag har funderat på att skaffa en ny, Men nästa år börjar jag gymnasiet och om jag kmr in på det jag vill så kmr jag inte bo hemma. Och ingen annan i familjen vill ta hand om kaniner, och då blir det lite svårt.

Men mamma har frågat sin jobbarkompis om hon vill ta honom.. hon har också kaniner. Och han är ju van att det är en till, så han får det nog bra om hon vill ha honom, och om han går ihop med en annan då. Om hon vill ha honom så får hon honom gratis och då får jag också veta hur det går för honom om jag ber mamma att fråga henne ;)