Kaninpassning i östergötland
Någon som vet om det finns någon smådjurspassning i östergötland. Verkar som om vi ska åka till mina föräldrar över jul och den ena pälsbollen kan följa med men mina 2 dvärghamstrar och den andra kaninen funkar inte.
Mina föräldrar har katt och den lilla kaninen är rädd när katterna kommer nära buren, vill inte utsätta henne för det och en lång resa.
Ska kolla med killens moster som bor på landet med många egna djur om hon är hemma. Men några andra som är hemma har jag inte. All min släkt bor på andra kusten.
Lilla kaninen bor i sin utebur så det får vara någon där man kan köra dit uteburen undertiden så hon kan bo i den. Men vill vara ute i god tid med en backup om inte mostern kan ta dem. Annars får vi stanna hemma och åka lite senare till min släkt när svärmor är hemma inte mer med det.
Vart i östergötland finns du? Jag bor i småland och skulle ev. kunna ställa upp om det bara är över jul. Tror jag =)
Men det beror ju som sagt på avståndet, men bor ni långt ner i östergötland skulle det kanske funka om du inte hittar någon annan lösning.
putt
Nu har det löst sig, träffade sambons moster på ica och hon jobbar hela jul och nyårshelgen. Så vi ska försöka flytta uteburen till landet där hon bor så får i alla fall lilla kaninen och hamstrarna vara där.
Ska bara bestämma om min stora pälsboll ska få följa med eller inte. Men hon tycker det är så kul så det hänger mest på att övertala sambon ;)
Tack för all hjälp. Nu kan vi planera jul och nyårshelgerna. Kanske bra om kaninen kan vara på landet under nyår så slipper hon alla raketer som skjuts nedanför vår balkong.
Bra att det löst sig :)