frigående kanin
eftersom mitt rum e fuuuuuullt med burar så tänkte jag att hubbe ska få gå lös .. har ni några bra tips? på hur man ska göra ? vad ska man använda tex .. vad ska jag ha som sov plats ? hur ska jag ha höet ? vad ska jag göra med mina två sladdar ? xP … har hört att man kan hälla ättika på sladdarna så att dom ej biter ? funkar det ?
Finns en jättebra artikel "Kaninen lös inne" tror jag den heter… 
Hemma hos oss är Diezel helt frigående, Texas i ett rum när vi har full uppsikt. Har gömt alla sladdar och annat som kan vara farligt för dom. Där det ändå måste vara synliga sladdar har vi använt brun tejp och satt fast dom mot golvlisten. Syns inte så jättemycket eftersom vi har bruna lister. Finns ju vit tejp ocksp om man skulle ha vita golvlister. Annars gäller det att fixa en plats som kaniner har som sin egen med mat och toalåda, hö och en skön plats att sova på. Diezel har köket som sin "bas" men sover helst bakom eller i soffan alternativt i eller under hans favoritfätölj. Man får vara försiktig när man öppnar och stänger dörrar och tänka på att berätta för gäster att man har en frigående kanin. Bra att ha mattor på hala golv, vissa kaniner är känsliga för det.
Jo just det, det är viktigt att ge kaninen saker som den får förstöra och gnaga på så den inte gnager möbler istället. Kan vara kartonger, toarullar, träkorgar och grenar mm. Bra att ha andra aktiveringar också, annars kan kaninen få tråkigt och hitta på bus i brist på annan sysslesättning.
Bara att fråga om du undrar något annat, helt underbart med frigående kanin!
Okk det låter ju inte så komplicerat :P…. Jag ska nog fixa det! tack för att du orkade skriva :D.