Roligt i buren :D
I mina kaninburar tycker jag och kaninerna att det är jätte tråkigt! kaninerna har inte nåt att göra och istället gnager på buren :(
så har ni något tips? på vad man kan lägga in för att få det roligare?
dettta finns i buren nu :
Toalett
2Matskålar
1 vatten skål
En sitthylla
ett sovrum
och så får dom pinnar varje dag.
vad mer kan man läggga in ?
har ni det i ett tips? och har det till era kaniner kan ni la visa en bild?

Mina älskar sånna kattbollar, sånna med bjälror i xD haha. De kastar upp dom i luften fram och tillbaka (A)
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
okej det ska jag pröva ;)
tack för tipset :D
Rör

Godisbollar (med pellets eller torkade frukbitar) lär vara uppskattat. Annars kan du ta ut dem i sele oftare, så de får se och upptäcka nya saker.
okej :D

Kortare tunnlar som man kan ha i buren har IKEA. Den är 75 cm lång tror jag. Annars gör Marina supermysiga hängtunnlar här på kif i tråden: "Syr och säljer mysiga sovställen".
okej tack för alla tips? ska försöka hinna komma iväg till en affär ;)
men tror ni att jag skulle kunna köpa en tunnel och en boll för 200kr?eller e det för lite?:D

#8 det räcker abolut:) .. en till idé är att hänga upp morrötter och salladsblad i taket, så får kaninen lite träning när den försöker få der dom.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
okej ja min lilla tjej e galen i maskrorblad xD
så det ska jag pröva i mon ! la precis in en gren som hon kan gnaga på till kvällen ;)

#6 Sån tunnel har jag också! samt den här orange/svarta som inte är så bra direkt :P
jag hittade en tunnel på gran pix. Den är 35cm lång e den bra?
Mina kaniner får komma ut i koppel ca 2 timmar var per dag, annars är dem i en stor stor rast Hage, och sedan på kvällen så får dem komma in i buren, och i buren så finns det en tunnel, kvistar och så finns det typ nånting som heter aktiveringsboll eller något sånt med blad och torkade banan bitar i (:

man kan väll ta en typ bandy boll och stoppa kaningodis i som torkad frukt och nått smaskigt som dom gillar och sen så får som försöka få ut dom! det gjorde vi åt våran häst (fast med en större boll) det tyckte hon var roligt!!
Jag har hört att vissa kaniner gillar att spela fotboll med typ tennisbollar hah :P
/Elvira :D

#1 Min kanin har också en sån boll med bjällra i, fast den var till för kaniner, han älskar den och slänger den upp i luften massor :)
~Quila Roze~
Hej!
Jag har tyvärr ingen bild på det… Men till min lille Swante har jag en liten "pingla" i taket på buren i ett kort snöre. Den tycker han är jätterolig! Det tyckte Nicke min förra älskade lille kanin också=)
Han ställer sig på baktassarna och sträcker sig allt vad han kan verkligen och puttar på den med nosen för att den ska plinga=) Men ha inte för kort snöre så att h*n kan bita av klockan och få nått olämpligt i magen.
Hoppas de kan vara till hjälp=)
Tassar, Lina

Jag har bara en kisslåda,hus,matskål och höhäck men han är ute hela tiden förutom när ja är i skolan. Han är inne kanin asså :)
Men ska inreda buren med lite roliga saker :D