Söker hane,till parning!
Planerar att para min lilla hona med en fin herr kanin i mitten/slutet av februari, då hon bara är 4,5 mån gammal nu.Vill vara säker på att hitta en fin hane åt henne i god tid. =)
Namn: Zvintos Nevada
Smeknamn: Saga
Född: 6 Juni 2008
Ras: Dvärgvädur
Färg: Viltgrå wienertecknad
Färgkod: A_ B_ C_ D_ Gg Xx
Vikt: ca: 1,2 kg
Reg: Icke godkänd teckning
E: Bråkmakargatans Skalle-Per, dvärgvädur, vit blåögd.
U: Silverhagens Nissa, dvärgvädur, viltgrå.
Föräldrarna är jätte mysiga & sociala. ^^
Hon är väldigt mysig,jätte snäll & busig,har fin kroppsform. Hon har även liten fluffigare päls än vanliga dvärgvädurar.
**
Krav på hanen:**
o Renrasig dvärgvädur med stamtavla eller h-bevis.
o Han ska vara frisk,ha ett fint temprament & vara social.
o Han bör vara svart eller viltgrå manteltecknad/brokad.(Han bör oxå ha flera färger i släkt stammen)
o Skall ha en fin & maffig kroppsform.
o Utställnings,hopp eller kel kanin,spelar ingen roll.
**Mitt syffte:
**Syfftet med kullen är att få fram manteltecknade dvärgvädurs ungar i olika färger,med bra temprament & fluffigare päls.Skulle vara trevligt om det blev en hopp eller utställningsbar kull.
Har ni rätt hane för mig så kan ni PM:a mig.
Bara seriösa svar tack!

Herregu va sööööt man smälter juue!
/Elvira :D
#1 tack
putt ^^
Putt för lill tösen
Jag har pappan, mamman och ena systern hemma hos mig.
Så ifall någon är intresserad av att låna ut hane och funderar lite över föräldrar/syskon, så kan jag berätta mer om dessa. =)
Bara att skicka ett PM.
ingen?
Du kanske kan lägga ut på kanin-net också? :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#9 Ja har gjort det =)
putt :) hoppas du hittar en riktigt snygg hane till henne :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
har en madagaskar mantelt. om det hjälper något, han är importerad från Holland och är reggad på 94p. bil på honom finns på min sida www.barabyskaniner.webs.com , hanar, stampe.
#12 Jätte fin hane, men tuvärr hjälper inte d så mycke =( Saga bär inte på färgen i släkten (vad man kan se) Men tack ändå ^^

putt
putt =)

Hon har ju bebispäls? Alla kaninungar (och ungdjur) är fluffiga tills de fäller första gången ^^
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Och varför para henne med en mantlad? Hon är ju wiener, det kan ju förstöra massor ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#16 Hennes far har fluffigare päls,hon & en av syskonen har oxå d om man jämför med hennes andra syskon. Men d e klart d kan förändras.
#17 På vilket sätt? Finns inget som säger att ungarna kommer bli förstörda för d. . .ja vill para henne med en mantald för att få mer variation i färgen hos ungarna.
Har hittat lämplig hane åt henne nu! =)
Tråden kan låsas/tas bort nu!
Ungarna blir inte förstörda av det, men dom kan bli manteltcknade wiener = Inget att avla vidare på. Då man alltid kommer få ng slags wiener som aldrig kommer synas om dem är mantlade :P Fast dem är wiener endå. så då kommer man alltid avla på wiener djur, sen den dagen när man parar en mantlad hona från kullen med en enfärgad hane så ploppar det ut massa wiener ungar :P