vanliga nycklar
Jag la ner mina nycklar på golvet medans Bebbe var ute. Då gick hon fram till dem och tog tag i dem och kastade dem. Sen tog hon upp dem igen och kastade, och tog upp, och kastade. Hon tyckte det var jättekul ^^ Så nu till frågan, är det farligt? att kaniner gnager/tar tag i vanliga nycklar eller är det dåligt för deras tänder eller något liknande? Vill vara på den säkra sidan, men hon tyckte det var så kul (speciellt när hon funderade vad det var som lät) så jag skulle gärna vilja låta henne leka med dem mer ^^

jag tycker det inte låter farligt!! bara inte dom är så tunga eller att dom är så små attt dom kan svälja något eller om det är nån nyckelring ex. nalle eller så att dom inte biter sönder den och smakar på den :P
harry(kanin) gillar att ta tofflor och kasta iväg dom :D
/Elvira :D
Om hon biter på dem skulle jag inte låta henne ha dem men om hon bara kastar iväg dem så kan dem ju inte skada henne tycker jag. Och kolla så det inte är något vasst på dem isåfall ;)
Emma

haha ^^ min kanin gjorde så med mina flippflopp i sommras när dom låg ivägen ;D haha
#2 Nej, hon gnager inte på dem, utan hon bara kastar dem. Men jag tänkte om hon skulle få för sig att gnaga, ifall det skulle vara farligt.
Men jag kommer nog inte låta henne ha dem i hennes bur eller så, utan bara som när jag är med henne så kan hon få leka med dem ^^
#1, #3 Ja, kaniner tycker om att kasta saker verkar det som ^^
putt
Helt ofarligt!
Är det inte något giftigt ämne i nycklar då så om ohn gnager får hon i sig det? :P

Bara hon inte kastar nycklarna i bak skallen på sej själv eller liknande…
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering
#7 Hmm, vet inte, bl.a. därför jag frågar, hoppas någon vet.
#8 Hon brukar inte kasta nycklarna bakåt över huvudet.. Men jag kommer alltid vara med henne när hon leker med dem för säkerhetens skull :)
haha så brukar mina niner göra med nyckelringar, jätteskoj tkr dom ^^