Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 581 ggr
Asagard
0

Döda ungar?!

Fick en kull med ungar för ca 10 veckor sedan och alla utom en har dött av någon anledningen. Inga andra kaniner har drabbats, utan bara kaninungarna. Nu var det så att honan, precis efter födseln blev dräktig igen (suck, sprattliga kaniner. :-D ) och jag undrar om någon vet om det kan ha med saken att göra? De nya ungarna är ca 3 veckor idag, så det var verkligen snabba ryck!

Lotta_A
0

Ajdå. vad trist när dom dör..

Tyvärr vet jag inte om det beror på att honan vart dräktig direkt efter födseln.. Kan inte tänka mig det. Slutar honan ta hand om sina ungar om hon blir dräktig??

Asagard
0

Ingen aning och det var det jag tänkte att någon annan kanske visste. Oskyldig

Det vi märkte på de ungar som dött, var att de såg väldigt runda och fina ut, men när man plockade upp dem, fanns det bara skinn och ben. Gråter

Kan ju också hända att vi fått in något elakt virus. Så, nu blir det vaccinering av alla kaniner!!

Lotta_A
0

Okej. vad bra att ni vaccinerar dom!

Hur går det för dom nya ungarna på tre veckor då?

Maleficum
0

Oftast ska det ju inte vara någora problem om de blir dräcktiga på en gång efter (det är ju vad dem oftast blir ute i naturen) mer än att det kan ta lite på krafterna om det blir allt för många kullar på rad! Alltid bättre att vänta ett tag emellan men ibland kan ju olyckan vara framme. Kan ju som sagt vara virus eller liknand det rör sig om. Har dyu kollat med veterinär?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

trollet85
0

Hur har e gått? vet ni varför dom dog? på sommaren brukar ju en massa "sjukdommar" spöka i värmen.

Tina-A
0

Ja, hur går det med allt?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]