Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 866 ggr
gickan87
0

Att verkligen fastna

Ja, har ni någon gång varit med om att ni blivit fäst vid en kanin såfort ni sett den?

Vad hände sedan, köpte ni den?

MVH Erika :)

myhombrero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det hände mig med angororna. Vi åkte dit för att titta på en annan men så fort jag såg mina två sötnosar kunde jag inte åka därifrån utan dom. Det blev inte den som jag åkt dit för utan två andra helt underbara hårbollar. Skulle aldrig vilja vara utan dom.

[Niike]
0

Jag fäste mig vid Alpha, Bayliss och Humle direkt.

Mejlade med Alphas uppfödare och fick bilder på henne och hennes kullsyster samt några ungar av rasen lilla havanna. Och Alpha satt där, liiiten med sina enorma öron och sin vita prick på nosen. Och med en gång visste jag att det var hon jag skulle ha! =) Och när jag såg henne irl blev jag fäst vid henne med en gång också. Så det var jobbigt att förlora henne =(

Bayliss var det i stort sett samma sak med.
Humle såg jag också bilder på, här på KIF, och fäste mig vid honom också direkt. Men sen var transporten lite problem och jag visste inte om jag fick köpa honom och så.. Men det löste sig och nu har jag min lilla plutt här =)

pellina
0

Jag åkte till Saharahs kaningård och skulle köpa en 3-facksbur och kom hem med en bur och 7!!! kaniner….

Lillen var bara så söööt så man smällde av. Hon ville inte sälja men jag trugade och fick honom tillslut. Sen blev det Mirella och hennes 5 små ungar.

Jag är helnöjd med kaninerna och ångrar inte att jag föll för den impulsiva frestelsen!!!

Emma-lundqv
0

Redan från första dagen har jag vetat att jag skulle spara Zeb. Det var liksom otänkbart att någonsin sälja honom, så det gjorde jag inte :)

[Stampelina]
0

#3 - Coolt!

Så kände jag direkt med Stampe. Dock ej med de två avelsdamerna jag har här. Dem är superfina och jättetrevliga med bra utställningspoäng, men det var inte samma klickande känsla som när jag såg Stampe för första gången.

Min allra första kanin Musse som jag fick som 10-åring klickade det också med på en gång. Minns hur han alltid luktade gurka, kanske för att han alltid fick mycket gurka av mamma.Glad

PrinzeZz
0

Världens snyggaste eragon finns ju dyngkär i honom Oskyldig

men om han så skulle bli till salu skulle jag inte köpa honom för jag tror inte vi skulle passa ihop hehe

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Kawaiih
0

Japp, jag fasnade för Alacazam på kanin träffen. Hade inga tankar på att köpa honom eller så tyckte bara att han va så söt och charmig.

Sen i söndags så var jag ute på blocket och då va han tillsalu :D och igår hämtade vi honom :D

Världens mysigaste och goaste kille <3

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Mickis1994
0

Vi fasnade för Penny direkt. Det var hon och tre(om jag minns rätt) andra ungar ur kullen vi valde mellan. Penyn var direkt framoch slickade och gosade med Min syster. OCh sedan med mig..hon stack lite ut … (;  Så det blev hon <33

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

[Caaassie]
0

Jag fastnade för Lippo på studs. När jag såg honom på blocket ringde jag mamma och sa att jag skulle köpa honom, kärlek vid första ögonkastet med andra ord :)

[chriistina]
0

Ja, Snoffs är en son kanin. Kolla runt på internet utan några större planer på köp då min gammla kanin rätt nyligen avlivats.
Kom in på uppfödarens hemsida och där var många ungar, viltgrå dvv. Alla såg nästan lika dana ut… men när jag såg Snoffs blev jag kär, hon var inte som alla andra. Sprang ner och tvinga min mamma ringa och tinga henne. När vi åkte dit en vecka senare för att titta på henne blev jag ännu mer kär och hon skutta fram och slicka på min hand. Veckan fram till vi skulle hämta henne var jobbig.
Snoffs är än idag min ögonsten och även om här kommer fler och fler kaniner kommer ingen betyda lika mycket som henne.

Pakk blev jag också kär i direkt, men han va tingad från början. Men när han blev avtingad så mejla jag direkt och tinga honom.

Idag när jag kollar på gammla bilder på Pakk och Snoffs kan jag inte riktigt förstå vad jag fasna för… De va ju så små och ynkliga… Men banden till dessa två kaniner är speciellta och det har vatt kärlek se första bilden :)

Kristall
0

Så var det med Saga. :) Och Curry busen. (L)
Sagas syster såg jag direkt i djuraffären, eller jag höll på med att kolla på hundselar och gick fram till min mamma som stod vid kaninburarna, och då fick jag syn på två kaniner. Den ena var en vit rödögd hermelin, som inte riktigt föll mig i smaken. (A) Och den andra var en viltgul dvärgvädur, en jättesöt hona. :) Då sade hon som jobbade i djuraffären då, att det fanns en till hona i buren. Och hon gick in i djurrummet och flyttade på huset, så att en oerhört söt liten madagaskarfärgad hona tittade fram. Och det var kärlek vid allra första ögonkastet! <3

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

Ja, Nalle var det för det var planerat att jag skulle köpa en hermelin viltgrå hona, men istället blev det Nalle.

Min förra kanin Ville var också det för det var meningen att jag skulle köpt en hermelin vilgrå hona, men det blev en hane.

Jetaime
0

Årissa. Jag va aldeles kär i bilen på hemsidan när dom endast var 5 dagar gamla och när jag såg henne på riktigt ville jag verkligen ha henne! Dock va hon lite släkt med min då nyinköpta hane men jag skulle ha henne ändå…

Gramet, som jag själv har fött upp. Hon va en tredjedel så liten som sina tjocka syskon i en kull på sju ungar. Hon va liten och ynklig, men betydde ändå hur mycket som helst. Och efter att vi har gått igenom i hennes liv så kan man inte annat än bara älskade denna underbara kanin. Hon får en att le när man inte alls är på humör, hur sur och arg men än är<33

Zvintos
0

Ja, man kan ju inte göra något annat än fastna för sockersöta Pelle. Oskyldig

Järnsaxa fastnade jag också för på en gång.
Samma med Fia (egenuppfödd) och Dawn (egenuppfödd).
Fastnade egentligen för alla mina kaniner, annars hade jag inte köpt dem. ^^

tantnett
0

Visst föll jag pladask "MOT MIN VILJA" för Flippen den dagen jag såg henne i djuraffären.

Jag var ju där i ett helt annat ärende. Och framförallt så hade jag väl aldrig funderat på eller tänkt skaffa kanin.

Men som dom vise säger: kärleken rår man inte på.   Flört

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Wera]
0

Jag gick in som vanligt i Djur magazinet i mora för att kolla vad för söta djur de hade ;) hade inte tänkt köpa någon! Men så pladask föll jag för Gossen så vi åkte hem med han också (hade då redan köpt Nalle också).