Kanin iFokus

Kanin

Etikettminneslunden
Läst 794 ggr
kaningodis
0

Han är borta...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan inte förstå att det är sant. Jag vet inte vad jag ska skriva tårarna bara rinner…Gråter

Mickey Mouse, Musse som han kallades, var en jättekelig och tam kanin som älskade att springa runt och busa. Jag hann bara ha dig i 4 månader…

Jag saknar dig, det här fick ju inte hända..och det är mitt fel att du är borta…

Jag älskar dig Musse, du kommer alltid finnas i mitt hjärta <3

<3 Musse <3

Kastanjegårdens Kaniner

tantnett
0

Beklagar verkligen. Men vad har hänt, har han rymt eller blev han sjuk?

Marsvin 4-ever Tungan ute.

PaaatyPalm
0

RIP <3 Vad hände :( ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ssandraa
0

Beklagar . :(

Undrar som dom andra också, vad hände?

[Kaninfluff]
0

Neeej vad tråkigt.. Rynkar på näsan vad hände?

Jojsan
0

Usch, vad tråkigt :( Undrar också vad som hände..

moonsi
0

tråkit, var en väldigt fin kanin

Kiwanu
0

Neeej :'( ush, hemskt.. vad har hänt ???

kaningodis
0

TACK för att ni bryr er! Kan berätta lite vad som hände. Ni får ursäkta min svenska nu för mina tårar bara rinner och rinner…

Musse hade under de senaste dagarna mest suttit i sin bur pga av att jag inte hade varit hemma så mycket, vilket jag hade skuldkänslor för. Jag bestämde mig igår för att låta han springa lös i mitt rum i flera timmar men tyckte att det var så fint väder så jag bestämde mig för att sätta ut honom i hans rastbur istället. Tittade till honom då och då och han var sprang runt i buren. Innan det blev för mörk så skulle jag gå ut och hämta honom men när jag kom fram till buren så kom han inte, vilket han alltid brukade göra. Han hade rymt, ut igenom dörren som jag hade stängt för dåligt. Jag ropade och ropade (han har rymt andra gånger från andra burar men han har alltid kommit fram när jag har ropat), men ingen Musse kom…Det blev mörkare och mörkare tillslut kolsvrt…Jag var ute i flera timmar men hittade honom inte…

Senare på kvällen när min pappa var ute så fick han syn på en räv, han gick då runt och kollade i trädgården och på våran lilla äng. På ängen så hittade han Musse ihjälbiten av en räv (troligtvis)…Gråter

Det var mitt fel att han dog, tänk om jag hade släppt honom lös i rum istället som jag hade tänkt från början, då hade ingenting av detta hänt…han var ju så ung också…

Han begravdes idag bredvid en liten en.

Jag vill ha tillbaka min Älskade Musse, han var så speciell <333Gråter

Kastanjegårdens Kaniner

moonsi
0

fy va tråkit

ssandraa
0

beklagar ännu en gång .. :/

[Niike]
0

Usch vad tråkigt! :(
Beklagar sorgen

Kiwanu
0

nej… stackaren :'( beklagar verkligen, men ta in på dej skulden ! samma sak hände för mig, med min doris som också bara var några månader, jag tog på mig skulden. men an moste på nätt sätt intala sig själv att detta kunde ha hänt vem som hälst… det är svårt. :'( <3

rip ! :'( <3

tantnett
0

Tröstkramar till dig.

Men du ville bara att din kanin skulle ha det bra.

Jordgubbsgodis
0

Nemen vad hemskt! tröstkramar

kaningodis
0

TACk så mycket!

#12 Beklagar det som hände din kanin=( Jo, men som du säger så är det jättesvårt att tänka så…

Jag lever för mina djur, det är de som gör att jag vill gå upp ur sängen på morgonen. Det är de som alltid har funnits vid min sida i hela mitt liv. Jag älskar mina djur överallt annat på hela jorden, det går inte beskriva i ord hur mycket de betyder för mig. Att förloa ett djur för mig går inte heller att beskriva med ord…

Sättet han dog på gör bara allt ännu värre, det brister i mitt hjärta på tanken av händelsen. Han måste ha varit iskall och livrädd Gråter. Han blev bara 6 månader, alldeles för ung. Vi som skulle få många år tillsammans…=( Hans bur står fortfarande orörd, jag ser den varje gång jag är i mitt rum. Det är så tyst, inngen som gnager i gallret eller dricker i vattenflaskan. Jag vaknar på natten för att titta om han är i kvar i sin bur men ingen där, jag vill bara vakna upp ur mardrömmen…

Nej, nej, nej, jag vill inte att det här ska vara sant…Att man kan älska någon så otroligt mycket!!!

TACK än en gång för era kommentarer!

Kastanjegårdens Kaniner

tantnett
0

#15 Även om det var hemskt detta som hände så var det ju bra att ni hittade honom.

Nu vet ni att han inte finns mera och ni fick ge honom en fin begravning.

Ännu hemskare hade varit att inte veta någonting om han lever eller ligger skadad någonstans.

kaningodis
0

#16 Jo, jag antar att man får fösöka se det så. Det hade ju varit värre om vi inte hade hittat honom, det var också ren tur att vi hittade honom så man får väl se det postivit på det sättet.

Kastanjegårdens Kaniner

Kawaiih
0

R.I.P

Men ta inte på dej skulden. Alla kaninägare skulle nog ha gjort som du. Om det är fint väder så vill man ju att kaninen ska få va ute. Så du gjorde bara det som alla skulle ha gjort.

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

kaningodis
0

#18 Jo, man får väl försöka tänka så men just nu känns allting så jobbigt.

Du var inte bara ett "husdjur" för mig, du var min bästa vän såsom alla mina djur är…jag saknar dig, tänker på dig hela tiden <3 =´(

Kastanjegårdens Kaniner