Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 940 ggr
Clariiz
0

Antal

Jag tänkte att det kan vara intressant att veta hur många kaniner du max skulle vilja ha, hur många du tycker är max för alla. osv

Hur många kaniner har du? Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Varför? Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Varför? Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? Varför? Andra åskiter?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Hur många kaniner har du? 11st
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? 8st
Varför? Jag känner att 8 kaniner är det jag hinner med. Dessutom föder jag upp och behöver platserna till ungar som ev inte blir sålda.
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Så många den hinner med, men max 50 kaniner.
Varför? Man måste ju hinna med dem, och 50 kaniner är väldigt mycket, egentligen är det för mycket men om man tänker uppfödarvis. Men max 50 kaniner.
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? När det är för många för ägaren att kunna ta hand om. Svårt att sätta en siffra..
Varför? Just för att man då inte längre hinner/orkar ta hand om dem.
Andra åskiter? Inte några just nu..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[Niike]
0

Jag har 4 kaniner. Klart man vill ha många olika raser, det är alltid kul att träffa nya. Men jag skulle inte vilja ha fler än jag hinner med. Tycker det känns ganska lagom med 4-5 st just nu.
Jag tycker att man kan få ha så många kaniner man har tid för helt enkelt. Vissa har tid för 2, och vissa för 15.
"Djurplågeri" blir det när ägaren inte hinner med alla kaninerna. Då är det för många.

Zvintos
0

Hur många kaniner har du? 4st
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? 15-20st
Varför? Hade jag ekonomin, skulle jag starta mitt projekt. Och då krävs det en del kaniner för att nå målet. Men 15-20 är nog det jag skulle kunna ha max, för att verkligen hinna med alla.
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Så många de klarar av.
Varför? Alla är olika när det gäller sådant. Vissa klarar av 50, medans vissa knappt klarar av 1.
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? När ägaren inte längre kan sköta kaninerna som de förtjänar.
Varför? Se svaret ovan.

[Wera]
0

**Hur många kaniner har du?
**4 hemma men egentligen 5, men den har inte kommit upp.
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Vet inte, beror på hur mkt tid jag har osv.. jag känner att jag kan ha 5-6 stycken, har ju 5 men planerar ju en till så 6, + ev. behålla någon ur mina kommande kullar. Men det beror vad mamma vill och våran ekonomi.
**Varför?
**Tycker det känns lagomt, inte för många inte för lite, bara jag har tid, lust och ork så är det ju inga problem att ha fler :P
**Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha?
**Tycker att man kan ha hur många man vill bara man har plats, tid, ork, lust och fortfarande tar hand om dom på bästa sett, man jag tycker ändå att runt 100 stycken är för många. Bara man har råd också.
**Varför?
**Även om man har mkt tid för man hinner aldrig med 100 stycken kaniner! Och fortfarand eta hand om dom på bästa sett och kela, ha gårdar till allihopa etc.
**Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri?
**Inget är djur plågeri om man har många kaniner bara man tar hand om dom väl, men jag torr inte man kan ta hand om 200 stycken kanin bra/på bästa sett utan att det blir "djur plågeri" (smutsiga burar etc.)
**Varför?
**Man kan helt enkelt inte hinna städa åt 200 kaniner och jag tror inte dom får komma ut spec. ofta om dom har 200 kaniner för man har antagligen inte så många gårdar? Eller?
**Andra åskiter?
**Det är från person till person, hur man lever, om man går i skola, elr inte, arbetar elr inte. Man måste ha rätt ekonomi för att ha många kaniner också :)

Jetaime
0

Hur många kaniner har du? Jag har just nu 10 kaniner.
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Om jag hade haft bättre förutsättningar och möligheter, tex kunnat ha kaninerna i ett stall/kaninhus osv. kunnat ha större burar m.m så hade jag velat ha runt 20 kaniner :)
Varför? Hade jag haft rätt förutsättningar till att ha så många kaniner så hade jag velat ha det. Djur är mitt största intresse och jag lägger ändå ner all min tid på djuren. Hade jag inte haft dom hade jag inte haft nått att göra :P
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Det kan inte jag säga, jag tycker att man får ha så många kaniner som man känner att man har tid med och så man kan ge kaninerna ett värdigt liv med massa kärlek!
Varför? Ja som jag svarade på förgående fråga.
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? Hm.. det beror väl på hur djuren sötts… men klart ett stall med låt oss säga 500 kaniner som en person har kanske inte är super.. Men djurplågeri är när kaninerna inte får mat och sitter i sina burar hela dagarna utan vatten och inte får någon kärlek.. asså det är ju upp till var och en hur mycket man hinner med liksom..

mingopingo
0

Hur många kaniner har du?

7 nu och 1 som kommer i dec.

**
Hur många kaniner skulle du max vilja ha?**

4-6 st beroende på kön. Skulle inte vilja ha 5 hanar direkt. Men 5 honor skulle kunna fungera.

Varför?

Känner att det är ett lagom antal. Jag kan då verkligen lägga tid på var och en. Sen när jag nån gång måste flytta så är det lagom många om jag skulle behöva bo i lägenhet. Nu har det blivit lite många. Men har så svårt att skilja mig från nån av dom.

**
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha?**

Runt 30-40

**
Varför?**

Egentligen tänker jag på vad jag skulle orka med. Jag skulle aldrig själv känna mig nöjd med så många men alla är olika. Alla kanske inte prioriterar gos och bra omvårdnad.

Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri?

70 och uppåt. Men de är klart, det finns dom som kanske lägger ner all tid dom har på sina kaniner. Det handlar med om tid och vilja.

Varför?

Varför skulle man ens vilja ha så många? Byta vatten till 70 kaniner? Ge dom ny mat och nytt hö? Vilken tid ska inte de ta, sen byta i burarna. Jag tycker det tar tid med mina, runt 1 timme oftast. Jag kan tänka mig att det finns bättre saker att göra. Men det är ju såklart upp till var och en, känner man att kaniner är nått man vill lägga all sin tid på så visst. Men jag har andra intressen också.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

MarHai
0

**Jag har i dagsläget 34 vuxna kaniner, och två ungar på några dagar.

**Hur många kaniner skulle du max vilja ha?
**Inte mer än trettio, helst runt 25. Det är ett lagom antal, jag orkar med alla och hinner med alla.

**Varför?
**Vill inte ha mer än vad jag klarar av, vill inte att djuren ska bli lidande och "bortglömda".

**Så många man har tid, råd, plats och ork med.

Varför?
Se ovan.

**Det är väl inte djurplågeri att ha många kaniner? Det är sättet dom sköts och blir hanterade på som är det avgörande. Jag vet några som har över 100-200 kaniner, som mår prima och blir utmärkt skötta.
Och jag vet också dem som har 10-20 kaniner som inte blir speciellt bra behandlade…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Stampelina]
0

Hur många kaniner har du?

Jag har 6 st just nu, men from sön har jag 7 st!=)

Hur många kaniner skulle du max vilja ha?

7 stycken.

Varför?

Det räcker gott åt mig!

Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha?

Svårt att säga

Varför?

Det beror ju på hur personen arbetar, bor och har sina kaniner. Har man tid och plats så kan man ha rätt många kaniner.

Vid vilket antal anser Du att det blir djurplågeri?

Svårt att säga där med.

Varför?

Som sagt var så tycker jag det beror på hur dem hålls och vilken tid de får.
Andra åskiter?

JuniorCruddlis
0

**1

**1

**Varför?
**Har inte tid med fler.

**Inte mer än vad man har tid och råd med att ha.

**Varför?
**Man ska kunna ge alla kaniner lika mycket uppmärksamhet och vård.

**Mot 30 stycken och över.

**Varför?
**Inte an chans att man har tid att umgås med alla varje dag lika mycket. Det blir alltid någon kanin man skiter i som får sitta i buren och se på. Och så händer det oftast att man väljer att avliva/skjuta en kanin ifall den blir sjuk samtidigt som många andra kaniner i sin ägo blir sjuka just för att pengarna för sjukvården inte räcker till.

thexclub
0

**7 stycken

**just nu räcker 7 ganska bra tycker jag. Men annars tror jag inte att jag skulle vilja ha över tio, om man bortser från ungar.

**Varför?
**Tror inte jag har tid, plats eller lust till att ha fler kaniner än så.

**så många som han/hon kan sköta om. Men när det går över 100 stycken tycker jag det verkar lite överdrivet.

**Varför?
**Man ska ha tid att sköta om och ge alla kaniner uppmärksamhet dagligen, jag tror inte man hinner göra det med 100 kaniner faktiskt..

**När det är så många att ägaren inte kan sköta om dem.

**Varför?
**läs ovan

the vanity, it becomes insanity

Jojsan
0

Hur många kaniner har du? 2 st
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Så många jag hinner med, vet inte något speciellt antal.
Varför? För att jag vill att kaninerna ska få nog med tid, motion, sällskap osv.
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Så många de hinner med att ta hand om på ett bra sätt.
Varför? För att jag inte vill att någon ska ha kaniner som de inte tar hand om bra för att de har för många.
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? När man har för många så att de inte mår bra, de får för lite tid, för lite plats för det är så många osv.
Varför? Som sagt så ska de ju inte må dåligt.
Andra åskiter? -

Chippers
0

**Hur många kaniner har du? 2 som är mina, två som jag är fodervärd åt.

Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Beror på, så många kaniner jag har råd, tid med. Som det är NU max dom jag har.

Varför? För att jag inte känner att jag inte har råd, tid med fler än de jag har.

Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha?
Så många man har tid med att ha, och plats/råd. Man ska kunna vara med alla varje dag, kunna släppa ut dom, ha en stor bur till alla, råd att åka till veterinär osv. Då ser jag inget problem med att ha många.

Varför?
Läs ovan.

Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri?
Hmm.. över 40-50. Tror inte man hinner kela och ta ut alla ofta då, utan de får bara sitta i en bur.

Varför?
-
Andra åskiter?
-**

Kristall
0

Hur många kaniner har du? 4 stycken.
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Kanske 8. :)
Varför? För att jag måste ha råd med fodret och så, samt att jag går i skolan så tiden måste ju räcka till. ;) Men senare vill jag ha fler, kanske upp till 15. :D
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Så många som de hinner med och har råd och plats till, samt som de tycker är roligt att ha. :)
Varför? Man ska inte skaffa fler kaniner än man kan ta hand om, inte heller känna sig tvingad till att ta hand om dem, det ska vara ett nöje! =)
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? Beror på, så länge man kan ta hand om alla och till exempel gosa med alla och ge dem den mängden Motion de behöver regelbundet så är det ok med egentligen hur många som helst. =)
Varför? För att kaninerna ska kunna skötas som en familjs kelkanin (få lika mycket uppmärksamhet), trots att den används till Avel och bor med många andra kaniner. :)
Andra åskiter?

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Veero
0

Hur många kaniner har du? 3 st (2 till salu)
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? 5st
Varför? Har ändst så många burar och har inte tid för flera.
Hur många tycker du max någon ska ha? 20st
Varför? Tycker att man kanske inte har så mycket tid åt alla
Vid vilka antal anser du att det blir djurplågeri? 50+
Varför? Tror inte man hinner kela och ge den tid man behöver till så många, dom lär ju komma ut i en går och har stor bur och kärlek.
Andra åsikter? Nej

Veero
0

Hur många kaniner har du? 3 st (2 till salu)
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? 5st
Varför? Har ändst så många burar och har inte tid för flera.
Hur många tycker du max någon ska ha? 20st
Varför? Tycker att man kanske inte har så mycket tid åt alla
Vid vilka antal anser du att det blir djurplågeri? 50+
Varför? Tror inte man hinner kela och ge den tid man behöver till så många, dom lär ju komma ut i en går och har stor bur och kärlek.
Andra åsikter? Nej

emms
0

**1 snart 2 ;)

**4-6st

**Varför?
**Det är det jag har tid med känner jag.

**Hmm.. Det är ju olika. Om man hinner med 40 kaniner och tar hand om dem bra så visst. Men jag tycker max 50-60.
**Varför?
**För att det är djur och de ska skötas på ett bra sätt. Tror inte många hinner med 60 kaniner och ger dem den tid de behöver, då får dem ju bara några minuter per dag. (om skötaren har ett jobb)

**Från 1 till 60

**Varför?
**För att vissa han ha en och sköta den riktigt dåligt medan vissa kan ha 50-60 och sköta dem bra. Det beror ju på hur mycket tid man har.
**Andra åskiter?
**Inget…

Emma

Salish
0

Hur många kaniner har du? 2
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? 3
Varför? Därför att jag känner att jag inte skulle hinna med fler, och man får en mer personlig relation med sin kanin om man inte har så många.
Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Det beror på vad man hinner, men 10 kanske.
Varför? Därför att annars blir det lätt att man glömmer bort dem.
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? Så många att buren är för lite och att ägaren inte hinner med dem.
Varför? Läs ovan.
Andra åskiter? Varför ska man ens ha så många kaniner?

Sashhi
0

Hur många kaniner har du? 3st
Hur många kaniner skulle du max vilja ha? Ca 6st
Varför?  Visst, jag skulle säkerligen kunna ha fler, dock tycker jag att tiden jag har till kaninerna passar bra med ca 6st och jag vill ju att varje kanin ska få lagom med sällskap, Motion, osv.                     Hur många kaniner tycker du max att någon kan ha? Alltså, det finns varken lag eller antydan på hur många kaniner man för ha (förutom i bostadsområde). Så länge man har tid och rum, och alla kaniner behandlas bra, så ser jag ingen som helst begränsning på kaninantalet.
Varför? -
Vid vilket antal anser du att det blir djurplågeri? Ingen, beror ju inte alls på antalet! Man kan ha 1 kanin som behaldas så som de klassas som djurplågeri, och någon annan kanske har 200 kaniner och alla mår fint.
Andra åskiter? -

Not your mom, not your milk.

[Wera]
0

#9 Vrf skulle det vara djurplågeri efter 30 kaniner? :P Titta på MarHai hon har 34 och tar hand om dom på ett jätte bra sett och de har de jätte bra! :D