Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 838 ggr
kastanjen
0

tragedi...

Det allra värsa någonsin som aldrig får hända har hänt här hemma idag..

Min hund har på något vis lyckats ta sig in i kaninstallet… fråga mig inte hur men in kom hon iaf. Hon lyckades dessutom få upp en hel del av burarna…

Kina är borta och en av hennes ungar är borta, de andra två hittade jag…

Leonora var ute ur sin bur men jag hittade henne men alla hennes fyra ungar är borta..

Linda var också ute men henne hittade jag också.

Vet inte vad jag ska ta mig till med hundkräket just nu. Skott i pannan är vad som känns rätt just nu men å andra sidan antar jag att allt detta är mitt fel.. Hur har hon kommit in, har jag inte stängt ordentligt efter mig?? Jag brukar ju vara så noga eftersom jag vet att hunden inte gillar kaninerna..

Mår så jävulskt dåligt just nu så det är inte sant.. Bara tanken på att det är mitt fel gör så att jag skulle kunna spy…

Och alla mina stackars ungar som måste vara uppätna Gråter

[Niike]
0

Nej men fy vad tråkigt! Beklagar verkligen, förstår att det måste kännas riktigt hemskt :(
Hur många kaniner är det som saknas nu då?

Kram till dig!

[Caaassie]
0

Herregud!! :(
Jag vet inte vad jag ska säga.. en riktigt stor tröstkram till dig! Gråter

moonsi
0

fy va tråkit hopas du hittar dom

kastanjen
0

Det är 1 vuxen, tror att hon lyckats komma ut. Hoppas verkligen att hon kommer tillbaka, låter hennes bur stå öppen i natt fall i fall…

och så är det 5 ungar.. de lär ju vara döda allihop Gråter

Veero
0

Nej fy vad tråkigt :( Hoppas du hittar dom!!

[Wera]
0

Nej fy vad hemskt!! :O :( Vad jobbigt… jag skulle också känna mig hemsk om jag var i din situation :( "/

[Niike]
0

:(
hur gamla var ungarna?

kastanjen
0

De ungarna som är borta är 16 dagar idag och de andra är 18dagar.. har flyttat in dem till den andra mamman nu och det verkar som om hon tar sig an dem..

[Niike]
0

#8 Det var inte gammalt :(
Tror du att din hund har tagit dom eller kan dom ha krupit undan någonstans? För vissa hundar "leker" ju endast med bytet, istället för att äta det.

kastanjen
0

#9 är ganska säker på att hon tagit dem… om inget annat lagt dem ute någonstans..

Det värsta är att vi för flera timmar sen tittar ut och ser att Candy (hunden) springer omkring med något i munnen. Vi är säkra på att det är en fågel och jag springer ut och kollar så att hon inte klippt någon av hönsen.. Men det hade hon ju inte. Tanken slog mig inte överhuvud taget att det kunde varit kaninerna eftersom det är stängt till dem..

Nu vet jag ju tyvärr vad det var hon hade. Har försökt titta på tomten men hittar inget.. och även om jag skulle göra det så lär de ju vara ihjälfrusna vid det här laget…

Fan Fan Fan

[Stampelina]
0

Men gud vad hemskt! Tycker så synd om dig.

Förstår verkligen din ilska mot hunden, skulle kännt likadant.

Hoppas i alla fall att den vuxna kaninen som är borta hittar hem igen.

Clariiz
0

Usch vad hemskt :(
Hoppas den vuxna kaniner hittar hem igen.

*tröstkram*

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

thexclub
0

Vad jobbigt! Beklagar något oerhört, hoppas att den vuxna kommer tillbaka.

the vanity, it becomes insanity

Tarja
0

Nej, vad tråkigt.. Jag beklagar verkligen :'( <3 Det är ju inte ditt fel, man kan ju inte hjälpa när nåt sånt tragiskt händer!

gullenos
0

men guud ;( <33

mingopingo
0

Fy va hemskt :( Ett litet misstag kan bli så fel :(

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

tantnett
0

Fy vad hemskt.

Har svårt för hundar som aldrig kan lära sig vad som är lovligt och inte lovligt.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Emma-
0

Gud så tråkigt :( Men tycker inte du ska ta på dig skulden, det kan ju hända vem som helst.

*Tröstkram*

kastanjen
0

Tack alla!!

Kina lever, såg henne nu i morse, hon är i logen och gömmer sig under pallarna som jag har ved på. Lyckades inte få tag på henne men hon är iaf inomhus och vid liv. Ska ta min man till hjälp sen och försöka få tag på henne.

[Stampelina]
0

Skönt att hon lever! Får Ni pyssla om henne massor och skämma bort henne sen när hon kommit fram. =)

Jojsan
0

Fy vad hemskt! Tur att ni hittade henne, hoppas ni kan fånga in henne också

Alecsandrala
0

Fy så hemskt! Precis samma sak hände med min kompis kaniner.. Fast de blev uppätna.. Skickar tröstkramar!

Tur att ni hittade Kina, även om hon inte är infångad!

kastanjen
0

Kina är hemma igen!!!!  Min superduktiga man lyckades fånga in henne

Han har lite längre armar än jag Skrattande

Tyvärr så vägrar hon att ta sig an sina ungar nu så de får bo kvar hos sin fostermamma men det verkar iaf gå bra.. hoppas verkligen hon matar dem..

EbbaB
0

Ja, det får vi hoppas. Vad tur att ni hittade henne! Hoppas att du hittar fler…

paow
0

va hämskt :`( trötkramar <3

Tur att ni fått tag i henne och att ungarna fått en fostermamma, håller tummar för att allt går bra <3

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

kastanjen
0

#24 fler lär jag nog inte hitta. Alla de vuxna är hemma nu de som saknas är 5 ungar som var ca 2v gamla.. De lär ju knappast vara vid liv nu..

Myrans-kaniner
0

Nej guud så hemskt! Jag skulle nog aldrig villa se hunden igen! Det är ju ren av förjäävligt när nått sånt händer!! Lider med dig! <33

JuniorCruddlis
0

Beklagar och förstår att du är arg på hunden men vovven vet inte vad den gör utan följer sina instinkter. Tur att du hittat en del av dem i alla fall.Glad

Fnyan
0

Neej, stackars dej å kaninerna ;(   hoppas allt blir bättre<3

kastanjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#27-28 det är klart att jag var arg på hunden just när det hände.. Funderade tom på att sälja henne.

Men det var inte hennes fel, det var mitt som inte stängde dörren ordentligt. Är inte ett dugg arg på henne, älskar henne jättemycket, hon är min bebbi!!! och världens vackraste och snällaste hund. Mot alla utom kaninerna Flört