Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 585 ggr
PaaatyPalm
0

Dagens tävling

Japp, idag bar det iväg upp till klippan. Stack typ kl 6 och va framme 9, haha . Först körde vi fett fel, va ända uppe i helsingborg, om inte högre upp xD . haha . Men iallfall väl framme så, ja. Det va krok tävlingar och höjd för den delen. Tävlade Lingon och Ville i krok, trodde det skulle gå fett dåligt, det va 58 kaniner, fast 8 va strukna förståss. Sen så har jag aldrig kört krok med mina innan, elller jo ville har ju i sommras.

Men iallfall så blev jag piss lack xD haha . dom gav bara ut 10 pinnar och gissa hur ville va plaserad ? jo 11 ,  Han fick 1.0 fel. Tycker ändå det skulle varigt värd en pinne :P , haha . Men sånt är iallfall livet. Lingon däremot gick det sämre mot. Hon va jätte trött :/

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

skanorskaniner
0

Det är alltid surt när man kommer precis utanför..
Sam kom 6:a på sin debut i krok Skrattande och han hatar regn så han gick rätt långsamt.

jaaow
0

Men du ska va jättenöjd med Willes resultat :D Konkuransen var stenhård och han hoppade urfint :D. Hihi :P

PaaatyPalm
0

#1 haha , jag vet xD .  Gu va bra =)

#2 hehe, klart jag e nöjd med han :P, det va lixom andra gången han körde krok också. o ja. :P , Men men :P

20 årig djurgalen moder* 

Jetaime
0

Jag är också jättenöjd med William idag :) Han kom igenom banan och gjorde sitt bästa, även om han rev två hinder ^^. Men det va hans första tävlinga i krok och ja min också, vi har inte ens tränat det innan liksom…

Och nu kommer vi till min lilla miss, jag hade anmält oss till RAK LÄTT, trodde jag iallafall, så när vi kom fram, började jag funderar på varför dom byggde upp krokbana… Så jag frågade Christina och hon bara "Men det är bara krok idag".. Blev helt "What?" och ville typ åka hem och sova istället, hade jag visst det va krok hade jag aldrig åkt dit liksom :P

Men i vilket fall som helst gick det bra och jag glömde inte bort banan (bara nästan) och William va superduktig :)<3

Retzina
0

Jag kom också precis utanför i lätten… två jätte snabba lopp och ett litet slarvfel med första bommen på japan, typiskt!

Men väldigt nöjd med dagen och ninerna ändå! fast vi hade otur med vädret i slutet… fick sitta i ett hett fotbad när jag kom hem :P

PaaatyPalm
0

Goosh. Så sverigeskaninhoppare står det att ville tog pinne :O . Men har mejlat o frågat. Fy va skönt om han fick det .

20 årig djurgalen moder* 

[chriistina]
0

#6 Kolla i tävlingsboken annars?
Bara att kolla placering och räkna ut hur många som fick pinne så får du veta det snabbt :)

[chriistina]
0

Var också på denna tävling :)
Snoffs hoppa in i hindrena bara och jag avbröt det rätt snabbt. Hade bestämt sen innan att detta var hennes sista tävling. Så lite trist hon inte ville alls, men jag vet jag tagit rätt beslut vet jag nu iaf.
Lillen hoppa på 1+2, bra tkr jag med tanke på att missarna var lite mina. Hade jag hoppa han aktivare och korigerat hade felen kunnat undvikas.
Pakk hoppa på 4 fel och jag får nog vara nöjd där också. Han är inte hoppad på länge och det var tredje tävlngen han ens gick igenom på :)

Troligen är det slut tävlat detta år för mig också och nästa år ska jag försöka träna och hålla igång kaninerna aktivare.

PaaatyPalm
0

#7 jo men jag har för mej de sa att bara 10 av 51 kaniner fick pinne. Me ja.

20 årig djurgalen moder* 

galaxens
0

Det står som sagt på hemsidan att han fick pinne :)

Trocaderos
0

Om det var 51 kaniner i klassen så borde 11 pinnar ha delats ut.

PaaatyPalm
0

Hehe :D , fick redan på natta, det va frästen hon som mejla :P , att han fick en istället :D , As glad nu juh :P

20 årig djurgalen moder* 

jaaow
0

Ja, asså dom hade råkat stryka en som ändå var med så totalt delades 11 pinnar ut.

flisan93
0

Synd att han inte fick en pinne, men det lät som att det gick bra ändå:)

jaaow
0

#14, Det fick han ;) Det blev ändrat. :)