Nala har anlänt!!
En lilla tysk, spännande. ^^
Uppfödare?
Ja, hon kommer från en tjej som föder upp lilla tysk och tan.
#3: Undrade vilken uppfödare. =)

Grattis till nykomlingen;) hoppas allt går bra ;)
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
#Haha, jag är lite trött i mössan! *s*
Jag vet faktiskt inte om hon är registrerad, stamtavla skulle följa med men det blev en liten miss där så vi har ingen ännu. Dock kommer vi ses igen eftersom lillan ska öronmärkas så jag ska höra om det då. Hur som helst, för att få stamtavla, måste man vara registrerad uppfödare då?
#6: Nix, man måste inte vara registerad.
Registrerad kaningård, betyder mer eller mindre att man har patent på uppfödarnamnet.
Men inte mycket mer än så.
Stamtavla får man skriva ut så länge man har ett uppfödarnummer och är medlem i kaninavelsföreningen.
Sen ska ju självklart kaninen vara korrekt öronmärkt, samt ha minst 1 förälder stambokförd (om jag inte har helt fel, inte 100% koll på detta).
Okey minsann! :) Jag tror inte hon har någon registrerad kaningård, däremot är det nog på gång för de skulle "bygga ut". Men uppfödarnummer och så har hon ju då iaf.
Hur som helst är vi jättenöjda med lilltjejen. Helmysig, snäll och go och rar är hon *ler stort*
#8: Trevligt. ^^
Har själv en lilla tysk, hane, som är helmysig han med. =)

Fin (=

så fin!!
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Så vacker! Måste ha en lilla tysk nån gång.. :)
Söt tjej. ^^
Lilla tyskar är härliga. =)
Synd de inte finns i fler färger, vit blåögd kommer iaf bli ett framtidsprojekt. =D
Hon är så vansinnigt söt! Och helt urgosig!
Vilken sötnos:D
sååå söööt liten krabbat :) Guud va finn

så söt :)
zötiz :P snart har du väl 10 kaniner att lägga ut bilder på! haha :P det brukar bli så…
Men åh så söt!! Ser helcharmig ut!
Jättesöt :):)

Jag känner mig som nybörjare på kaniner igen, trots att jag har sysslat mycket med kaniner i 8 år eller så känner jag mig förvirrad nu när jag har haft snart 5års uppehåll. Vad är skillnaden på en lilla tysk och en dvärgvädur? :)
Himla fin är tjejen i alla fall <3
#24 Niike svarade så bra så jag lämnar det vid det *ler*

Ahh, tack för svaret… och förlåt för att ni säkert fått höra frågan 30ggr innan, men det blir lätt så när man är ny på ett forum :)
#27 Faktiskt inte :) Och det spelar ingen roll om det nu skulle vara så, vi svarar så gärna igen ^^
Jättesöt :D
Haha! Hon är så härlig vår lilla Nala. Hon beter sig som en klumpig lycklig liten hundvalp *s*

#12 ååh sötnos :D
/Elvira :D
Åh hon är hur fin som helst ju! Så lååånga öron…
Åh, vackra kanin! Ser verkligen ut som en frasse/dvv =)
Hon ÄR verkligen helt underbar - på alla sätt och vis! *stolt*