Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1073 ggr
Christinen
0

Allergisk?

_Jag hade planerat att skaffa kanin sedan i mars… I lördags hämtade jag teddydvärgvädursungen Hornshorvans Deneb och nu känner jag kraftiga allergireaktioner, främst i luftvägarna, vilket är läskigt. Gråter

Jag har inte berättat för min sambo familj och vänner än, för de kommer tycka så synd om mig. Min sambo är också väldigt förtjust i den lilla, men jag har inte kunnat njuta alls, pga av all ångest jag fått av allergin.

Jag har ödslat så många timmar och tusentals kronor på den lilla… och nu känns det som om allt bara var förgäves.

Hemskt också att behöva sälja Deneb till främmande männsikor, om jag ens får honom såld vid den här årstiden. Mår otroligt dåligt.

Ska på pricktest i morgon, om det inte bara är halm jag reagerat emot, så måste jag sälja min lilla ninunge. :(_

Zvintos
0

Jobbigt. =(
Vet hur det är.
Alla mina kaniner bor utomhus, av den enkla anledningen att jag är överkänslig mot spån och allergisk emot hö.
Som tur är sätter det sig inte på luftvägarna, men däremot får jag nässelutslag när jag hållt på med spån/hö, samt att jag får rinnsnuva och nyser.

Får hoppas det enbart är halmen du reagerar på.

Christinen
0

#1: Ja, det skulle ju vara enklare om jag bodde i villa, få då skulle jag kunna ha honom ute.  

_Det är så hemskt! Pappa är allergisk mot det mesta (päls, hö mm), och en riktig djurvän precis som jag. Min storasyster är allergisk mot vissa pälsslag, hon upptäckte det för några år sedan… då hon var runt min ålder. Pappa blev allergisk vid 20 års ålder, jag är 24, så nu börjar jag bli riktigt rädd.

Har ju träffat hundar, hästar och katter i sommar och nu på hösten, men inte kännt något. Iofs var det inga längre stunder, så det kan ju faktiskt blossat upp nu…_ Gråter

[Niike]
0

Men gud vad tråkigt! =( Har sett att du längtat efter att få hem den lilla pälsbollen. Usch vad tråkigt, verkligen! Hoppas bara det är halmen så du slipper sälja honom. :(

Christinen
0

#3: Ja, usch vad ofantligt tråkigt. :(

Jetaime
0

:( <3

Usch jag vet inte riktigt vad jag ska säga i en sån här situation, skulle aldrig ens kunna tänka mig det.
Men jag hoppas verkligen att allt löser sig.. <3

JuniorCruddlis
0

Vet hur du känner det. Är själv allergisk och har kraftig astma men just nu har jag bara en kanin som bor inne. Den andra fick flytta ut då hon fällde som bara den. Nu står båda till salu dock.

Hoppas allt löser sig för dig.

Jojsan
0

Nej, vad tråkigt :( Hoppas det bara är halmen du är allergisk mot.. Då kan du ju byta ut den mot något annat.

kastanjen
0

Nej fy, det är min största mardröm också att bli allergiskt och inte kunna ha djur… lider verkligen med dig!!

kaningodis
0

#8 Samma här!

Hoppas att allt blir bra och att du kan ha kvar din efterlängtade kanin!

Kastanjegårdens Kaniner

Christinen
0

Tack för alla ord. Kunde knappast bli värre… Gråter

Christinen
0

Ska iväg och göra pricktest nu. Känner mig riktigt dålig, halsen kliar, känns som någon förträngning i halsen och jag är riktigt hängig. Wish me luck!

Kiwanu
0

nej stackare ! :'(

det är så hemskt, man vill inte tro att det är sant ! jag är endast allergisk mot höet och halmet, och jag blev glad att det inte var kaninerna jag var allergisk mot !!

MEN LYCKA TILL !! <3

Christinen
0

_Ja, livet är hårt ibland. Är allergisk mot både hö (väldigt stark reaktion), halm och pälsdjur. Så jag mår botten och lilla Hornshorvans Deneb får älskas utav någon annan resten av livet.

Har fått allergimedicin som ska hjälpa, men läkaren rådde mig till att inte visas i närheten av djur och absolut inte hö…Gråter_

Deco
0

Usch så tråkigt.

Du har ingen balkong? Så du kan prova att ha kaninen ute innan du omplacerar den? Jag är själv allergisk mot många pälsdjur, så även kaniner, dessutom är jag allergisk mot hö och jag reagerar även på spånet, men jag kan ha dom boende i vårt garage utan att jag får några större problem när jag är där ute. Visst nyser jag och håller på lite när jag är där, men det är under kontroll ;) Och jag är ju inte konstant utsatt för det som jag skulle vara om de bodde inne. Utomhus skulle det ju också gå ännu bättre förstås. Ville bara säga det så att du inte omplacerar innan du provat om du verkligen vill ha kaninen kvar. För det finns trots allergin en chans att det skulle kunna fungera :)

Christinen
0

_#14: Vi har en ganska liten balkong där det knappt får plats en bur. Finns heller inte mycket yta på balkonggolvet att röra sig på, så jag känner inte att han skulle få tillräckligt med utrymme. :(

Har bytt ut halmen och höet i buten mot träpellets och hökuber för att se om det verkligen är kaninen jag reagerat emot. Om inte kommer annonserna försvinna._

Christinen
0

_Gråter Jag är allergisk mot världens finaste kaninunge!

Ersatte stö mot Majsans remiss, hö mot hökuber och tog bort all halm igår…och jag knner fortfarande av allergin i halsen, även lite i ögonen fast jag nu börjat äta allergitabletter regelbundet. Livet känns orättvist, men jag komer inte ha något mer djur förren jag möjligen flyttar till villa om ca 10 år.

Som tur är har många hört av sig om Deneb, så jag kan nog hitta ett väldigt bra hem till honom!_

Jojsan
0

Gud vad tråkigt.. :( Det hemskaste som finns är ju att bli allergisk mot sitt djur och tvingas sälja det.. Jag tycker verkligen synd om dig :(

JuniorCruddlis
0

#16 känner med dig. Jag borde också ta ett pricktest för att se exakt vad jag är allergisk mot. Kanske borde beställa tid på vårdcentralen.

Christinen
0

#17: Ja! Gråter

#18: :( Usch, stackar dig! Jag ska ta blodprov nästa vecka för att se mer exakt vad jag inte tål.. Pricktesten är inte alltid så tillfrölitliga och rymmer inte allt man kan reagera på.

[Niike]
0

Så himla tråkigt :( Är verkligen ledsen för din skull. Att inte kunna ha djur om man älskar det så mycket måste vara hemskt!

Taci
0

#16, men kan du inte ta andra allergitabletter då? Är det sådana som din läkare skrivit ut?

PaaatyPalm
0

För något år sen, eller typ förra. Så läste jag någon stans snabbt om någon medicin, Det va typ flytande, vetinte om det va för ögona eller om man skulle dricka det. Men iallfall så skulle det hjälpa as bra, det va någon som hela sitt liv varigt alergisk mot katt som efter att ha tagit det skaffade katt och det gick bra. Vetinte något mer specielt om det, bi efekter eller så, men kanske värt och söka  runt efter ?

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

SagaoAlfred
0

Åh så tråkigt. :(
Hoppas att du hittar ett fint hem till lillkillen!
Jag lider med dig. ><

Christinen
0

#20: Mm…:(

#21: Tabletterna jag tar nu är utskrivna av min förra läkare för dammallergi. Min nuvarande läkare tyckte inte att jag skulle ha kvar kaninen och det känns rätt att följa hans råd, då jag måste tänka på min hälsa i första hand och jag vågar inte riskera att det blir värre (astma).

#22: Aha, inget jag hört talas om.

#23: Jag har hittat en jättefint hem (kunde knappast bli bättre), så jag är lite glad över det. Annars är det ledsamt. :(

Christinen
0

En Sajtvärd kan låsa tråden.

[Niike]
0

Härligt att du hittat ett nytt hem till honom!

Låser tråden
/medis

Inlägget är låst för nya kommentarer