Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1431 ggr
Flikka
0

Hur mycket pellets? :)

Nu är jag lite förvirrad när det gäller hur mycket mat Henke ska ha han är 3 månader, hans uppfödare sa att han skulle ha en halv dl pellets varje dag :P sen har jag kollat runt lite här där det står att dom ska ha fri tillgång till en viss ålder? :) så hurmycke mat ska han ha? Skrattande

[Niike]
0

Var det han som var en dvärgvädur..? ^^

Flikka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Japp ^^, :)

[Wera]
0

Jag ger ½dl även om de är unge, fast om det är så att kaninen äter upp allt ger jag ½dl till. MAX 1dl om dagen iaf. till en dvärgvädur.

Flikka
0

#3 Okey :) tack så mycket då vet jag :D då ska jag öka lite iallfall :)

ljusgul
0

nu vet inte jag riktigt men jag gissar två gånger om dagenFlört

Hoppas det är rätt!

hällsningar angelica

[Wera]
0

#5 Jag ger en gång om dagen, på kvällen. Men det är ju olika från person till person ;D

memmis
0

Ska man bara ge en dvärgvädur 1 dl även om den är nästan ett år ?

[Wera]
0

#7 Ja, beroende på hur lätt kaninen håller hullet och vad för pellets man använder. Jag ger bara ½dl och de håller mina kaniner hullet på, jag använder rabbfor.

memmis
0

Okej . (: då ger jag nog lite för mkt . men den äter ju upp det på bara några timmar. ska ja inte ger mer ändå?

[Wera]
0

#9 Nej, mina kaniner gör det men jag ger inte mer för det. Hur mkt väger hon? Har hon bra hull? och inte underviktig så behöver du inte.

Melvis
0

HiHi! din kanin ser ut som Melvis.( Min kanin)

gaaabbi94
0

jag har en dvärgkanin fakta bok, där står det ca tre msk pellets om dan, helst på kvällen, men detta gäller alltså dvärgkaniner, men tre msk är desamma som 1/2 deceluter så då ger du ju alltså helt rätt:D sen ska man ju helst blanda ut med lite havre typ:P

memmis
0

#10 jag vet inte hur mkt han väger. och ja tkr nog att hna är lagom. : )

Sashhi
0

Min dvärgvädurshona, stor (1,7-1,9 kg) har väldigt lätt för att hålla sig själv i hull, behöver ingen pellets alls på sommaren. På vintern får hon lite mer än en 1/3 dl, höst/vår får hon 1/3 dl. Olika från kanin till kanin också.

Not your mom, not your milk.

Issis
0

Min dvärgvädurshona som faktiskt är rätt så stor,  vet inte riktigt om hon är överviktig, (pratade med en veterinär, hon tyckte uínte att hon var överviktig utan var fin i hullet) får 1 dl om dagen. Asså pellets. Min korsningshane, som är rätt så liten, får bara en halv dl om dagen. Han är lite över året nu.

Salish
0

ca 1 dl, men det beror ju också på hur mkt dom rör på sig. En kanin som rör på sig mkt behöver mer pellets eftersom pellets är kraftfoder.

gullenos
0

jag läste på en veterinär sida att man skullle ge cirka 1 dl, men det beror förstås på hur mycket kaninen rör på sig ;)

gullenos
0

bilden på #2

asså jag är sämst på färger, vad heter den färgen för den är verkligen jääääättefin :) <3

[SamY]
0

Det är väll färgen blå! ;p

Clariiz
0

#12; Dom böckerna skulle jag inte lyssna på. Har en själv där inte ett ord är vettigt.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

gullenos
0

#19 haha a det är det säkert :P hihi :D

SimsBrooke
0

FYY Va söt han var flikkan :P Hjälp smälter ju =) hehe har oxå en dvärgvädur =) Här sitter hon i en stol vi har i ett av våra rum haha.. :P Fast hon hoppar inte upp där längre :/ vet inte varför

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Flikka
0

Hahah ;) #18 Han är blå zobel :D

#22 ;D Tack så mycket haha Henke hoppar jämt upp i min säng :) lite drygt ibland när man måste lyfta ner han hela tiden :D hihihi ^^, 

Lägger in en lite suddig men väldigt söt bild på honom :D

gullenos
0

asså verkligen jättesöt :D

Flikka
0

#24 tack så mycket :D