ras?
Hej min kompis har en kanin vid namn harry (som du kanske ser på bilden :P) han är en omplacerad kanin och vi vet inget om honom jag trodde att han va en teddy dvärgvädur(ja va inte säker för han är större typ runt 1-5 till 2 kilo) men sen sa min kompis nånting konstigt om chinchilla (finns det ens en ras som heter det är det inte bara en färg? ;S) men jag vet inte han har låång päls på hela kroppen och inget i ansiktet långa uppåtstående öron och stora föttter.
bilden är inte så bra men är den ända jag har med lång päls för han e "snaggad" :P haha
/Elvira :D

jag menar att han har inte lång päls i ansiktet normalpälsad där :P
Kaninen ser ut att vara en korsning.

joo det va det jag misstänkte!!
Har du ingen tydligare bild? Lättare att se då.
#6: Din kanin är ingen angora (om det är den på bilden du menar).
#7 därför att..?

#6 joo han har sådär långt hår igentligen!!
#7 Menar du min kanin?
Ifs är det jättekonstigt, jag trodde bestämt att två angoror inte kan få något annat är angoraungar (ironi).
Jag har sett båda föräldar så jag vet med säkerhet att han är en angora. Han är bara 4 månader på kortet och klippt. Sen att han inte är den finaste angoran med mängder av hår är en annan sak.

#5 oh såg inte! ne tyvärr jag har ingen tydligare bild men jag har nån när han är blöt och klippt så på den kanske man inte ser så bra men jag kan lägga in den imorn i tråden för jag har den inte på den här datorn!!
#11: Var båda föräldrarna öronmärkta stamtavledjur? Din kanin ser inte ut som en angora till typen. (Dessutom så är angoror inte godkända i zobel (den ser iaf ut att vara zobel brun sett från min skärm), och jag undrar verkligen om det finns renrasiga angoror i zobel brun i sverige? Zobel brun får man ju inte fram genom att korsa de färger som är godkända på angoror idag.)
Har du någon bild på honom när han inte är klippt då?

#13 jag har ju bara den jag la upp! men min kompis kanske har men hon har så dålig mobilkamera och hon har ingen annan och hon vill inte spara ut hans hår :( Men visst finns det ingen kaninras som heter Chinchilla ;S ?? eller?
Inte den bästa på sånt här men tycker att han ser ut att vara en blandras med fusch päls av något slag? :) Iaf. inte teddyvädur! Dom har hängande öron och lång päls på huvudet också :)
#14: Det var inte till dig Elina skrev, utan till inlägg #11 (dvs myhombrero).
Och jo, det finns faktiskt 2 raser som heter Chinchilla: Stora Chinchilla och Lilla chinchilla. =)
Där är därifrån färgen chinchilla kommer ifrån början.