OT - Recept
Här på kif är kanske inte det rätta att lägga in den här tråden men jag tycker att många brukar baka, göra smoothies osv.
Här tänkte jag att man kunde lägga in recept på det man har bakat/gjort. Skriv först vad man behöver ha för att göra det och sen hur man ska göra :)
Egen glass/is.
**Du behöver:
**saft, dricka eller liknande
plastpåsar (_små)
_kavel eller något annat hårt.
en sån man häller i vatten sen stoppar man i frysen så att det blir till is, nu kommer jag kalla det för iskub.
Handduk
ta fram en iskub eller flera. Ta valfri saft, dricka eller liknande. Om du har saft, häll lite saft i botten på ett glas och fyll med vatten. Så som du gör när du ska dricka saft. Annars kan det bli för starkt. När du har gjort det häller du i det i iskubarna/hålen. Stoppar in det i frysen och väntar i några timmar tills det har blivit till isbitar. När dom har frusit så om du har olika smaker på saften/drickan så kan du antingen ta flera plastpåsar om du har olika färger på saften/drickan. Stoppa in isbitarna i en liten plastpåse/ plastpåsar. Ta fram en kavel eller något hårt som du kan slå med. Kom ihåg att se till att det inte är något hål i påsen och att du har stängt den. Sen tar du fram en handduk och sätter över påsen. Slår på isbitarna i påsen så att det blir inga stora bitar, som mos :D när du har gjort det är det klart, om du har valt att ha isbitarna i olika påsar eftersom det är olika färger så kan du häll i så det blir olika färger i glaset.
Kul recept :) Får väl lägga in mitt sorbetrecept här också.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ska nog skriva ett recept sen när jag hittar på något kul ^^
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
Sorbet
**Du behöver:
**Frysta bär, dom du tycker om
Valfri juice
Häll bären och lite juice i en bunke och kör med stavmixer tills det blir en "smet". Har du ingen stavmixer kan du köra en liten stund i vanlig mixer. Eftersom bären är frysta blir det som glass direkt och det är bara att äta! MUMS!
Tar kanske 3 minuter att göra.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Smoothies är annars jättegott, enkelt och oftast nyttigt att göra. ;D
Det man behöver är någon sorts bär eller/och frukt, mjölk, yoghurt eller juice, ev lite vaniljglass och is. ;) Sedan är det bara att blanda efter egen smak. :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Jag <3 kladdkaka :D <3
Lägger in receept på "min" kladdkaka och "mina brownies" senare (kallar det för mina då jag "exprimenterat" och kommit på egna recept :P).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com