Ny kanin?
Jag hade två kaninhonor som var helsyskon, hade varit tillsammans hela livet brukade ligga och sova tillsammans
. De var ca 1½ år gammla jag vet inte Vilken ras? men de var ungefär lika stora som min kompis dvärgvädur fast med stående öron. vi köpte dom för bara ca 2 månader sen och de fick nästan inget sällskap på det förra stället så dom var väldigt skygga.
Vi var bortresta förra veckan och när vi kom hem hade hon som passade dom glömt låsa buren så de hade puttat upp dörren och den ena kaninen var borta hon hade nog hoppat över staketet till hagen. Hon har inte kommit tillbaka (det har gått snart en vecka)
och Mimmi (den andra kaninen) börjar bli ensam. vi funderar på att skaffa en kompis till henne men vad är bäst? mindre? större? yngre? hona? Hane?
tacksam för svar!

Kastrerad hane är säkrast. Vissa honor går inte ihop….Oavsett mindre, större eller yngre…
Det allra bästa är faktiskt att kastrera både honan och hanen. Lycka till!
måste fråga, varför ska hon kastrera båda kaninerna?
Då slipper båda kaninerna en massa hormoner som ställer till det. En okastrerad hona blir ofta otrevlig mot hanen när hon brunstar annars.
En kastrerad hane och ev. kastrera honan ;) Själv tycker jag det inte spelar någon roll om man kastrerar honan men det kan ju bero på honan cokså om hon trivs bättre att bli kastrerad? :D
aha:) då fattar jag:D..
tack
miss u bella