Innekanin - var?
Jag funderar på vilket rum som är bäst för kaninen att bo i. Vad tror ni? De rum som finns att välja på är:
Hall: Uteslutet eftersom det drar.
Kontor: Uteslutet pga datorljudet.
Badrum: Eh… Nej ;)
Sovrum: Även om det skulle gå att göra plats är det inte bra pga allergirisken (jag är redan allergisk mot bl.a. katter så jag vågar inte chansa)
Kök: Där buren står idag. Tråkig miljö för henne, dessutom låter ventilationen.
Vardagsrum: Det jag överväger. Då skulle hon kunna ha en rejäl skuttgård. Problemet är att det står en tv där. Den står visserligen i andra ändan av rummet, och skärmen kommer inte synas från buren. Kan tillägga att jag är en sån som föredrar att lyssna på tv på väldigt låg volym, så det som är kruxet är de frekvenser människor inte hör.
Vad tror ni? Låter det ändå inte som en bättre plats att få ha en Hage i vardagsrummet än att trängas i ett kalt och brusigt kök?
Tycker vardagsrummet låter jättebra!

JAG har en kanin(och har haft flera tidigare) i TV-rummet.
Kaninerna har inte brytt sig speciellt mycket, bara lyssnat på vissa röster ibland.
Kan nämna att tyska uppfödare har en radio på i sina kaninstall för att vänja djuren vid människor och just röster.
Vi har ju våra friskuttande och de väljer själva att vara där vi är. Är vi i köket har vi alltid kaninsälskap, sitter vi framför tv:n så får vi kaninmys i soffan…
Jag tror det är viktigare att kaninen känner att han/hon får vara med än att skydda dom från minst lilla ljud.
Jag kan tillägga att när jag är i ladugården brukar jag ha på radion så det inte blir så tyst. Kaninerna verkar inte störas något av det
Det är ju dock bra att ha det som t ex. Tejoos, så kaninerna får skutta lösa och bestämma själva vart de vill vara. Tycker de inte om TV-ljudet, kan de hålla till i köket. :)
Irmas uppfödare hade i sin lilla bod med kaninerna en radio som gick på hela dagarna. Jättesmart för att vänja kaninerna vid ljud.
Not your mom, not your milk.
Jag har haft kaniner inne på mitt rum där jag haft tv & dator även radio utan att dom störs av det :) Tycker vardags rummet låter bra ;)
Våra kaniner bor i köket med brötande diskmaskin och dessutom hör de ljud från datorer och TV som finns i rummet brevid. De bryr sig inte det minsta om det, inte ens dammsugaren är farlig längre. Det handlar helt enkelt bara om att de ska vänja sig.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft