Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 3258 ggr
PaaatyPalm
0

"Harar"

Någon mer som är kär i denna rasen ? Menar då Belgiska harar, dvärgharar och dessa har blandisar.

Skicka gärna in bild och berätta litte om han/hon :)

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

PaaatyPalm
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är min har blandis "bella" hennes riktiga namn är Kyrkeliden's Smooth Criminal. Hittade henne ute på annons på zoonen, kolla in henne i ca 1 månad innan jag våga mejla :P  orsaken till att jag inte våga va pog av att harar kan ju ha ett temprament. men inte denns stumpann, just nu ligger hon i nästan fosterstälning i mitt knä och sover ^^ <3, hon är desutom en riktig rymmare, 4 gånger bara idag från hagen, men hon springer inte långt från mej som tur är ^^, ska altid sitta i knä :P Hur modig som hälst är hon också, litte läskigt faktist :P, hon vågar lixom hoppa överallt. Holler smått på o letar efter har hane till henne, dock till nästa sommar, så det är ju ett tag kvar.  Men det är ju bra o veta vilka alternativ man har, ellerhur :)?

20 årig djurgalen moder* 

Chikuma
0

Åh ja. Jag är förälskad i min lilla Daisy som är en Belgisk Hare. Lite eget beteende och inget för en nybörjare men dem är vackra.

Skriver om henne senare med bild just nu måste jag fixa ordning här hemma.

thexclub
0

Jag har en renrasig dvärghare, Sera :) hon är vit rödögd och 3 år gammal.

the vanity, it becomes insanity

thexclub
0

Sen har jag en kanin som är 50% dvärghare och 50% hermelin, Candy. Hon är (mörk) brun zobel.

the vanity, it becomes insanity

PrinzeZz
0

Jag har en korsning, mest belgisk hare. Grenens Poetica heter hon och är sex-sju månader tror jag  *Geniet kan inte ens hålla reda på åldern Skrikandes*. En mycket Bestämd dam med egna uppfattningar över hur en hoppbana ska tas.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Tribes
0

År 2006 fick jag hem min första harkorsning, jag hade sedan tidigare träffat min kompis belgiska hare hane som hade tagit mig med storm. Glädjens Närhet "Svea" flyttade hem till mig, och jag kan säga att det är något jag verkligen inte ångrar! Hon är en personlig, älskar att hoppa upp i famnen när man ber henne, och är hur mysig som helst. Är dock något tjurig i buren, men har blivit bättre efter ha flyttat ihop med sin dotter.

Svea är en otrolig hoppkanin! Är Elit i rakbana, svårklassad i krok med pinnar och Elit i längd och Ej Elit i höjd med två pinnar.

Den här kaninen hoppar längre än de flesta kaninerna gör i Sverige, hela 230 centimeter har hon hoppat. Och i höjden har hon hoppat 75 centimeter högt och då har jag inte låtit henne hoppa högre. Ska bli spännande och se hur högt hon kan hoppa :)

Tribes
0

Hararna imponerade mig verkligen, och min dröm var en slank hare med öronen neråt. En kompis till mig skulle ta en häftig kombination med två kaniner som verkligen imponerade mig. Vilket resulterade Silverados Think Of Me "Totte" som flyttade hem till mig förra sommaren. Denna hade lite mindre hare i sig, 25 % belgisk hare (Svea har 50 %). Mina förväntningar var stora och Totte blev en gigantisk kanin, han är äckligt stor, maffig, har ett öra ner och harkropp.

Som hoppare är han urhäftig! Han är Elit i rakbana, svår i krok med 2pinnar och kliver över de största kombinationerna, ALLT är lätt för honom. I Höjd är han Elit och Längd har vi inte hoppat ännu.

Den här kaninen hoppar högt, och då riktigt högt, han har hoppat 80 cm högt på tävling :)

Taci
0

Jag har ingen erfarenhet av harar, men belgiska harar tycker jag är jättevackra, verkligen! :) Skulle absolut kunna tänka mig o ha en.

Tribes
0

När sedan Svea fick bebisar med min vädurkorsning Shelle, var det självklarhet att behålla en bebis. Kaninen var en svart slank sak, och namnet blev Vittervinge "Hugo". Och jag kan säga att jag inte ångrar det jag gjort. Hugo är ursnygg, svart, glansig päls, slank kropp, och öronen neråt! Han är urtrevlig, social och en otrolig vän!

Som hoppare kan han hoppa allt, än så länge är han ganska ung men han hoppar över alla möjliga kombinationer utan att tveka. Hugo är helt klart min drömkanin kan jag se redan nu och det ska bli jättekul och se hur han utvecklas :) Han är medelsvår i rak med 1pinne och lätt i krok med 2pinnar!

Taci
0

#9, åh vad snygg han var! Vilken söt blandning mellan vädur o hare! :))

Tribes
0

Sen blev det på något sett att jag behöll en till Svea bebis. Denna heter Eldsjäl "Engla" och är viltgrå rödförstärkt med japanränder, helt underbar söt! Är otroligt lik sin mamma, något mindre bara.

Som hoppare har hon tävlat mindre än sin bror, men oj vad hon kan hoppa, inget är svårt för henne och hon har alltid bråttom! Hon är så lik sin mamma vilket är jättekul att jobba med :)
Hon är lätt med två pinnar i både krok & rak.

Tribes
0

När sedan Sveas uppfödare skulle ta samma kombination som Svea var ifrån, var det en självklarhet att jag skulle ha en småsyskon! Denna gång en pojke vid namn Glädjens Sprakande "Mitch". Han är social, snygg och underbar!

Som hoppar kan han verkligen men vi har inte riktigt kommit igång än på riktigt, men snart klickar det, jag lovar :)

[Wera]
0

#9 Shit vilken söting

#5 Vacker! :D

Chikuma
0

Detta är Daisy. Belgisk Hare, viltröd. Hon kommer från Ytterviks Kaninfarm i Skellefteå och har ställts ut två gånger med 94,5p i resultat båda gångerna. Här hemma bär hon smeknamnet raggata av den anledning att hon har ett häftigt temperament men trots det är hon ändå en mycket social och kelig hare som älskar matte och kommer när man roppar. Hon har alltid en benägenhet att tugga tänder och ska alltid ställa sig på baktassarna och titta på en när man pratar med henne.

Jag har planer på att fortsätta med hennes utställning men är inte helt säker på den fronten då hon främst fungerar som en kel och sällskaps kanin.

Daisy är också en hare som absolut inte tål andra kaniner i samma bor som henne, hon vill inte ha sällskap mer än matte när hon är på det humöret. Hon är också en kanin som lätt blir svarsjuk när hon ser att jag håller på med någon annan kanin än henne.

Social, kelig, smått agressiv, följsam, sällskaplig och mycket bestämd är bästa sättet att beskriva denna tös.

Denna kommentar har tagits bort.
PrinzeZz
0

*9 gud så SNYGG!!! ^^

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Tejoos
0

#9 Cool! Det är verkligen en vädurshare Glad

PaaatyPalm
0

Pööt ^^ <3

20 årig djurgalen moder* 

PaaatyPalm
0

Putt (:

20 årig djurgalen moder* 

gullenos
0

Asså dom är jättefiiiina :) Men jag har letat mycket (kanske inte tillräckligt) men jag har inte hittat nån uppfödare nära stockholm som föder upp denna ras. <3

gullenos
0

Alltså jag glömde att skriva… :p nån som vet vart det finns uppfödare! helst i närheten av sthlm men andra platser går oxå bra <3

Josefineeklid
0

Jag älskar Dvärgharar, har en dvärgharemix hemma också (: <3
Han är Blå Zobel White, 25% Lejonkanin & 75% Dvärghare.
Blue White Diamond heter han, av mig kallad Bluwi (;
Han är lite mer än 5 månader, och jättemysig.

Här kommer en bild på honom <3

besök gärna min "foto-mode-mus-musik"-blogg Kyss

www.sjuttiotal.blogg.se

[Niike]
0

#22 hur snygg som helst!

Josefineeklid
0

#23: Jo, jag blev kär i honom från första ögonkastet på annonsen på blocket.se <3
Fast jag funderade länge om jag skulle ta honom, eftersom jag inte trodde jag skulle klara av en dvärghare .. Men det funkar super & jag ångrar aldrig mitt köp (;
Fast han rymmer ofta, på alla möjliga sätt ! Han är rätt hopplös ^^

www.sjuttiotal.blogg.se

Sashhi
0

Harar är det finaste som finns ! <3 Underbara, helt enkelt.

Har en dvärgharemix här hemma, min älskade Spöke. <3

Han är brorsa med Josefineeklids dvärgharemix Diamond/Bluwi. :)

Not your mom, not your milk.

emput
0

Min ena korsningskanin Cookie, påminner om en liten hare fast varken mamman eller pappan är hare :P han är så söt så!

Josefineeklid
0

#25: Jag tkr Spöke SER mkt större ut än Bluwi, men han kanske inte är det ^^ Det kanske är för att Spöke har mer dvärghare - utseende än Bluwi, kanske (;

www.sjuttiotal.blogg.se

Sashhi
0

#27 - Jo, Spöke ser stor ut på bilder, jag vet. Han är egentligen liiten. x) Är rätt säker på att han är mindre än Bluwi. Kommer inte väga mer än 1 kg trolgien heller. :)

Josefineeklid
0

#28: Kanske det (:

Bluwi är rätt stor nu, han har växt på sig ordentligt. Tror han nog kommer bli en rätt stor herre ^^
Hans vinterpäls är verkligen mörk, han var ju ljusgrå förrut, nu är han mörkgrå :P <3

www.sjuttiotal.blogg.se

Lans
0

Super fina (: Jag har ju en hel hög harar….eller ja..3 dvärgharar å 2 korsningar (:

Moonshines Florida på bilden. 5 månader. En söt liten dam, som låter MYCKET. Kan knappt röra henne utan att hon knarrar (; Man kan tro att det är ett monster i hennes bur så som hon håller på. Dock är hon väldigt snäll och mysig. Köpte främst henne för att hon hade lite "hoppstam" (pappa, mormor å morfar är svårklassade..om jag inte minns fel), samtidigt som jag ville ha en renrasig dvärghare.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Sashhi
0

#30 - Haha, Spöke låter också som ett "monster". Men han är bara "pratglad". ^^

Lans
0

NorrLans Timglas, min egenuppfödda harkorsning (50%dvhare, 50%dvv). 6 månader nu. Lite skygg i buren och faaaartig på marken. Men annars är hon snäll å söt (: Hoppar oftast finfint, men det gäller att man hänger med för oftast går det undan!

Priser och info:

Josefineeklid
0

#32: Riktigt snygg (:

www.sjuttiotal.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
PaaatyPalm
0

Fick en ny bild på Bella idag :P , tyckte den blev bra :P ,

Va ute med henne i sele idag, för första gången. Gick galant :O! Tänkte även tästa om hon ville hoppa en litten bana, alltså tvinga henne inte såklart ;) Men hon sprang hela :O , precis som hon gjort det vecka in och vecka ut :O ! Dock va höjden runt 10 cm, två hinder va även 10 cm långa. Fattar det inte, helt underbart otrolig är hon :P , hehe. Sen skulle jag bara säga en sak: Dör Bella, Dör jag !

20 årig djurgalen moder* 

[Niike]
0

#35 naw :) så fin hon är

Jag vill ha en Belgisk Hare, dom är så vackra!

Salladshataren
0

Jaså Maja? Oskyldig

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

PaaatyPalm
0

#36 hon e underbar ^^ <3.

Belgiska harar, eller harar i allmänheten har en sån underbart snygg kropp :O ! Är kär i den :P , Sen tycker jag de blir litte mer personliga också :P ,

20 årig djurgalen moder* 

Josefineeklid
0

#37: Aww, så söt !
Älskar verkligen harar, allt från stora till små <3

www.sjuttiotal.blogg.se

Salladshataren
0

Min knasiga hare Eris :D

*vill ha black & tan* (AA)

[Niike]
0

Idaaaaaa *morr* ;)

Salladshataren
0

Vaddå Maja? Oskyldig

Sashhi
0

Åh, alltså inget kan beskrvia harar. De är så skitadunderunderbara ! Jag är iallafall en "harmänniska", men jag älskar mina andra kaniner också ! Om det blir någon kanin till blir det antingen en harkorsning eller belgisk hare, dvärghare.

Ida, min kompis ska kanske skaffa en black and tan hona, eller iallafall någon tan (helst blå tan) eller vit rödögd. Sen kanske någon gång ska den para med mni dvärghare. :)

Salladshataren
0

#43 Finns det blå tan på harar? Trodde det bara fanns viltröd, vit rödögd och black  tan. Iaf inom belgiska harar :P

[Niike]
0

Ida: Länk > kullar > kull 27 Oskyldig

Lans
0

#44 Pippiadolfs försöker väl få fram det? Annars tror jag inte att det finns.

Priser och info:

[Niike]
0

#46 Det var deras hemsida jag länkade till i #45 =)

Salladshataren
0

Haha, ser ut som grey tan :P

[Niike]
0

Finns det nåt som heter det?:P

Salladshataren
0

Ingen aning, fast det finns en färg hos marsvin som heter så? ;P

[Wera]
0

Hade en belgisk hare förut iår, trivdes inte allas med hon, visst dom är jätte snygga men tycker inte om deras temperament (inte alla, men de jag träffat på) :) Annars är dom skit snygga!

[Niike]
0

#50 det har jag ingen koll på. Men vad jag vet finns det ingen kaninfärg som heter så iaf :P