Fick tanken idag!
Hejhej
Idag när jag satt och lekte med Min kanin Zlatan så slog det mej att han kanske skulle må bra av en kompis?
En kastrerad hane, eller?
Jag fick tanken, men ja nu e de svårt att få tag på en billig kastrerad hane?..
För jag har lyckats så bra med Zlatan varför inte försöka mej på en till? alla andra kaniner jag har haft har inte blivigt lika speciella som Zlatan lix (låter jätte taskigt men så e de)
va tror ni?
//Lotta och Zlatan
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Hane+hane fungerar mycket sällan, ingen rekommendation. Stor risk att det blir bråk & tom att någon av de dödar varann.
Not your mom, not your milk.
#1 okej, ska man kastrera honom och skaffa en hona?
#2 - Ja, det är bästa chansen till att de ska passa ihop. Rekommenderar att kastrera honan också.

Kastrera hanen och sätt ihop honom med en liten hona. Det funkade bra för mig, ända tills hanen fick somna in. Oturligt nog…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#3 Varför det? Det tycker inte jag. Att kastrera/sterilisera en hona är ett större ingrepp än att kastrera en hane.
Det räcker med att en av kaninerna inte kan göra ungar.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#5 Hon kanske menar för att honan inte ska få livmoderscancer/inflammation eller vad det nu är..
Men vad vet jag (;
#5 - Jo, det menar jag, men även eftersom det kan bli lite jobbigt för hanen om honan är brunstig och "tjatar" på honom hela tiden.
Man brukar säga att det kan bli bättre att kastrera honan också för då slipper båda bli stressiga av alla lukter och hormoner elr nå? :)
#8 precis
okej ni säger så.
man kastrerar Zlatan och tar en liten hona som växer upp med honom då ska väll det vara lungt??
Hur mkt kan det kosta att kastrera en kanin,?? man är ju fattig student vill jag säga ;)
jag tänkte att min syster ska få den här lilla kaninen i julklapp =) Hon vill så gärna ha en kanin och har aldrig haft en kaninunge ;)

#10 Tror det brukar gå på mellan 500-1000kr, beroende på var man bor.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#11 okejokej

Vi betalade bara 300 för kastrering ..
#13 okej, jo vi har ju djursjukhuset och vi har en mindre veterinär så har en mindre veterinär närmre. så jag ska kolla runt på det =)
det var ju inte så farlig, 300 :-
#14 - Honor kostar dock betydligt mer att kastrera.
#15 japp det förstår jag.. men de lutar åt hållet att bara Zlatan får kastreras..
Det finns en artikel om kastrering om du vill läsa mer :D
Emma
aaa länka =)
Du bor väl i Boda/Rättvik? När jag lät en kastrera min hane kostade det mig 500kr, i Mora :P
#19 jo mora finns ju också.. men jag tänkte kolla med åsa i leksand eller stilling.. har du kollat med stilling någon gång ?? han i rättvik ?

jag kastrerade min hane i hopp om att han skulle gå ihop med min andra, men det funkade inte alls. så jag skulle föreslå att du kastrerade Zlatan istället och skaffade en hona:).. för om du bara sterilliserar honan så kommer endå Zlatan försöka para sig med honan helatiden.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#21 jo de va ju det jag menar, jag kastrerar Zlatan och skaffar en liten söt tjej =)

Det låter bra det:D kul att han får lite sälskap, det skulle min kastrerade Tjoffs behöva;)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag har en lejonhona tillsalu :D
#24 du bor?
jag har faktist kollat med Suzzie och hon har en frasse som jag kanske ska ta

Man får ju oxå vara beredd på att det kanske inte funkar iaf, alla kaniner gillar ju inte varanndra. Min ena kastrerade hane gillar inte min grannes två honor, medans den andra hanen jag har tkr väldigt mkt om den ena av honorna :)
#26 jo förståss, men man måste prova annars får man inte reda på ifall det funkar
Tänk bara på att du måste vänta en månad efter att Zlatan blivit kastrerad innan du kan släppa ihop honom med honan. :)
Lycka till!
#28 jadå:)
#20 Nej har aldrig kollat med han :)
#30 oki
Jag vet att det är väldigt OT nu, men…
Jag tycker bara att Zlatan är så himla vacker! En rysk tecknad kanin, va? Vart har du köpt honom? Är grymt intresserad av rasen i alla fall. ;) (önskar att jag fick köpa kanin nu, då skulle jag definitivt skaffa mig en rysk tecknad)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#35 kul att det kanske blir frasse! :D
#32 jag tog över 2 Ryska kaniner, av min granne som tappat intresse, då hade även dom en kull.
Sålde alla, sen tog en till kull på samma föräldrar :)
Hade kvar ungarna ett tag för ingen var intresserad, min hona dog så jag kunde inte ta nå mer kullar på dom =/
men jag har kontakt med en person som föder upp rysk kanin =) http://www.moradoktorn.se/kaniner/
Kolla med henne hon har jätte fin ryssar =)
finns så många raser med rysk teckning men detta är rysk kanin, ser ut så här =)
min Zlatan har ju ingen stamtavla.. han e en sällskaps kanin, men så jääädra social och speciell =) just nu håller jag på att klicker träna honom =)
#33 ja det ska bli spännande om det blir så =)