Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 6084 ggr
Tejoos
0

Kompostgaller inne

Fler som använder kompostgaller till sina kaniner inne? Lägg upp bilder på smarta lösningar och inspirerande ideér här i så fall!

Jojsan
0

Jag har kompostgaller inne i mitt rum för att avgränsa så att de inte kan gå under sängen och till tvättstället. Har ett annat slags vitt galler så de inte kan gå under skrivbordet. Kan visa bilder när jag kommer hem och har bilder på datorn :)

Taci
0

Jag har ett kompostgaller för dörrhålen, för att begränsa dom till vissa rum:) Mer än så använder jag inte, ett galler räcker så bra till ett dörrhål :) Har små krokar på listerna att fästa gallret på :)

gulzebra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Typ. Har en inhägnad gjord av hönsnät och burar typ. Har fäst nätet mot benen på ett bord på ena sidan och på andra sidan fäst det i en gammal marsvinsbur och en fågelbur. Där har jag även satt dit ett kompostgaller så jag kunde hänga upp vattenflaskan utan att hela skiten vickar omkull typ, kompostgallret agerar stadga helt enkelt :)

Totalt är "buren" ca 175*75 cm.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
0

Från andra hållet

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tejoos
0

Här kommer bilder på Texas komposthage…

Tejoos
0

Inte helt klar med inredningen än.

Ska köpa en till tunnel, tält och pall mm.

Tejoos
0

Tagen på bar gärning! Bredast här, annars 270x90cm.

L8sson
0

jag hade zlatan lös över hela rummet förr, men han började klättra i mina hyllor opch hoppade upp i sängen och bajsade och kissade när inte jag var hemma i protest..

så nu ser det ut så här hemma..
han har en "pall" också men den var på balkongen och var helt snöig..

L8sson
0

och så här ser det ut när jag e hemma, då har han fritt fram =)

gulzebra
1

#5: Hur funkar det när du ska få tag på kaninen? Blir det till att kliva över gallren eller har du nåt annat knep?

Har funderat lite på att bygga ihop helt och hållet med kompostgaller jag med, men jag har inte tillräckligt långa ben för att kunna kliva över Skrattande

Tejoos
0

#10 Finns lägre kompostgaller än dom jag har, passar kanske bättre för dig? Jag kliver lätt över, men annars kan man ha en grind också så slipper man hoppa ju! Glad

gullenos
0

Vad fint ni har det allihop :D

amela87
0

Va fina idéer =)Går runt o funderar sjäv på att ha kompost galler innomhus Flört Får se hur bra d funkar,borde inte va alltför svårt eftersom kanierna e redan rumsrena.

Jojsan
0

Nu komme bilderna… Burdörren är oftast öppen för Bebbe som bor nere. Jag har dubbla mattor eftersom Bebbe gärna biter på mattan och mattan med vargmotivet bryr jag mig inte om så den kan hon hellre få bita i, fast jag stoppar henne naturligtvis när hon biter i alla fall.

Kanske svårt att se men det är ett så litet rum så det är svårt att ta kort.

Jojsan
0

Mot sängen och tvättstället.

gulzebra
0

#11: Det vete sjutton var man ska kunna hitta låga galler bara, har inte sett några när jag kollat ^^ Grind är lösningen jag funderat på, men det vete fasen hur man ska kunna ha den stängd utan att behöva greja med ståltråd eller lås som ska låsas upp/snurras upp varje gång man ska in. Har så hos råttorna, det är dryyygt :P

emms
0

#16 man kan ha sånt spänne som man har på kopplerna. :D Hade det på min förra innebur eftersom kortsidorna alltid puttades upp ^^

Emma

gulzebra
0

Ah smart! :D Får nog bli nåt sånt ^^

Iofs lär man ju kunna knipsa av en del av de också… Gäller väl att man har starka nypor på de tjocka delarna dock x) Men det vore smidigt, så kan man ta de avknipsade delarna och lägga på botten och få det lite stadigare :)

Tejoos
0

#18 Räcker med att bygga på tak (på kortsidorna) för att det ska bli stabilare, bättre än att lägga galler på golvet som bara blir obekvämt att gå på. Glad

gulzebra
0

Mjae, menade mer om man knipsar av en bit, typ en radda med galler, så det blir nån enstaka här och där bara :) Jag har mattor i hela inhägnaden så hon ska få bättre fäste, är man smart så lägger man förstås mattorna över gallret ;)