Darrande kanin? :O
Igår när jag skulle gå med Wilbur i sele så tänkte jag gå till ett lite nyare ställe, men när jag skulle släppa ner honom så darrade han jätte mycket. Tog upp honom och gick en bit och satte mig sen på huk med honom i knät. Efter en liten stund hoppade han ner på marken men sen ville han upp i knät igen.
Så jag gick en bit med honom i famnen och släppte ner honom igen, då sprang han raka vägen hem, upp för trappan, in i hagen och in i buren.
Nu när jag har honom i famnen i bland brukar han darra också, provade att göra som man gör med bebisar och då slutade han darra. Men sen när jag sluttade vyscha honom började han igen.
Vet någon varför han gör det? Kallt, eller rädd kanske? :O
Låter jätte konstigt :O Har tyuvär inte en aning om vad det är..
Altså det är ju inte överdrivet så det ser läskigt ut, men man känner på honom.

När min syrra hade en kanin så darrade den typ hela tiden men sedan fick jag den, hennes intresse slocknade.. sedan dess har hon aldrig darrat så mkt iallafall. ibland darrar hon.. min syrra var inte kanin van så hon hålde kaninen på ett specielt sätt osv.. min syrra är också rädd av sig och de smittade självklart över på kaninen.. medans jag är en modigare person, och sen dess har det blivit bätre.. men jag vet inte om din kanin är rädd eller nått. ville bara visa att de va fler som har sådanna kaniner :P
// Ludde

Kaniner är av naturen rädda för höjder.
Din kanin känner sig inte riktigt trygg när du bär honom. Det försvinner med tiden då han blir mera van vid att bli buren, om du inte tappar honom…
Men han darrar ju inte när jag bär honom, utan när jag släpper ner honom!? :O
Och när jag sitter ner med honom i famnen utan att hålla i honom, men sen när jag håller i honom slutar han. Det kanske är att han känner sig osäker om jag inte håller i honom? Eller?
#5 Kanske känner sig tryggare då? ;S Vet inte :)

#5: Aha, då är nog som du själv säger, att han är lite osäker när du inte håller i honom…