Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 665 ggr
hulda33
0

Foder?

Hur mycket foder bör vi ge våran kanin? Det är en dvärgvädur på tre år. Han har tidigare bott ute året om och då har han haft fri tillgång till pellets(stampe). men som jag har förstått så ska man inte låta dom ha fri tillgång om dom bor inne, han har ju inte samma möjligheter till lika mycket Motion som han har fått tidigare. Tidigare har han bott i en jätte stor bur med fri tillgång till en ännu större ute bur. Då har han ju kunnat röra på sej hela tiden. Nu blir det ju inte lika mycket trots att vi har en relativt stor inne bur och tar ut han så ofta vi bara hinner och kan.

[Wera]
0

Jag ger mina dvärgvädurar ½dl och det räcker gott och väl, använder rabbfor. Men det beror också på hur bra han håller hullet, vissa klarar sig bra med enbart hö och grönsaker, vissa måste ha ½-1dl pellets varje dag + hö såklart ;)

Kawaiih
0

Jag ger Millan 1/4 dl. och Alacazam ½…
Det beror ju helt på vad man har för foder och hur stort energibehov kaninen har. Samt vilket hull den redan har.

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering

Tarkie
0

Smulan får ingenting. Milton får 25% av 3 dl :P

Emma-lundqv
0

Innekaniner behöver inte mycket pellets alls, jag skulle ha gett några matskedar bara.