Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 498 ggr
hulda33
0

Flytta in??

Hej, kan man ta in en kanin nu som har bott ute året om. Vi har minus grader ute nu på nätterna och förmiddagarna. Klarar han av tempraturs skillnaden. om han flyttar in nu?Vi kan inte ha han ute längre.

hulda33
0

någon som vet??

Memsan
0

Ja, det går bra åt det hållet, men inte tvärtom.

pandabjorn
0

#2 Det stämmer väl inte?

Om kaninen har fått vinterpäls blir det ju alldelles för varmt inne. Det blir väll ungefär som att komma in i en bastu.

[Niike]
0

Nej, jag tror temperaturskillnaderna är för stora.
Kaninen kan få värmeslag.

Sashhi
0

Ja, kaninen kan få värmeslag, även Urinvägsinfektion. Skulle inte rekommendera det nu, så här sent.

Not your mom, not your milk.

hulda33
0

tror ni det går bra om jag tar in han i garaget där vi har ca 10 grader varmt någon dag för att sedan ta in han i huset??

Trasdockaa
0

#6 En bra tummregel är +/- 10 grader. Det ska aldrig skilja mer än 10 grader mellan varmaste och kallaste under dygnet på nya och gamla stället. Dvs kallaste om natten är -10 grader = inte över 0 gradigt på det andra stället. Sänker du värmen något i garaget bör det då gå bra (om jag räknat på den lilla infon jag fått av dig) :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Memsan
0

De börjar fälla direkt. På utställningar under vintern är det ju ett dilemma då de börjar fälla när de kommer in. Blir ju inte så bra poäng på pälsen då. Inte så kul när man ska hem sen och släppa ut dem igen..

f97lintro
0

Våran kanin skulle bo ute, men vi tyckte synd om honom, s¨vi tog in honom efter sommaren. Kaninen kan få värmeslag eller vad det nu är, så ta inte in kaninen på vintern. om det är hyffsat varmt ute kan man nog ta in kaninen nu. men gör det isåfall så fort som det går,)

hulda33
0

tack alla för alla svar:) vi testar och tar in han i garaget först, sedan tar vi in han i huset. på så sätt får han ju vänja sej lite sakta med temp skillnaden