Lottie Kaninmat
Hej:) Det är så att jag ger min kanin Lotties Kaninmat delvis. Smaken Morot & Äpple. Hon tycker att det är jättegott!
Har ni några erfarenheter av Lotties mat?
MVH Amanda
Nej faktiskt inte. Vart köper du den?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Nere på Granngården (Lantmännen). 1.5 kg kostar runt 30:-. Så priset är helt OK tycker jag=o)
#2: Ja, det låter billigt och bra!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Såg idag att dom hade en 7 kg säck för 99:- Dock endast i smaken Havre/Vetekli… Jag funderar allvarligt på att köpa den säcken då jag gör av med drygt 3 kg/månaden till två kaniner.

Min kanin fick det, märkte faktist aldrig att det var olika smaker, vi köpte alltid den gula säcken, ger det fortfarande till vårt marsvin. Tyckte det var superbra o Pysen älskade det :)
Jag har också köpt det, och min kanin älskar det också! Men dock dyrare en zoomans vanliga pellets.
Jag ger Lottie till alla mina kaniner och de mår jättebra utav det. 
Pigga, glada och fina i pälsen! Plus att de tycker det är jättegott.
Köper den vanliga smaken. Köpte smaken morot och äpple och blandade i en gång, men det skulle jag inte ha gjort.
Min kräsne hermelin fuchs vägrade äta pelletsen då. Så fick ge honom enbart hö och vatten tills pelletsen var slut (var inte mkt kvar i hinken ändå) och jag köpt enbart den vanliga smaken.
Haha alla kaniner brukar ju älska den smaken :P Kräsen =)
Ja, du ska bara veta vad kräsen han är!!!
Det enda i matväg han ens kan tänka sig att äta är pellets, hö och gräs. Nu efter vatten & hö-dieten har han börjat äta maskrosblad, vilket han inte gjorde innan.
Han borde nog kunna toppa listan över världens mest kräsna kaniner.
*skratt*
Hahah
Min kanin har aldrig ätit pellets för ett par år sen! Hon blev misskött av min bror men jag tog hand om henne för 2 år sen. Sen när hon började må bättre, få hö och fräscht vatten och omsorg så provade jag med pellets men hon vägrade. men i höstas så provade jag för andra gången, och hon åt det
Förut åt hon blandningar som var billiga och inte alls bra. Hon har fått bättre päls av Lottie… 
#10 den där bilden borde du anmäla till månadens kanin. Jag hoppas sådan liten tävling finns. Den bilden är otroligt vacker.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
#10 tack! 

Idag har jag köpt lotties kanin/marsvins mat. Köpte den med smaken havre/vetekil 1,5 kg för 35kr helt okej . Det fanns två andra smaker, men jag prövar den här smaken. Vilken smak har ni?

Dennis gillar oxå Lotties! Har köpt den med Äpple & Morot. Blandar med lite annan kaninblanding i en burk.

min Tickan äter maskros linfrö, hon äälskar den (fast hon älskar all mat XD)
Jag har också Lottie, havre vetekli, köpte på granngården, 7 kg säck för nån billig summa! :)
Finns det 7 kg säck i morot och äpple, för jag har bara sett i havre och vetekli?

Nej jag har faktigst aldrig sätt Lottie Morot & äpple i 7 kg säck :S de är lite synd :/
// Ludde
Åh guuud vilken gammal tråd:D

Haha, oj ^^ ja den va gammal :P
// Ludde
haha, ja det var välldigt gammal ! ;)

Gaby, (teddydvärgvädur) tåler inte Lottie,
Hon blir dålig i magen ..

#22 Okej :/
Mina kaniner äter bara lottie :S fast har inte provat så många :P
// Ludde

jag brukar ha havre och vetekli men testade äpple och morot ioch dom tyckte om båda faktiskt….

# 24 okej, kanske ska prova med havre vetekli då ;) de är den ända som har 7 kg 18 kg säckar ^^ ska få en lite större kanin till våren då kan de va bra med större säckar ^^
// Ludde
#25 gör det, mina kaniner äter de fodret. synd att det inte finns 7 kg säckar i äpple och morot . ;)
jag blandar stampe pellets sen en näve maskros lotti

#26 okej :D
#27 mina kaniner är så kräsna :/ dem äter inte stampe , dem sorterar bort stampe när jag skulle prova :P
// Ludde

mina kaniner äter allt förutom sånt där stampe elelr vad det heter:):)

haha #29 precis som mina dåh ;)
// Ludde

jaaaah:):)
Har du bild på dem kanske lika mina oxå:):)

ja lite :D
// Ludde

va cooolt!!!!!!!!Msn?

Jag ger millan en blandning av två olika lottie. Sen har jag i lite havre nu under vintern samt lite torkade nypon.
Dom två sorterna jag använder av lottie är den för fin pälls och den för lågt energibehov.
Och den här blandningen är super. Hon älskar den och verkar må väldigt bra av den :D
Så småningom så ska Alacazam börja vänjas in på de här fodret också men han har precis kommit hit och då känns det dumt att börja byta direkt. Men har faktiskt börjat lite smått och han verkar gilla det :D
Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

#36 ja de va en blandning kan man säga ;)
// Ludde
Irma får Lottie, då jag tycker det är perfekt för kaniner som går lätt upp i vikt. Andvänder då havre&vetekli, uppskattas av Irma, men när de andra kaninerna fick de framför sig så ratade dem de direkt. Carrier är det ändå det som gäller här!
Not your mom, not your milk.