Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2941 ggr
ljusgul
0

vart köper man stängsel?

hej igen!Jag skulle bara vilja veta vart man köper stängsel så att kaninen kan springa fritt.

p.s gärna nära österåkers kommun!

Sashhi
0

Förstår inte riktigt vad för stängsel du menar.

Not your mom, not your milk.

[Niike]
0

Komposgaller? :)
Finns på t ex. Rusta, ÖB, Jula och liknande affärer.

ladysurprise
0

De fins elstängsel till kaniner.. ett nät som man säter upp med ström i! vet dok inte redigt vad de fins

PaaatyPalm
0

#3 ska du ha elstänksel till kaniner :S :S ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

[Niike]
0

#4 det går att ha. Min frasses pappa gick i en sån inhängnad, gick hur bra som helst.

Har sett det på internet, det var rätt dyrt.. Kommer dock inte ihåg sidan, tyvärr.

PaaatyPalm
0

#5 men dör de inte utav elstöten ? Låter litte mysko om man säger så.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ladysurprise
0

#6 man kan ju inte ha hur stark ström som hälst.. de fins ju olika strak elagrigat

Viljans
0

#5 Jag tror inte att man har så stark ström till kaniner.

[Niike]
0

#6 Nej, man kan ju bestämma hur stark strömmen ska vara om du fattar.. Och får kaninen en liten stöt lär den sig ju att den inte ska röra stängslet.

Claudia90
0

nja. jag vet nog inte om det där med elstängsel är så bra till kaniner.

Rätta mig om jag har fel men har inte kaniner/hardjur ett väldigt känsligt hjärta? Man vet väll själv när man kommit för nära kohagen eller fårhagen att hjärtat hoppar till när man får sig en stöt och en bra stund efteråt. Hundar är ju samma sak. Kommer småhundar åt elstängsel kan det vara livsfarligt.

Jag tänkte när jag sa att kaniner har känsligt hjärta på att jag har hört kaniner som dött p.g.a att de blivit skrämda. Och jag tror nog både kaniner blir rädd och får ont när den kommer nära stängslet.

Jag tycker att elstängsel är ett dåligt alternativ när det finns kompost galler som är bra och lätt att flytta på.

Onödigt lidande för djuren tycker jag.

[Niike]
0

Jo, det stämmer. Tycker själv inte om elstängsel öht och framförallt inte till smådjur.
Sa bara att jag vet en som haft det, och att det funkade jättebra. Han hade en stooor Hage att gå omkring i och den var då väldigt rymningssäker eftersom det var el. =)

PrinzeZz
0

skulle aldrig ha elstängsel till kanin, har sett kaniner få panik av någon anledning (ex en hund kan vi ta) och springa omkring och hoppa IN i kompostgallret gång på gång, tänk då om den får en stöt varje gång den hoppar in i staketet och får mer och mer panik, det kan gå på alla möjliga vis.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

ljusgul
0

nej tack inget elstängsel jag ska leta på rusta efter vanligt inhängnads stängsel.Skrattande