Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1034 ggr
[Stampelina]
0

Nu har jag slutat skämmas.

Hade tidigare ett inlägg här om hur töntigt många tycker det är att ha kanin som vuxen. Jag har blivit skrattad åt, pratad om bakom ryggen och tom hånad av andra i min ålder som inte fattat grejen med att ha en kanin som av vissa människor anses vara ett "barndjur"

Helt sjukt enligt mig. Förut blev jag ledsen och skämdes faktiskt lite grann, undvek att nämna kaninerna för andra då de oftast besvarade med ett skratt eller ett hån.

Men så bestämde jag mig för att stå på mig. Nu har jag berättat för alla på mitt jobb att jag har kaniner, och så berättar jag dagligen om hur jag pysslar hos dem och byter nät på burar och om lilla Glenn som flyttar hem till oss på söndag.  Vad jag upptäckt är att ingen tycker det är töntigt med kaninerna så länge jag inte skäms över dem. Nu pratar jag om mina kaniner som andra pratar om sina katter eller sina hundar och det är inte längre någon som skrattar åt mig.

Idag tex hade jag en massa bilder med mig som jag visade mina jobbarkompisar på alla kaniner och hur dem bor och lite så, alla var intresserade och tyckte de var söta och att de bor fint.

Det är bara så att att jag tycker om mina kaniner så som andra gillar sina andra husdjur och jag tänker stå för det!

Vet att när vi hade den tråden uppe förra gången var det väldigt många som skrev att de kände sig illa behandlade och lite mobbade just för att de har kaniner, men jag ville bara berätta att sedan jag bestämde mig för att inte hymla med det och visa hur kul jag tycker att det ät så verkar folk också förstå mitt intresse mycket mer!

Så till alla Er som fortfarande tycker det är trist med folk som måste retas, stå på Er!

[Niike]
0

Skitbra!!
Härligt att det blivit bättre för dig! Är verkligen glad för din skull :D

Bra jobbat tjejen! :)

Clariiz
0

Jag hade precis gett upp låter folk hålla på.
Tycker dom mina kaniner ser ut som missbildade marsvin vad kul för dom.

Men nu fick jag lust att stå på mig, och det tänker jag göra! :)
Nu är jag ju "barn", men jag ska tydligen endå ha vuxit ur den "osynliga kaninåldern" enligt många.

Skönt att det funkar bra för dig! Och tack för texten! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Salladshataren
0

Ingen har sagt till mig att jag är töntig som håller på med kaniner. Iallafall inte när jag visar upp min belgiska hare på 3 kg. Då tycker dem att hon är den coolaste kaninen som finns Flört

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Jojsan
0

Gud vad skönt att de blivit snällare och så ang. kaninerna! Glad man blev av att läsa det du skrev ^^

thexclub
0

vad kul att det blivit bättre! :D

När jag nämner mina kaniner brukar folk mest flina och tycka det är roligt. Men "ovanligheter" eller vad man ska säga är ganska accepterat i min umgängeskrets så det är inte direkt så att dem tycker det är urlöjligt, sen när dem väl får träffa mina skuttar så tycker dem de är jättesöta och roliga :>

the vanity, it becomes insanity

Zvintos
0

Good for you! ^^

Jag har alltid varit stolt över mitt intresse, och inte fått några direkta kommentarer.
De enda kommentarer jag fått är från personer som vet att de kan skämta med mig om mitt intresse för kaniner, för jag kan göra likadant med deras intresse.

lomsen
0

#0 Tack! Bra att du tog upp det!

Jag är ännu äldre och antagligen ännu "knäppare"!?

Tejoos
0

Jag har faktiskt också hållit lite tyst om mina kaniner tidigare, men nu får alla träffa dom och se hur mysiga och coola de verkligen är! Jag känner att jag har hittat rätt och är nöjd och stolt med mina älsklingar.

gullenos
0

Kaniner är ju lika mycket husdjur som vilket som helst så bra att du inte skäms! Jag tycker att man ska va stolt och om nån skulle kalla mej tönt för att jag har en kanin jag skulle slå ner den personen. Tar ingen skit!!  (;

Mickis1994
0

Vad bra att det har blivit bättre.

Jag tror det gäller bara att visa att man tycker om sina kaniner. Man måste stå på sig och verkligen säga. Det är som i skolan t.ex. om man säger att man tycker något är fel, tyst och nästan osynligt, bryr sej ingen. Så fort du höger rösten och pratar som om du verkligen menar det, då lyssnar man. Och accepterar, oftast.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

PaaatyPalm
0

Haha, en kille i min klass gillar att kalla mina kaniner för kebab xD , Tydligen är det lika varandra xD haha . Kommenterar bilder på bdb o så :P , hehe. Men tar inte illa upp, han är speciell och en väldigt stark skämtare xD . hehe. Men han har faktist slutat nu, eller det va ett bra tag sen sist iallfall. Men det va bara för att jag dissade tillbaka han xD . haha. Men skrev typ till en bild att han blev sugen på kebab och då svarade jag : Gick korna förbi utanför fönstret ? xD

haha. Jo han har kor, hästar mm :P

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

moonsi
0

när jag skaffa Ruben så visa jag kort för alla Glad

ingen har sakt något ialf och en del frågar hur han mår och hur stor han har börjat blivit.

de är bara att stå på sig.

Såg i ett annat att du bor i trosa vi bor inte så långt i från varandra Skrattande

niklin
0

Jag har aldrig haft några känslor av skam för mina hobbies… Men visst ser man ibland att folk reagerar när man säger att man håller på med raskaniner. De flesta som vågar säga något tycker det är för småtjejer och då jag är både kille och inte så liten heller, så händer det väl att nån försöker pika eller göra sig lustig.

Men jag brukar då behandla dem som de vore oförstående småbarn och då brukar de tystna eller bli de som skäms istället, haha.

En sak jag märkt är att om man försöker övertyga andra om hur bra och kul något är så brukar man bli lite mer behandlad som en tönt, medans om man istället inte säger så mycket så brukar deras intresse bli större och de vill veta mer. Så jag är ganska återhållsam med att berätta för andra, men inte för att jag skäms. :)

[Stampelina]
0

#12 - Vad roligt att vi bor nära varandra! Var bor Du?

Taci
0

Vad bra! :) Jag tycker faktiskt det är så också, att om man står på sig, o absolut inte skäms över kaninerna så vinner man mer respekt. Det är betydligt färre som ger pikar då, har jag märkt också :)

monica551
0

Jag fick ofta höra kommentarer om att det ansågs lite töntigt att som vuxen ha kaniner. Det är ju BARA BARN som håller på med sådana djur sades det hela tiden. Folk undrade vad jag har dem till och vad själva syftet med dem är.

Jag brukade då alltid svara typ: "För att tillfredställa mitt personliga ego såklart, vad annars?"

Och då de flesta inte riktikt brukar förstå själva innebörden i den meningen så brukar dom sonika bara säga. "Aha.. på så vis". Och sedan säger dom inte så mycket mer. 

Idag hör jag nästan aldrig några kommentarer om mina kaniner. Folk har väll vant sig.
Och vem 17 bestämmer vad som är "töntigt" eller inte. Och vad mig anbellangar så skiter jag fullständigt om någon anser mig vara töntig. Huvudsaken för mig är att jag håller på med något jag tycker om att pyssla med.

Och titta på alla utställningar som SKAF annordnar. Där är ju i regel ca 80-90% av deltagana över 18 år och upp till rulatorvarning.

Glöm aldrig att det är DU SJÄLV som beslutar vad som anses töntigt i ditt liv. Och det gäller ALLT du företar dig. Stå för dte du tycker, säger och gör så kan det ALDRIG bli "töntigt". Det är bara när man själv börjar tvivla på det man gör som det kan bli töntigt. Så stå på er och tro på er själva i allt ni gör!

[Stampelina]
0

#16 - Precis, så himla bra sagt!Glad

[Niike]
0

#16 instämmer med #17 =)

moonsi
0

14 utanför örebro å de är ju inte så långt i mellan Glad

moonsi
0

skojja bara tänkte fel, men inte så jätte långt ialf :-D