Anmäla djuraffär
I måndags köpte jag en kanin." hon kostar egentligen 500kr men du kan få henne för 150" så jag gick ju med på det. även om den djuraffär inte kan sälja en kanin för 500 kr. Och jag vill gärna anmäla djuraffären, för när jag väl hade kommit hem med henne hade hon avföring i pälsen, långa klor och tovor i pälsen som jag inte lagt märke till. Och det finns risk för att hon är svullen "där bak". Man ska ju få komma hem med en frisk kanin om den är från en djuraffär. Så jag känner mig både lurad och förbannad. De sa att det hände att kaniner hade avföring i pälsen, men det har inte hänt mina andra tre kaniner som jag haft. De sa också att de hade gjort iordning hos djuren en vecka tidigare. Det var två som var där och höll koll på försäljningen. Medans en (kvinlig) tog hand om djuren.
Och så var hamstrar och fåglar tillsammans, vilket inte är så smart. Och det luktade VIDRIGT där djuren hölls, och det var trångt. Nu vill jag veta hur man kan anmäla dessa skitstövlar. De ska inte få ha en djuraffär om de inte kan ta hand om den. Plus att de hade 40% rabatt på alla djur (förutom fiskar) får man verkligen ha det ??
Jag är heller inte myndig och då får man väl inte sälja djur hur som helst ?? Jag behöver all hjälp jag kan få för det finns djur som behöver räddas.
Anmäler gör du till miljökontoret i din kommun.
Säg åt de att du vill att de inspekterar oanmält, annars säger de till djuraffären innan och djuraffären kan således "städa bort" lagbrotten… Men säger man att de ska inspektera utan att säga till djuraffären först så ska de göra det.
Glöm inte att om du väljer att inte vara anonym så har du rätt till att få veta hur det går med anmälan!
Rea på djur tror jag inte är olagligt, djur räknas bara som handelsvaror… Och att sälja till minderårig vete fasen. Minderåriga får inte ingå avtal, men jag vet inte om det kan appliceras på en djuraffär. Oansvarigt är det iaf…
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Stackas djuren!!! :( :( ;( lider..

De får ej sälja till underåriga…
Alla zoo´n hos mig å de ja har vart till frågar alltid om ja e över 18..
De måste ha tillstånd från föräldrarna, för om man e under 18 så har föräldrarna i regel ansvar för djuret..
Lycka till!
Skriv gärna här igen så att vi får veta hur det gick!
;( så hemskt när djuraffärerna sviker djuren.
Alla barn ser ju hur de ser ut å tar de för att det ska se ut så..
Vilket e fel!
Hoppas de åker dit.
Tack ! för alla svar. Jag ska anmäla så fort jag kan. För de måste sättas dit direkt !!