Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2417 ggr
Mandysan
0

Presentation av våra kaniner

I den här tråden tänkte jag att vi kunde presentera våra kaniner. Gärna med en bild oxå!;o)

Hmm vad kan man säga om min prinsessa.. Hon är två år och heter Ivy. Jag köpte henne när hon var 5 veckor. Vilket jag anser vara på tok för tidigt! Men jag fick inte veta att hon var så ung då utan några dagar efter. Hon skulle enligt djuraffären jag köpte henne i vara Lejonhuvuad Dvärgvädur. Men det är hon nog inte då hon väger 4-5 kg.

Jag bifogar en liten film om henne.

/Amanda

LinneaG
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min minsta kanin, hon är ung. 1 år. Hon bor i stallet i en egen ponnybox med två kompisar. EFtersom hon är äldst så har hon tagit sig an rollen som mamma.

Och en liten bild på henne..

LinneaG
1

Och här är en av syskonen, denna lilla tjej är gosig och trevlig. Väldigt snäll och ett riktigt matvrak! Hon är ca. 8 månader.

En bild på henne.

LinneaG
1

Och här är andra syrran, hon är inte lika kelig och hon vill alltid bråka med syrran men aldig med 'mamma'.

Lotta_A
1

Det här Min Molle :)

En dvärgvädurskanin på ungefär 8 månader. Han är tam och rumsen och kommer för det mesta när jag ropar. Molle bor i en ganska liten bur tyvärr, men det är sällan han sitter instängd i den. Hela dagarna får han springa löst i mitt rum, men på nätterna sätter jag in honom i buren för jag har lite svårt att sova när Molle hela tiden hoppar upp i min säng och vill leka när jag håller på att somna :P

På bilden tittar molle upp ur en korg. Han och jag har precis varit och plockat maskrosblad en bit längre ner på våran gata!

Tina-A
0

Fin film Mandysan :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mandysan
0

#5 Tack, jag ska göra en ny film snart med finare bilder….:)

Heda
1

Här är min lilla Gizmo,2 år:)

fast på bilden är han ca 7 v gammal:))

Tina-A
0

#7: Sötnos!!! Gulligt att ena örat står och det andra hänger, hehe.. Vi har en unge just nu som har ungefär samma färg :)

Lotta_A
1

Det här är en liten bäbiskanin på lite mindre än två veckor :D

Vi har fått en kull på fem ungar, vi ska sälja fyra, men denna ska jag behålla! Den har inget namn än eftersom man inte kan se om det är en Hona eller hane? än.

Tina-A
1

#9: Vi får se om vi ska behålla den ;) Låt oss tänka på saken

Katarina2
0

Okej…..Jag har 28 kaniner…Flört

Dom kommer mest från folk som tröttnat eller blivit allergiska….men så har vi naturligtvis fått några ungar också….dom är ju så söta…Glad.

Alla bor i ladugården i var sin bur med hus,höhäck och allt som dom ska ha…..(det tar en stund att städa…:)

1 Holländsk(DeeDee)

2 "Bondkaniner"(Snövit och Cookie)

2 Löwen (Håkan och Greger)

1 Gotlandskanin ( Tiger)

13 Dvärgvädur ( Fia,Tarzan,Tufs,Doris,Skrållan,Nemo,Elliot,Skrik,Panik,Bambi,Baloo,Fläckis och Simba)

8 Blandraskaniner(25%hermelin,25%löwen och 50%dvärgvädur)(Ninni + 6 ungar och Haylin)

1 Stor kanin av okänd ras(vi tror det är belgiskjätte och vädur men inte helt säkra)( Ludde)

Dom är i åldrarna 8 år - 4 veckor.

Vi har uteburar till alla som dom vistas i vid fint väder men dom är också ute och går i koppel.Men alla sover i sina hemmmaburar på natten(oavsett väderlek).

Katarina2
0

Glömde ju bifoga länk till bilder….

http://www.ljungdalskaninerna.has.it/

och sen håller vi på med en ny sida också ….men den är inte färdig….

www.ljungdalsgarden.se

Heda
0

8#Hihi tack,visst är han gullig men nu har han "fått"ner örat igen hihi,ska in på din sida å kika efter en liknande kanin;D..

Tina-A
0

#12: Får jag lägga en länk till ljungdalsgarden under "länkar" här på kanin.ifokus? :)

Horsegirl
0

Jag vet inte om jag orkar presentera alla mina kaniner :/

Katarina2
0

#14 absolut….det var lite svårt att "bara" länka en bild på alla…Glad

#Horsegirl- Kom igen nu…..Har du fler än jag?

Horsegirl
0

#16 Nejdå jag har 7 inte 28 :P Men alltså jag kan ju skriva detta men inte mer:

Paradisets Timotej (Timmi): Renrasig dvärgvädur, svartvit japan.

Hugo (Hugge): Blandis stor vädurskorsning/hermelin, isabella.

Flingan (Flingizz): Djuraffär dvärgvädur, sallander.

Smulan (Smulizz): Djuraffär dvägrvädur, madagaskar.

Teddy (Peddy): Blandis Timmi/Hugo, isabella.

Tindra: Blandis Timmi/Hugo, madagaskar.

Silverkullens Rubin (Sixten): Renrasig dvärghare, brun zobel.

reddie
0

Vi fick våra två kaniner av en bekant i början av sommaren. Vet ej ras eller ålder, men de är gamla- runt 5 år. De heter egentligen Bamse och Peter men min lillflicka har döpt om dom till Elin och Vilma Glad

Elin är den svarta och Vilma är den svart/vita. De är snälla och goa kaniner.

Horsegirl
0

#18 Snacka om snyggt dvärgvädurs huven. Jättesöta. Här är en bild på min flingan

Tina-A
0

#18: Jag gissar på att kaninerna är hanar även fast de heter Elin och Vilma? :) De ser lite ut som dvärgvädurar, men öronen ska vara mycket längre. Kanske lite hermelin i blodet, som på våran Molle.

Tina-A
0

#19: Vad snygg hon är!!

Horsegirl
0

Hehe ja visst är hon :P Det är en jättegammal bild. Nu har hon lite hakpåse mm. :P Hon är väldigt solbrännd också.

Zvintos
0

1. Mimi: _svartbrokad dvärgvädur/hermelin, 1,5 år.
_2. Hikari: _svart/gul japantecknad, 1 år. Kullsyster med Hoshi.
_3. Hoshi: _svart/gul japan manteltecknad, 1 år.
_4. Fia: _isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning, 1,2 år. Mamma till Iris och Dragon.*
_5. Frostnatten´s Goman: vit rödögd hermelin fuchs, 2,5 år. Pappa till Iris och Dragon.6. Iris: _svart dvärgvädur/hermelin, 11v. Kullsyskon med Dragon.*
_7. Lonlys Zvinto: _blå dvärgvädur, 2,3 år. Pappa till Fia och morfar till Iris och Dragon.
_8. Dragon: blå brokad dvärgvädur/hermelin, 11v.*

Det var mina kaniner det. Glad

* = egenuppfödd

Matilda_91
0

Här är lilla Albin, ca 3 månader, kommer från en liten by härifrån där dom egentligen skulle avliva honom för ingen ville ha honom, så det var inte precis meningen att jag skulle skaffa kanin hehe. himla glad att jag gjoprde det iaf :D

[mjuue]
0

Fixk inspriation att göra en egen film!! Och här har ni den.

Den handlar om min kanin Zlatan:)

[mjuue]
0

Funkade visst inte, även om jag gjorde på windows moviemaker så fick man inte ladda upp den här

[mjuue]
0

ok nu funkade det!!! Kolla gärna på denGlad

Mandysan
0

#26# Jag får inte upp din film:/

Dualstar
0

min kanin är en hermelin den är fem månader och heter gucci färgen är black and tan. Och den börjar bli gätte tam. Den äter hela tiden men är väldigt smal. Här kommer alla fall en bild på min lilla sötnos

[mjuue]
0

Lägger ut filmen igen och kollar om det funkar nu då:)

Tina-A
0

#30: Det är bara för att du lägger upp den som en windows movimaker fil. Tryck på Arkiv och sedan "spara filmfil". Sedan borde du kunna ladda upp den här :) Om inte, lägg den i wn winzip fil, alltså det är som en mapp typ du kan lägga ner saker i och sen lägg ut den här :)