Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 432 ggr
PaaatyPalm
0

Kullplanering 2009 (hoppare)

Kull 1 vår, vädurskorsning:
Min första kull under 2009 blir mellan Galaxen´s Lucky Lingon Berry & Silvergläntan´s Baby Love. De kommer bli besläktade med Skåningen, kasper mm.

Lingon:

En madagaskard tös som för mej betyder jätte mycket, min lilla gose griis :P , Hon e tävlad 2 ggr, dock ingen pinne plockad. Men den 29 nov holler vi tummarna ;D

Bebis:

Har träffat han när han va mindre, har hans bror & kusin även här hemma. Underbara individer. Han e en brokad g/s japan hane.

Klassningar:
Rak: MSV
Krok: Lätt,  (1p.)

Du kan läsa mer om han på:
http://www.freewebs.com/galaxens-kaniner/

Kull 2 sommar, Har korsning:
Denna kullen kommer vara mellan Kyrkeliden's Smooth Criminal och Paradisets Elias by Delight    

De är 0.1% besläktade, men det anser jag inte är något stort precis!

Bella:

En viltblå tös som betyder enormt för mej! Hade en tidigare kanin i våras som dog, och dom två va exakt likadana så hon betyder allt för mej!

Hon e inte tävlad än, men den 29 nov så bär det av till skäpparlöv för krokig innomhus bana, får se hur det går! Men härhemma hoppar hon jätte bra!

Elias:

Jag har själv inte träffat han, än iallfall. Men han e en Svart/Tan Mantelteckand har korsning.

Klassningar
 Rak: Svår 3p
 Krok: Svår 4p
 Höjd: Elit
 Längd: Ej Elit 2p

Du kan läsa vad ägaren säger om han; http://www.milleniumskaningard.se/

Om du är intreserad utav någon av kullarna ber jag dej att mejla. Tror värkligen mycket på dessa kullar, både i tempramentet och innom hoppningen. Priset kommer vara 300kr - 350kr/ per unge ur kullarna, om inget annat anges längre fram. Tror även jag har en sånhär tråd sen innan. Men gör en ny, iomed att jag funnit hane till Bella

Det fins mer om kullarna att läsa på min hemsida. www.freewebs.com/windsorshk

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

galaxens
0

Om bebis:
En underbar kanin. Har en himmla fart på banan och kan ibland vara något stressad av sig, men detta är något som börjar bli bättre Glad
Alltid snäll och glad.

Har även sett och träffat Elias, himmla trevlig kanin!

Lycka till med kullarna :)

PaaatyPalm
0

#1 hehe :P , tacktack =)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com