Månadens kanin September
Nu är det den 1 september och dags att dra igång en ny månadens kanin-tävling. :)
Här får ni lägga in bilder på era kaniner och i slutet av denna månad kommer vi att utse en "månadens kanin"!!
När det gått 1 år får alla medlemmar här inne iFokus vara med och rösta fram Årets Kanin! Vinnaren kommer att få ett pris. Vinnarna av Månadens Kanin vinner äran :)
Regler: 1 bidrag per person, man får vid ett senare tillfälle byta kort, men bara 1 gång, och då gäller inte det gamla kortet längre. Bilden kan vara på 1 eller flera kaniner men det är alltså bara 1 kort per person som gäller. Månadens kanin vinner ära i all evighet och den kommer att få publicera några rader här på ifokus om kaninen/kaninerna på kortet som vann. Man får lägga upp bilder för den gällande månaden fram till den 25e, sedan gör juryn sitt beslut och vinnaren koras i slutet av månaden.
Lycka till!
Kom ihåg att om ni var med i månadens kanin augusti med någon bild ni gillade, men som inte vann, så får ni alltså lägga upp samma bild igen nu :P :) Lycka till!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Naaw. vilken liten sötnos :D
#2 Den kaninen var grymt lik syrrans kanin stampe! (bilder finns i mitt fotoalbum).
:) fina bilder!
Jag vill se mera bidrag. Nuuu :P
Här kommer en bild på min Egernfärgade Angorakanin Pretty Maids Tizzy "Fluffe" som tyvärr avlivades i somras pga hjärtbastumör på tok för ung =( En mycket saknad underbar kamrat! På bilden är hon relativt nyklippt!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Hej.. jag och min Oscar står över deltagandet för September månads kanin. Fluffe ska vinna. Beklagar sorgen. Hälsningar Sirpa och kaninen Oscar.
#9: Varför stå över? Känns väl tråkigt? :) Jag tycker att ni ska vara med och tävla och så ser vi hur det går. Ni kan ju annars ställa upp i nästa månadens kanin. Annars tycker jag det var fint sagt det du skrivit, men det är väl tråkigt att stå över..

#9 Tack. Men inte behöver du stå över för Fluffes skull! Alla ska väl ha en lika chans vare sig de är i livet eller inte?
Okej Oscar deltar.. men vi tyckte Fluffe var jätte söt. 
#13 de flesta brukar tycka hon är söt ^^ hon charmade alla som såg henne… till och med en brandman som var i området vid något tillfälle (vet inte vad han/de gjorde där egentligen för han gick runt på gatan utanför vårt hus och hans polare åkte runt i bilen och leta efter någon) han, precis som många andra som såg henne, undra först vad det var för något några tror det är en hund och en del tycker det ser ut som ett lamm (dock är det alltid när hon är fullpälsad och riktigt lurvig). Men det de flesta ofta sagt är "Gud så söt hon är, vad är det? vilka roliga öron och vad mjuk päls hon har" slår nästan aldrig fel ^^
#15: vilken sötnos. han set ganska ung ut. hur gammal är lilla zlatan?
Jag bidrar väl med en bild på när Dragon för första gången får testa på att gå i sele. Gick jättebra för att vara första gången!
Var jättekul att få springa på tomten i det halvhöga gräset.
ohh. nu har typ halv månaden gått. spännande det ska bli :D
Fina bilder allihopa :)
Lotta_A min kanin är 6 månader!!! Han har just blivit kastrerad och allt gick jättebra :)
Malin_2: vad skönt att allt gick bra! Var din kanin snäll mot veterinären då?

Här är min lilla dvärgkanin Stampe. Han är just nu över 13 år gammal. Vi fick han för 8 år sedan pga allergi. Han hade bott i deras kallgarage vintertid och sommartid i bur ute. Dom köpte honom som liten. Nu är han nästan blind och hör inte heller så mycket. Vi vet att vi måste ta bort honom om han inte snart dör en naturlig död. Vi har kontakt med veterinären då och då. Han lyssnar på hjärtat och kollar hur han rör sig mm. Men han tycker inte att han ska tas bort än. Äter som vanligt. Ni baxnar när ni får veta vad han får. *ler*
Varje morgon står han på nästan bakbenen för att få en halv mjuk rostad macka. på kvällen vill han ha en liten bananbit, en sorts ostbåge som han älskar och riskaka med krydda. Han älskar kakmusli osv. Allt som en kanin inte ska äta, det äter han faktist. Morötter och äpplen, sallad, maskrosblad ratar han nu. Tänderna är fina och hans avföring är som vanligt. Han har verkligen levt över sin tid. Han får sommartid vara ute när det är fint väder i sin kaninbur på marken. Blir det kallt får han vara på en vojlock och en matta på vår altan som är inglasad (varmt och skönt). På natten är han i sin bur i köket. Förr bodde han i stallet. Men när hans kompis dog i höstas förra året så tog vi in honom. Hans kompis dog en naturlig död 8 år gammal.
Men det tråkiga är att han har fått canser som växer sakta i käken. Så dör han inte naturlig död så antar jag att vi måste ta bort honom på grund av cansern tyvärr. Lite om vår lilla Stampe. 
hoppas ni kan se bilden på Stampe och vår katt Oskar.
OJ, 13 ÅR och på den kosten :-D helt underbart ju. Vilken härlig liten kanin :-)

va kul att han är så gammal men ändå så frisk, gejsa ! :)
#22 Ja, det var han väl *ler*

#25# Ja, den kosten har han ju inte fått i hela sitt liv förstås. *ler* Utan dom sista två åren har han fått precis vad han har velat äta mycket av. Men mjukt bröd som man inte ska ge det älskar han. Bullar med. *fniss* Pellets får han ju alltid i en skål förstås.
Han får riskakorna och börjar slicka av örterna på den. Sedan äter han upp resten. Han ska ha det bra den sista tiden. Dörren är alltid öppen till buren och det ligger en gångmatta där så han kan hoppa ut ifall han vill. Han gör det ibland. Katterna gillar honom också. Ibland kan en katt gå in och lägga sig där. Ja, man kommer verkligen att sakna min lilla Stampe när han är borta. 
Vi kommer att begrava honom vid skogsbrynet där hans kompis ligger begravd. Ja, hans ålder är väl nästan över 5 år mer än normalt. Vet inte varför han har blivit så långlivad. Vi har aldrig behövt fixa hans tänder heller. Han bröt ett bakben för ung 3 år sedan. Han blev jagad i boxen av en inackorderings hund. Veterinären sa att man gör inget åt det han skulle vara i buren bara. Inte lyfta honom och så. Det som låg honom i fatet menade veterinären var hans ålder. Han kunde få skavsår också sa han. Men det läkte fint och han kunde hoppa som vanligt efter det. Så änglavakt har han nog haft. *ler*

Vad många söta kaniner!
Det blir nog inte lätt att välja…
Här kommer mitt bidrag; min lilla Dennis som är hermelin och bara 5 månader gammal(snart). Bredvid Dennis ligger min Chinese crested, Hopi. Hon är 8½ år. Dom är redan bästa vänner fast dom inte hunnit träffats länge. Nästan lika stora! hehe.
Nu är det bara fyra dagar kvar!!
Ni har lagt in jättefina bilder och det kommer bli svårt att utse en vinnare. Spännande!

#2 hihihihi det såg ut som en helig birma :d

#35: Haha, vad härligt :) Tittar längtansfullt ut mot äpplena

Vad sött:) *ler*
sista dag idag!! Kom igen alla som inte lagt upp en bild :D sista chansen
Asså alla kaniner var ju gätte söta synd att inte jag han lägga in en bild på min kanin :S

Väntar spännt på resultatet :P
Det är sååå svårt! =O

Men ni håller på nu då?
Jag hadde alldrig kunnat bastämma vem som vinner stackars dig tina

Haha håller med dig Cherry
Nu har vi utsett en vinnare!
Vinnaren är ByeByeSandy med bilden på kaninen som längtar efter äpplen :) Hon hade många konkurrenter men vi tyckte att även fast kaninen inte är i närbild som på många andra bilder, så tycker vi kortet uttrycker en känsla :) En härlig känsla och man blir glad av kortet. Grattis!
Grattis ;D!!!!!
Den kändes lite septembrig också kan jag tillägga :) ´Kul med sånna bilder, då man kan gissa vilken månad det är hihi

#8 Vilken jättefin kanin du hade :)
#35 Hampus ser på ett ungefär ut sådär, vad är din kanin för ras? Grattis föresten :)

vad kul :D
Grattis Linnéa :D
Jag ville vinna men jag var inte med xP
jag är med nästa gång