Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1165 ggr
Lotta_A
0

Dålig aptit

Jo, det är så att min lilla molle har fått ganska så dålig aptit. Förut åt han allt man gav honom, men nu vill han inte äta nånging nästan. Han äter sitt torrfoder i matskålen och så,  men höet äter han nästan inget alls av längre. Och vad jag vet är det inte alls bra när kaniner inte äter tillräckligt med hö :S

Är det någon som har något tips? på hur man kan göra för att Molle ska få tillbaka aptiten?

Tina-A
0

Du kanske kan testa vetegroddsolja, finns att köpa i zoobutiker.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lotta_A
0

okej. men funkar det då? Tror du molle kommer äta det då?

Tina-A
0

Ingen aning, ÅsaF skrev om det i någon annan tråd har jag för mig. Vet att illrar älskar det Oskyldig Försök hitta tråden.. :)

Lotta_A
0

okej, ska försöka leta rätt på den:)

Horsegirl
0

Har hänt mina kaniner med. Vet inte vad det kan vara men en av mina kaniner åt aldig hö ett tag, men nu äter hon igen. Så mitt tips? är att vänta lite och se om han börjar. Sen om han fortsätter att inte äta så får du kanske gå till vet. Jag tror inte att de tär något alvarligt.

Lotta_A
0

#5: Okej. Hoppas han börjar äta det igen snart då. Jag väntar och ser helt enkelt!

trollet85
0

vetegroddsolja tror ja inte på till kanin men de kanske e värt att testa.

har själv två kaniner som aldrig äter hö, eller i alla fall inga stora mängder så man ser att de försvinner. den ena kaninen är 4 och den andra är 7-9 år.

KajsaM
0

Hampus gjorde det också ett tag men ha alltid hö iburen ifall kaninen börjar äta ;) Det gjorde Hampus. Lycka till : )

Tina-A
0

På vetegroddsoljan jag har hemma till min iller står det hur mycket man ska ge om man ska ge till kanin (om någon vill testa att ge)

"KATT - HUND - KANIN

1/2 tsk per 10kg vikt o dag

HAMSTER - MARSVIN - FÅGEL - CHINCHILLA - MINK

1-3 droppar per dag

HÄST - NÖTKREATUR

2 msk per 400kr kroppsvikt o dag"

Så har man en Kanin på 1 kg blir det inte mycket, de ska alltså ha en halv tesked om de väger 10 kg, per dag då. Då får du dela den halva teskeden på 10 delar, blir väl någon droppe.

Dualstar
0

Vet inte det låter som om han är sjuk :S