Hur mycket pellets? :)
Nu är jag lite förvirrad när det gäller hur mycket mat Henke ska ha han är 3 månader, hans uppfödare sa att han skulle ha en halv dl pellets varje dag :P sen har jag kollat runt lite här där det står att dom ska ha fri tillgång till en viss ålder? :) så hurmycke mat ska han ha? 
Var det han som var en dvärgvädur..? ^^

Jag ger ½dl även om de är unge, fast om det är så att kaninen äter upp allt ger jag ½dl till. MAX 1dl om dagen iaf. till en dvärgvädur.

#3 Okey :) tack så mycket då vet jag :D då ska jag öka lite iallfall :)
nu vet inte jag riktigt men jag gissar två gånger om dagen
Hoppas det är rätt!
hällsningar angelica
#5 Jag ger en gång om dagen, på kvällen. Men det är ju olika från person till person ;D
Ska man bara ge en dvärgvädur 1 dl även om den är nästan ett år ?
#7 Ja, beroende på hur lätt kaninen håller hullet och vad för pellets man använder. Jag ger bara ½dl och de håller mina kaniner hullet på, jag använder rabbfor.
Okej . (: då ger jag nog lite för mkt . men den äter ju upp det på bara några timmar. ska ja inte ger mer ändå?
#9 Nej, mina kaniner gör det men jag ger inte mer för det. Hur mkt väger hon? Har hon bra hull? och inte underviktig så behöver du inte.

jag har en dvärgkanin fakta bok, där står det ca tre msk pellets om dan, helst på kvällen, men detta gäller alltså dvärgkaniner, men tre msk är desamma som 1/2 deceluter så då ger du ju alltså helt rätt:D sen ska man ju helst blanda ut med lite havre typ:P
#10 jag vet inte hur mkt han väger. och ja tkr nog att hna är lagom. : )
Min dvärgvädurshona, stor (1,7-1,9 kg) har väldigt lätt för att hålla sig själv i hull, behöver ingen pellets alls på sommaren. På vintern får hon lite mer än en 1/3 dl, höst/vår får hon 1/3 dl. Olika från kanin till kanin också.
Not your mom, not your milk.
Min dvärgvädurshona som faktiskt är rätt så stor, vet inte riktigt om hon är överviktig, (pratade med en veterinär, hon tyckte uínte att hon var överviktig utan var fin i hullet) får 1 dl om dagen. Asså pellets. Min korsningshane, som är rätt så liten, får bara en halv dl om dagen. Han är lite över året nu.
ca 1 dl, men det beror ju också på hur mkt dom rör på sig. En kanin som rör på sig mkt behöver mer pellets eftersom pellets är kraftfoder.

jag läste på en veterinär sida att man skullle ge cirka 1 dl, men det beror förstås på hur mycket kaninen rör på sig ;)
/Elvira :D

bilden på #2
asså jag är sämst på färger, vad heter den färgen för den är verkligen jääääättefin :) <3
Det är väll färgen blå! ;p
#12; Dom böckerna skulle jag inte lyssna på. Har en själv där inte ett ord är vettigt.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#19 haha a det är det säkert :P hihi :D
FYY Va söt han var flikkan :P Hjälp smälter ju =) hehe har oxå en dvärgvädur =) Här sitter hon i en stol vi har i ett av våra rum haha.. :P Fast hon hoppar inte upp där längre :/ vet inte varför
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

asså verkligen jättesöt :D

#24 tack så mycket :D