Spånpellets?
Kan man använda spånpellets som bottenströ åt kaninerna? Eller blir det för hårt för dem?
Skulle vara en klar fördel att använda spånpellets då det inte flyger omkring som spån och inte heller fastnar i pälsen.
Vet att "min" djuraffär använder spånpellets, men frågan är om det verkligen är bra för djuren?
MVH Erika :)
Ja, det går bra:)
Menar du toa-lätt när du säger spånpellets?
Det går bra med det materialet i alla fall, inga problem alls. Inte för hårt och inte dåligt för dom. Kör på :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#2 Nej, det är tydligen någon pellets man kan elda med också. Rekomenderas till t.ex PeeWee-kattlådor..
När denna pellets blir fuktig/blöt så blir det spån av den.
Jag har pellets man kan elda med till mina marsvin. Funkar bra tycker jag =) Har även använt det lite till min teddyvädur som bökar omkring mycket i buren, eftersom det inte fastnar lika mycket i pälsen som spån.

Ja jag använder sån pellets till min ena kanin men jag har börjat strö med lite halm över eftersom hon fick skav på bakbennen innan.

Okej. Då kanske man skulle prova med det då :) Bionorr Pellets heter det tydligen.

#6 vad kostar det?:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#7 ingen anning, det enda jag vet är att pelletsen säljs i 18 kg säckar. Men jag kan återkomma när jag köpt ett par säckar :)
Hade sånt spån ett tag, väldigt bra faktis. För det blir inte lika blött som när man har det här vanliga spånet. :)
// Michis