Ot- Kommer sakna dig <3
Detta är en berättelse om hur jag och Amiga träffades och hur mycket hon betyder för mig. Nu ska hon säljas och man sitter här och gråter och måste skriva av sig lite.
Det var en sportlovs morgon 2008. När man kommer in i stallet. Direkt hör man en häst som krubbiter. Jag ser att det är den nya hästen. Jag går in till dig och hälsar det första du gör är att pussa och puffa på mig. Efter några månader är vi bästa vänner.
Du gnäggar när du ser mig. Du pussas, slickades i ansiktet, puffas. springer till staket i hagen med öron spetasade när du ser att jag kommer på cykeln <3 Du travar efter mig och gnäggar när P ska rida på dig och jag lett in dig i ridhuset.
Nu efter flera månader. Så ska du säljas för att du är för svår för att gå på ridskola. :'( Kommer jag någonsin träffa dig igen? Kommer jag någonsin få din andedräkt i min nacke? Kommer jag någonsin höra ditt välkomnande gnägg? Kommer du någonsin knuffa och puffa omkull mig och sedan slicka i ansiktet för att jag ska förlåta dig? :'( Alla våra minnen gumman. Dom kommer alltid finnas i mitt hjärta. <3
Jag skrev ditt namn på en sten, men vattnet tog det. Jag skrev ditt namn i sanden, men vinden tog det. Jag skrev ditt namn på ett papper, men elden tog det. Jag skrev ditt namn i mitt hjärta, och där finns det kvar för evigt.
De säger att det tar bara en minut att hitta en speciell person, en timme att uppskatta dem, en dag för att lära sig älska dem, men det går ett helt liv utan att man glömmer dem.
Säg mig vad ska jag göra Nu när du inte längre finns här Du gav mig värme Du var mitt ljus, du var min värld
Jag ser en bil åka genom gatan ner Det är det sista av dig jag ser
Och ändå faller regnet Som det gjort i tusen år Ja ändå faller regnet Runt omkring mig där jag står
Vänner - jag har många Men kloka ord och sällskap hjälper inte nu För det enda som kan fylla detta tomrum För det enda som kan fylla detta tomrum det är du
Och ändå faller regnet Som det gjort i tusen år Ja ändå faller regnet Runt omkring mig där jag står
Vi går genom livet på darrande ben I varje öga bor en sorg I varje bröst en sten
Och ändå faller regnet Som det gjort i tusen år Ja ändå faller regnet

I love you Amiga, do not forget it
Åh vilken fin text :( Tråkigt att hon ska säljas.. Hoppas hon får det bra iaf. Kanske kan du få kontakt med nya ägaren och komma och hälsa på ? =)

naaw, gulligt! :'D<3 började nästan gråta!^^-
Fina dikter!(: den första dikten har jag läst engång tidigare fast på engelska:)
#1 Jag vet vart hon ska flytta. Bara 40 minuter bort med bil. Men Hon kommer bli saknat endå :'( <3 Kommer aldrig bli som förut