Rex- vill se bilder!!
Alla ni som har Rexar, kan inte Ni lägga ut bilder på dem här och berätta lite om dem, har nämligen gått och förälskat mig i den rasen.
Hur är dem i tempramentet och finns det något speciellt Ni vill säga om rasen?
Är särskilt förtjust i dalmartinerna, tycker de är så underbart vackra.
Jag vill veta allt!
Jättebra!
Är så himla sugen på en! Men gärna fler åsikter och bilder!
Jag är också jättesugen på en rex! Havanna eller dalmatiner… *drömma*
De har en annorlunda pälstyp… (Det visste du inte =P)
Jag tycker dalmatiner är så fina…åh en rex dalmatin vill jag ha =)
Kastanjegårdens Kaniner

åh rex är också min favoritras! man blir helt förälskad kan jag lova. Själv har jag en rexhane (Tjoffsen) med färgen blå zobel. Han är helcool, men inte så kelig. Helt rumsren , bits inte, älskar mat:D
och nu sitter jag ju vid fel dator, så jag har inga bra bilder men jag kan lägga in fler i morgon.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Här kommer en bild på mina två små dalmatinertjejer som är 9 veckor gammla. Den ena har för få prickar för att vara ok för utställningmen har där emot en fin teckning i huvud och öron. Den andra med fler prickar hoppas jag på.
Dom är super trevliga och sociala. Tycker att Dalmatiner rexarna verkar vara lite trevligare och "lugnare" i temperamentet än de Castor rexar som jag födde upp för 15 år sedan. Men på 15 år så händer det ju väldigt mycket på kaninfronten.
Självklart ska du ha en mjuk och mysig rex till sommaren!
Inga problem - det fixar vi åt dig!
Bara att hojta till. 
Ja så klart jag måste ha en rex! Monica, reservera 1 från första kullen i sommar åt mig! Dalmatiner då…
Hur har det gått med holländarungarna, blev det nåt åt mig där eller tycker Du jag ska avvakta?
Vilka fina rexar!
PUUUUUTT!!
Kom igen nu alla ni som har erfarehet av rexar, berätta, berätta!!

åhh så fina. letar efter nån som har en rex tillsalu, nån som vet nån!? Ska var i göteborgs området. Är så sugen på att skaffa en:)
#11 Hej Ida. Jag kommer att få en kull viltgula rexar kring den 13 november om du är intresserad. Men jag bor nära Trosa.
( www.molargarden.se )

Jag har ju en Rex :) Underbara Molly. Hon är inte jättegosig, men hon är jättenyfiken på allt och alla. Har dock inga bilder, hårddisken är hos mamma nu och jag har precis tömt mina bilder från bilder ;)
Vet inte riktigt vad jag mer ska säga. Hon gillar att gå i koppel, men tycker dock inte om när man klampar efter henne och låter massor, och inte heller när man drar i kopplet. Hon är ganska social utan att vara jättegosig, och är som sagt väldigt nyfiken.. :)
Mvh Sigrid
Putt!
putt
#16 håå vad sööt :')

#18 - Jesus heliga moder! Vad underbart len och mjuk han ser ut!!
Vill… eller nej, MÅSTE ha en Rex!!!
Har bokat en av Monica, hon planerar en kull dalmatiner till sommaren, läääängtar!

Har en dalmatinrex som jag bara älskar!
Dalmiz är snart ett år gammal och ett riktigt yrväder. han vill ha uppmärksamhet jämt och får han inte det så gör han allt för att få uppmärksamhet, biter på gallret, klättrar på gallret mm.
Dalmiz har en otrolig energi och vill ha saker o göra hela tiden. (nästan)
Han är väldigt revirhävdande mot andra kaniner och ibland även mot människor. Han går inte att ha tillsammans med andra kaniner tyvärr eftersom det då blir rejäla slagsmål. Så Dalmiz får bo själv.
Han har ett hett temperament som kan skifta fort, är lite nafsig när man har honom i famnen. Älskar dock att bli kliad och gosad på men på hans villkor förståss.
Håller nu på att lära honom att vara lös ute vilket går jättebra då ha är så pass social som han är.
Absolut ingen nybörjarkanin då de är stora och starka men en otroligt mysig men itne aldeles enkel ras!
Bild på Dalmiz då han precis kommit till oss.

Här kommer en bild från i somras.
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_30/24150000-24159999/640x480/24152246.jpg
(har inte kommit på än hur man för för att få bilden direkt i inlägget :-) )
#20 Vet inte om jag skulle kalla en rex stor direkt… Men din kille är så söt!

#22 tja… i mina ögon är han stor :-)
#23 - Joo, nog är de stora, men det är klart att allt är ju relativt. Kanske inte stor brevid en BJ, men defenitivt brevid en hermelin=) Dem hör väl till de större raserna?
Hur som, sjuuukt fin är han, din nin! Jag älskar dalmatinerna! De är helt bedårande! Svävar på små rosa moln när jag tänker på att jag ska få en liten en till sommaren!
Jag har förstått att de är lite mer egensinniga än tex dvv som jag har nu, men det kan ju vara roligt med en kanin som det är lite tåga i också. Gillar verkligen djur med personlighet. Du har nog rätt i att de inte är något för nybörjaren, förstår vad Du menar med det. Det var roligt att läsa ditt inlägg, det var en härlig beskrivning! Det är ungefär så som Du beskriver honom som jag uppfattat rasen i stort.
Hur gammal är han? Har Du haft honom sen han var liten?

Förstår att du längtar - tycker att dalmaninerna är de absolut finaste :-)
Vill du ha en kanin med personlighet så ska du verkligen ha en rex… önskar ajg kunde ha min dalmanin inne men tyvärr går inte det. Tror dock han skulle trivas bra som innekanin och med mer uppmärksamhet.
Dalmiz är snart ett år gammal och jag fick hem honom då han var runt 9-10 veckor gammal. Han var så liten då! en härlig kanin redan då jag fick hem honom, ville gärna sitta i knä och bli gosad med. Är väldigt nöjd med min dalmanin :-)
Hade en blå rex innan honom men fick tyvärr avliva honom då han blev förlamad i en baktass och efter det tappade livsgnistan helt.
han var inte lika social som Dalmiz då jag köpte honom när han var lite äldre och han var då inte så hanterad. blev bättre men tyvärr fick jag inte ha honom kvar så länge.
här är bild på honom :-)
Oj vad fin! Kanske man skulle ha en Rex av varje färg?
De är ju så fina allihopa!

#26 ja de är så fina :-)
#26 Tessan, du vet väll att den som väntar på något gott…! 
Tja Monica!
Ja jag vet! Kan vi inte spola fram tiden några månader och para dina dalmatiner??? Jag längtar ju som f-n!
Har tittat på en bur som jag ska min blivande rex i, måtten, 210cm*63cm, takhöjd 75cm. Vad tycker Du om det? Det måste ju vara ok.
Eller är minsta tillåtna mått på kortaste väggen 70 cm…!
Vad är vikten på rexarna? Var det 3,5kg - ??
Har 5 stycken rexpälsade dvärgvädurar hemma (i skiftande pälskvalité) som jag hämtade från Holland för 2 veckor sedan :) Lägger inte ut bilder här på grund av mkt bildstölder, men på lillatrasdockan på bilddagboken finns dem :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)