Minusgrader utan fryst vatten
Jag är så himmla glad just nu! Det verkar kanske lite småkonstigt men jag är verkligen glad för detta.
Jo det är så att innan idag när jag skulle städa till Skalman så hade jag hört att det skulle bli snöoväder. Så tänkte jag: För att inte snön skulle komma in i buren och blöta ner spån, halm, hö och kanin så sätter jag plastfolie för själva burdörren, så att det kommer in ljus och så att Skalman kan se ut, men att det inte kommer in någon snö. (Också vill jag poängtera att det är ca 7 minusgrader ute) Jag städade buren vid 12 tiden på dagen, bytade vatten, mat o.s.v. Och nu!!! nio timmar senare när jag kom hem och skulle ut och kolla till honom och för att kanske byta vatten så var vattnet inte fruset!!! :D:D:D ooh, jag är så glad alltså! Det är ju ca 7 minusgrader ute och då betyder det att det måste vara över nollgradigt i själva buren.
Hela buren är ju ioförsig isolerad med isolering så det är ju också därför som värmen håller sig därinne!!
var bara tvungen att skriva av mig, det blev kanske lite långt inlägg, men det är ett tips? till er som tycker det är jobbigt att hela tiden gå och byta vatten när det är fruset.
jag bifogar med en bild på buren, den är från i sommras men man kan tänka sig själv att där på burdörren har jag satt plastfolie! Så enkelt så liksom! :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Bra ju! =) Bara han inte äter på plastfolien..
hehe ingen risk, för gallret är på insidan av ramen och plastfoliet på utsidan av ramen, så han når inte, han når det bara med tassarna, om han skulle få för sig att trycka med tassen på det.
sen kan han ju inte heller… för hans tänder.
Medarbetare på Hundar.ifokus