Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1312 ggr
Marie_L
0

Kaninmat

Visste ni att man äter kaniner i Frankrike? Jag kom att tänka på det när jag läste om alla inlägg om vad kaniner ska äta.

Annars äter man marsvin i blan annat på vissa ställen i Sydamerika. :| läskigt va…

Tina-A
0

När jag var på mallorca för några år sen kunde man äta kanin också. Lite tragiskt. Men folk äter ju hundar också

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hopi
0

Det finns allt dom som äter kanin i Sverige oxå.. Ledsen Minns att jag blev bjuden på det när jag var barn! Men jag vägrade att smaka! Åt varken kanin eller häst redan som barn och nu äter jag inga djur alls! Glad

Tina-A
0

#2: Det är bra :) Många äter ju kor eller hästar och blir helt bestörta över att folk äter hund bara för att dom har en hemma. Djur som djur, men det är klart att vissa djur gillar man mer än andra. Men tragiskt är det.

Visste inte att man åt marsvin :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cherry
0

Jag vet asså när jag var i affären så fanns det kanin …… Gätte äkligt…

Hopi
0

Fy vad otäckt att se sånt! Ledsen

Lotta_A
0

jupp. kanin kan man ju äta lite överallt. hemskt. jag tycker inte man borde äta några djur alls. Så jävla onödigt när man klarar sig utan..

Hopi
1

#6:Ja just precis, därför är jag vegan.

Lotta_A
0

#7: är du vegan? Okej. jag är vegeterian bara. tycker det verkar ganska svårt att vara vegan. skulle typ vilja vara det, men lixom är det inte jätteviktigt att hålla koll så man får i sig allt annars kan man bli typ sjuk??
Är det svårt att vara vegan? är det mkt att tänka på?

Hopi
0

#8: Ja, jag är vegan. Sen många år tillbaka! Om du är vegetarian så är det ju inte såå stort steg att ta.. Men det man måste ta bort då är ju mjölkprodukter, ägg, gelatin tex. Jag äter inget alls från djurriket. Det finns så mkt annat tex mjölk, grädde, glass, yoghurt som är gjorda av soja eller havre. Istället för kött äter jag tofu, linser, bönor osv.

Det är klart att man måste ju lära sig lite mer om kost o vitaminer om man vill vara vegan. Men det är inga stora problem tycker jag. Det är ju iofs inte så lätt att äta ute eller om man blir bjuden.. Men det funkar ändå. 

Det som man ska tänka på är att man måste ta tillskott av B12 eftersom det inte finns i vegankosten. Så det får man ta vitamintabletter till hjälp med.

Att man skulle bli sjuk.. Brist och så, det kan man nog få eller bli även om man är all-ätare och fuskar med maten, så nej-man blir inte sjuk om man försöker äta allsidigt och tar B12 tabletter. Glad