Bästa & sämsta med KIF
Vad tycker du är det bästa & sämsta med KIF?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Det absolut bästa är att man får svar väldigt snabbt, och det sällan finns trådar som det inte svaras i.
Det finns även otroligt många trevliga människor här =)
Det sämsta är när det blir tjafs, påhopp och liknande så man måste låsa trådar.

Jag tycker att det bästa är att om man undrar någonting så får man svar direkt, och att det alltid finns någonting att läsa :)
Det sämsta är som Maja/Niike säger, #1, att det ibland blir påhopp, tjafs & liknande så man måste låsa trådar ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
KIF är helt enkelt bäst, dock finsn det vissa nackdelar.
Ibland så går det väldigt segt och tyvärr blir det lätt tjafs/bråk som de andra säger.
Not your mom, not your milk.

_Bästa: Man får svart fort, oftast från kunniga kaninägare. Bra är även att man kan söka svar på sina frågor med hjälp av sökmotorn.
Sämsta: Sajten är SEG, vilket är otroligt jobbigt… Sen är det som andra skrivit tråkigt när folk förstör trådar med påhopp och andra dumma kommetarer._
Om ni tycker något är dåligt kan ni ju även skriva vad ni skulle vilja förbättrades/förändrades.
T ex. fler tävlingar osv :)
Kan ju säga att enligt mig är det bästa med KIF även det sämsta, dvs medelåldern på folket härinne.
Visst är det kul att det är blandade åldrar och många yngre, då det ger mycket liv till sidan.
Men samtidigt märks det att många är unga, just pga tjaffset.
Som ung brukar man i regel kunna ta strid lite för lätt, och det blir lätt att man hänger upp sig på saker.
Medans när man blir äldre lär man sig oftast att ta det lugnt och tänka igenom saken lite mer, fundera på om det är värt att ta en strid eller ej.
Samt att man brukar ha lättare att formulera sig på ett lugnare, och ibland mer pedagogiskt sett.
Sen finns det självklart personer som är unga och beter sig moget, och tvärtom.
Detta är min åsikt, och jag står för den.
#6 Håller med!Tuvärr e majoriteten av påhåpp o anklagelser gjorda av yngre ungdommar som skriver fortare än va dom tänker.
Jag tycker bara att det är positivt att det är fler yngre medlemmar. Det finns så många andra forum med nästan bara medlemmar som är över 20, så jag tycker verkligen det behövs ett forum där yngre kan känna sig hemma. På KIF är det mer "ledigt", annars brukar det vara så himla strikt och slätstruket. TRÅKIGT rent ut sagt :)
Och jag tror att alla tjafs/diskussioner gör att man kan ta lärdom av varandra. Självklart är det synd när medlemmar väljer att avsluta sitt medlemskap p.g.a. tjafs, och i då tycker jag nog att det gått för långt.
Men att majoriteten av påhopp & anklagelser är gjorde av yngre medlemmar finns det absolut inget belägg för, och jag tror inte att det stämmer överhuvudtaget :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
Det bästa med KIF (Som jag tycker då). Är att om man verkligen behöver få svar på någonting och gärna snabbt så får man det, sidan är hela tiden i rörelse om man jämför med andra iFokus sidor.
Det sämsta med KIF (Som jag tycker då). Är att dom som har varit medlem längre får mer respekt och bra mycket mindre dumma kommentarer om dom gör en lite onödig tråd (var bara ett exempel) Och så tycker jag nog att KIF är liiiite för seriöst kunde va lite mer humor i det hela.
#9 Det behöver inte vara så att man varit medlem länge och får mer respekt, det är bara att vissa personer får mer respekt som du säger men det finns andra som varit medlemmar länge som inte får lika mycket "respekt".
Tycker som Josefin, JBFFJ, #9
det sämsta är man blir inte lika respekterad om man är ny som om man har varit här länge..
bästa är man får värkligen svar snabbt om man vill nått!
BTW, JOSEFIN PM;A MIG…
10# Jag sa att det var MINA åsikter och inte dina…
11# Kan inte, kan inte aktivera min sajt….
Bästa: Får svar å råd snabbt om det e något man undrar.
Sämst: att folk avlivningshotar sina djur så fort ingen vill ha dom(borde förbjudas), att folk tror kaninen "dör" om den får en 90x50x50 bur(ta det med en nypa salt) och att det blir mycket påhopp å tjafs.
#12 Ja, och jag svarade med vad jag tycker. :)
Bästa -
Mää! De där blev ju helt fel!
Bästa - Det finns många som kan mycket här och man kan lära sig massor av varandra.
Sämsta - Det kan ibland bli rätt otrevlig stämning när någon ställt en "dum" fråga eller inte riktigt vet hur man ska göra med något. Då finns det några som alltid ska vara snabba på att göra narr av den personen. Det är omoget, tråkigt och onödigt. Jag har många gånger undrat varför det är så svårt att bara svara på frågan, istället för att nervärdera och förnedra.
#8: Att det inte finns belägg för det, betyder ju inte att folk kan ha den åsikten ändå. =)
Att jag är av den åsikten, innebär inte att det måste vara så eller är ett bevisat faktum.
Det är helt enkelt så jag uppfattar det.
Att folk däremot uppfattar saker olika, är däremot ett faktum.
Det finns alltid minst 2 sidor av en historia, där alla har olika åsikter.
#17 Syftade mest på "Tuvärr e majoriteten av påhåpp o anklagelser gjorda av yngre ungdommar …..". Låter inte direkt som en åsikt tycker jag :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"
#18: Tänkte bara klargöra, ifall det var mitt inlägg du syftade på.
Men nu var det ju inte det så. =)
Bästa: Man lär sig mycket om kaniner, och iallafall JAG känner mig hemma här.
Sämsta: Ibland kan det bli påhopp och annat tjafs i trådar, men det är det på alla forum emellanåt.

Bästa är väl att man får svar fort och att det just är en sajt där man kan snacka kaniner =) De flesta av mina vänner är inte särskilt intresserade av att se bilder/höra mig berätta om mina djur , så det är ju skönt att ha ett ställe där man kan skriva hur mycket som helst utan att folk tröttnar, haha ;D
Sämsta är att en del verkar få mer "respekt" och liknande än andra. Särskilt när det är bildtrådar och en del får massa svar medans andra bara får några få.
the vanity, it becomes insanity
Jag tycker ganska exakt som #21.
Kastanjegårdens Kaniner

Bästa är att.. hmm.. måste fundera de är ju så mkt bra ;D men de bästa är att de är världens bästa kaninsida :D
Sämsta är när de blir tjafs å bråk, å när alla går mot en eller några personer, å liknande ;/

Bästa: man får tips? och råd. Träffar nya polare å snacka kanin.
Sämst: tjafs, vissa medlemmar har mer status än andra och att vissa har sina personliga bråk i forumet…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#24 tycker samma som dej.